گزارشی خواندنی از نحوه دستگیری هکر 20 ساله ایرانی

چهارشنبه ، 18 آبان 1390 ، 16:53

هكر 20 ساله كه با راه‌اندازي سايت رمالي و آموزش هك كردن از مردم كلاهبرداري مي‌كرد، توسط ماموران فتاي استان مركزي دستگير شد.

به گزارش بانکی دات آی آر، چندي پيش گزارشي از سوي پليس فتاي ناجا در اختيار پليس فتاي استان مركزي قرار گرفت مبني بر اين كه مردي، تعدادي شارژ تلفن همراه را ـ كه سرقتي بوده ـ از طريق اينترنت فروخته و عمده فعاليت او در شهر اراك است.

 

در پي اين گزارش، تحقيقات پليس فتاي استان مركزي براي دستگيري متهم فراري آغاز شد.

جستجوها در اين باره ادامه داشت تا اين كه ماموران هويت متهم فراري را كه يك پسر 20 ساله بود، به دست آوردند و هفته گذشته مخفيگاه او را در يكي از محله‌هاي شهر اراك شناسايي و وي را دستگير كردند.

متهم با انتقال به مركز پليس در بازجويي ادعا كرد به اشتباه دستگير شده، اما دو روز پيش به فروختن شارژهاي تلفن همراه مسروقه از طريق اينترنت اعتراف كرد.

هك كردن 200 سايت داخلي


متهم در اظهاراتش به پليس گفت: در رشته رايانه ديپلم گرفتم و چند ماه در جستجوي كار بودم، اما كاري پيدا نكردم؛ بنابراين تصميم گرفتم با هك كردن سايت‌هاي اينترنتي، به حساب مالي افراد يا اداره‌ها دست پيدا كنم.

وي اضافه كرد: با اين روش 200 سايت داخلي را شناسايي و هك كردم. با دسترسي به حساب مالي صاحبان برخي سايت‌ها، مبالغي از پول‌هايشان را به‌طور غيرقانوني برداشت مي‌كردم. علاوه بر آن با هك كردن سايت شش فروشگاه كه از طريق اينترنت كالاهاي خود را مي‌فروختند، با مشتريان آنها ارتباط اينترنتي برقرار كرده و به بهانه ارسال كالا به آدرس آنها، پول كالاها را دريافت و به حسابم واريز مي‌كردم.

متهم، آموزش هك كردن مي‌داد

متهم با اشاره به راه‌اندازي يك سايت رمالي و آموزش هك كردن از طريق اينترنت گفت: ابتدا سايت را به نام يك فروشگاه مواد غذايي راه‌اندازي كردم و در قالب آن از بازديدكنندگان مي‌خواستم در صورت وجود مشكلي در زندگي‌‌شان با من ارتباط اينترنتي برقرار كنند تا مشكلاتشان را حل كنم. با راه‌اندازي اين سايت رمالي، افراد بسياري از زن و مرد در آن ثبت‌نام و پول‌هايي را به حسابم واريز مي‌كردند.

وي گفت:من نيز نسخه‌‌هاي خوشبختي براي پولدار شدن و دور كردن روح و جن‌ها از منازل مردم به نشاني ايميل آنها ارسال مي‌كردم يا در سايت مطالبي در اين باره مي‌نوشتم تا آنها طبق آن عمل كنند تا مشكلاتشان حل شود.

هكر جوان افزود: با افزايش متقاضيان سايت رمالي، تصميم گرفتم در كنار آن يك سايت جديد نيز با عنوان آموزش هك كردن سايت‌ها راه‌اندازي كنم.

به اين ترتيب فقط به چند نفر كه عضو سايت آموزشي من بودند، در ازاي دريافت مبلغي، دو جلسه هك كردن سايت‌ها را آموزش دادم.در ادامه از افراد پول مي‌گرفتم، اما به آنها آموزش نمي‌دادم.

سرهنگ ميرزايي، معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان مركزي در اين باره گفت: با اعتراف هكر 20 ساله، او با قرار قانوني روانه زندان شده است. تحقيقات تكميلي براي مشخص شدن ديگر جرايم و كلاهبرداري او ادامه دارد.

منبع: جام جم

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

================

► استخدام بانک تات-متصدی-تهران
بیکار شدن معلم فیس بوکی که می خواست رئیس مجرمان اینده باشد ◄

مطالب مرتبط
بنر