7 نکته جالب درباره فیس بوک که نمی دانید + عکس

شنبه ، 5 آذر 1390 ، 09:00

درباره شبکه اجتماعی فیس بوک و همتایانش که مدتی است با ورود به دنیای مجازی زندگی بسیاری از مردم در سراسر دنیا را با نسبت های گوناگون تحت تاثیر قرار داده، سخن های فراروان رفته است.

به گزارش بانکی دات آی آر، اینکه فیس بوک چه سودها و چه زیان هایی دارد، موضوعی است که بارها از جنبه های گوناگون به آن پرداخته شده است. اما ما در این گزارش می خواهیم 7 نکته درباره فیس بوک به شما بگوییم که تقریبا مطمئنیم از آنها اطلاعی ندارید.

پس خواندن این گزارش را از دست ندهید.

1. میانگین تعداد دوستان برای هر کاربر ، 130 نفر


اگر جزو کسانی هستید که نگران محبوبیت خود در میان کاربران این شبکه اجتماعی هستنید، در جریان باشید که متوسط تعداد دوستان هر کاربر در فیسبوک، 130 نفر است، هر چند عملا هر نفر با 5 تا 7 نفر از دوستانش تعامل بیشتری دارد

یکی دیگر از نکات جالب در این باره این است که خانم ها معمولا بیشتر از آقایان تمایل به داشتن دوستان بیشتر دارند.

2. فیس بوک عامل یک پنجم طلاق ها


شاید باورش برایتان سخت باشد، اما این موضوع واقعیت دارد که شبکه اجتماعی فیس بوک عامل یک پنجم طلاق هاست. این امر را نتایج پژوهشی در آمریکا نشان می دهد.

3. آل پاچینو، نخستین چهره فیس بوکی


کاربران قدیمی فیس بوک حتما چهره آل پاچینو را به خاطر دارند که در ابتدای ورودشان به این شبکه اجتماعی به آنها خوشامد می گفت. البته این چهره مدت هاست که دیگر در فیس بوک ظاهر نمی شود و طبیعی است که بسیاری از کاربران چهره او را ندیده باشند و با آن خاطره نداشته باشند.

4. بیش از 35 میلیون نفر به فیس بوک معتاد هستند


اختلال اعتیاد به فیس بوک (FAD) اصطلاحی است که روانشناسان آمریکایی برای کسانی به کار می برند که بدون فیس بوک زندگی برایشان معنا ندارد و به معنای واقعی کلمه معتاد به این شبکه اجتماعی هستند.

نداشتن خلاقیت، حواس پرتی، دوستی های سطحی و گوشه گیری از جمله علائم معتادان به فیس بوک هستند.

5.  نمرات فیس بوکی ها پایین تر از افراد غیر فیس بوکی

 


تازه ترین تحقیقات یک دانشجوی دکتری در دانشگاه اوهایو حکایت از این دارد که وضع درسی دانش آموزانی که جزو 800 میلیون نفر کاربر فیس بوکی هستند، نسبت به دوستان غیر فیس بوکی شان پایین تر است.

نکته جالبتر اینکه 79% از کسانی که در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفتند، هر گونه ارتباط فیس بوکی بودنشان با وضع درس و مشق را کاملا رد کردند.

6. ساندویچ همبرگر پاداش حذف دوستان فیس بوکی

 


یک شرکت تولید برگر در ژانویه 2009 اعلام کرد که هر کس 10 نفر از دوستان خود در فیس بوک را حذف کند، از طرف این شرکت یک ساندویچ برگر رایگان جایزه می گیرد.

جالب است بدانید که بسیاری از مردم با شنیدن این خبر با کمال میل 10 نفر از دوستانشان را حذف کردند، چون به باور آنها دوستی ارزشمند تر است، اما برگر رایگان از آن هم ارزشمندتر است!

7. چک کردن فیس بوک در هنگام رانندگی


تازه ترین تحقیقات نشان می دهد که 40 درصد کاربران فیس بوک هنگام رانندگی تمایل به چک کردن صفحه اختصاصی خود در این شبکه اجتماعی را دارند.

همچنین 64% از این افراد ترجیح می دهند زمانی که سر کار هستند، وارد فیس بوک خود شوند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► استخدام در 12 ردیف در شرکت معتبر تولیدی در تبریز(تا 5 دی 90)
استخدام کارشناس/ارشد گرافیک در شرکتی معتبر در تهران(بدون مهلت) ◄

مطالب مرتبط
بنر