داستان 10 مدیر موفق که باعث رستگاری شرکتشان شدند + عکس

چهارشنبه ، 16 آذر 1390 ، 08:29

برخلاف تصور بسیاری از آدم ها، افراد موفق، آدم های متفاوتی نیستند، بلکه آنهایی هستند که کارها را متفاوت با دیگران انجام می دهند. آدم هایی که تلاش می کنند تا با "فکر" خود راه حلی برای حل مشکلات پیدا کنند، نه اینکه صرفا در انتطار گذر زمان بمانند تا خودش همه مشکلات را حل کند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، خواندن و دانستن تجربیات و کارهایی که چنین افرادی انجام می دهند، زمانی هیجان انگیزتر و آموزنده تر می شود که آنها فرشته نجات مجموعه ای شوند.

1. پیتر کیونیو، مارول انترتیمنت، جولای 1999 تا دسامبر 2002

این مدیر موفق زمانی به شرکت مارول پیوست که این شرکت به تازگی از ورشکستگی نجات یافته بود، بدهی زیادی داشت، پول نقد کافی نداشت و روحیه کار نزد کارکنانش تقریبا یافت نمی شد.

وی تمرکز خود را بر گسترش تجارت بین المللی این شرکت گذاشت و مدل خاصی را برای فیلم ها، برنامه های تلویزیونی و کالاهای این شرکت تعریف و ایجاد کرد.

فیلم هایی که در تولیدشان این روش را در پیش گرفتند، مثل بمب ترکیدند و درآمد بالایی نصیب شرکت کردند.

 

2. ریچارد کلارک، مرک اند کو، می 2005 تا دسامبر 2010

در سال 2005، زمانی که شرکت مرک اند کو به خاطر تولید یک نوع داروی آرتروز که به دلیل ارتباط با حملات قلبی و سکته مغزی از بازار جمع آوری شد، وارد یک کارزار قانونی شد، شاید کسی فکر نمی کرد، همای سعادت این شرکت ریجارد کلارک، همان مرد دارای 35 سال سابقه کاری در این شرکت دارویی،باشد.

تولید 2/5 میلیون عدد داروی آرتروز در سال، دلیل مناسبی بود برای اینکه کلارک چاره ای برای این مشکل بیاندیشد.

تصمیم به کاهش شمار کارمندان و بستن 5 کارخانه در آن مطقع باعث صرفه جویی 4 میلیارد دلاری این شرکت در سال 2010 شد.

این مدیر کاردان با در پیش گرفتن سیاست های درست در مدیریت و بازاریابی، و توجه ویژه به برنامه های آینده شرکت در تولید داروهای جدید، مرک اند کو را از نابودی نجات داد.

 

3. گوردون بتیون، کانتیننتال ایرلاینز، نوامبر 1994 تا نوامبر 2004

بتیون زمانی به این شرکت پیوست که ورشکستگی میهمان آن شده بود و این شرکت 55 میلیون دلار  در یک ماه ضرر کرده بود.

کار بزرگ این مدیر موفق این بود که جلوی مسیرها و اقدامات بی ثمر را گرفت، خدمات را بیشتر کرد و با طلبکاران وارد مذاکرات مثمر ثمری شد که نتیجه اش نجات شرکت از وضعیت بحرانی بود.

 

4. سرجیو مارشون، گروه فیات، ژوئن 2004 تاکنون

وقتی مارشون مدیر عاملی فیات را بر عهده گرفت، این شرکت زیر بار قرض های سنگین بود. او کارخانه را بست،  نیروها را تعدیل کرد و پیشنهاد مدیریتی برای بالا بردن سهم این شرکت در بازار و تبدیل ضرر به سود در این شرکت ارائه کرد.

وی همچنین توافق نامه ای با کرایسلر و مذاکراتی هم با جنرال موتورز انجام داد تا همکاری مشترکی با هم داشته باشند.

طی دو سال وضع شرکت از این رو به آن رو شد و سرانجام در سال 2005 فیات به سود دهی رسید.

 

5. مارک هرد، هیولت-پاکارد، مارچ 2005 تا آگوست 2010

وی بیشترین شهرت خود را مدیون اقداماتی است که در جهت تثبیت ادغام هیولت-پاکارد به هم ریخته در سال 2002 در شرکت کمپاک کامپیوتر انجام داد.

هرد سرمایه گذاری خود را معطوف به تکنولوژی کرد و در هدایت محصولات این شرکت از تکنولوژی آنالوگ به دیجیتال نقش موثری داشت.

بین سال مالی 2006 و 2009 درآمد اچ پی از 80 میلیارد دلار به 114/6 میلیارد دلار رسید و درآمد هر سهم به بیش از دو برابر افزایش یافت.

 

6. تری اس. سمل، یاهو، می 2001 تا ژوئن 2007

سمل در حالی جایگزین برادران کهنه کار وتران در یاهو شد که روحیه کار و درآمدهای تبلییغاتی در دامنه دات کام از درون از هم پاشیده، کم شده بود و تازه باید به سوالات درباره ناآشنایی اش در حوزه تکنولوژی  نیز پاسخ می داد.

وی یاهو را با تقویت بازاریابی و توزیع مناسب محصول در میان مشتریان دوباره قدرتمند کرد. وی همچنین تلاش کرد تا مدل تبلیغات شرکت را از آنلاین به هزینه محور تغییر دهد.

سمل در زمان مسوولیت خود در یاهو همچنین رقابت سختی هم با گوگل و فیس بوک داشت.

 

7. لی ایوکوکا، کرایسلر موتور، 1997 تا 1992

ایوکاکا پس از اخراج از مدیریت شرکت فورد برای نجات کرایسلر پا به این شرکت گذاشت. وی مذاکرات دوباره با آژانس های اجاره خودرو را جهت عقد قرارداد آغاز کرد، کارگران را تعدیل کرد و راه را برای دریافت 1/5 میلیارد دلار وام از دولت برای نجات این شرکت هموار کرد.

در سال 1993 کرایسلر 925 میلیون دلار درآمد کسب کرد و توانایی بازپرداخت وام به دولت را یافت.

 

8. جمیز آر. کنتالوپو، مک دونالد، 2002 تا 2004

کنتالوپو که در سال 2001 بازنشسته شده بود، با توجه به دو سال افت فروش این رستوران زنجیره ای در ایالات متحده تصمیم گرفت تا در این شرکت بماند و به کار ادامه دهد.

دلیل اصلی کاهش استقبال از مک دونالد این بود که مردم اعتقاد داشتند، محصولات مک دونالد با سلامتی شان سازگار نیست و برایشان ضرر دارد.

این مدیر موفق با گنجاندن سالاد، سیب و غذاهای کم چرب در منوی روزانه باعث جلب دوباره مشتریان شد.

در سه ماه نخست سال 2003 درآمد این شرکت به 327/4 میلیون دلار رسید. مقایسه این درآمد با درآمد کل سال گذشته مک دونالد یعنی 253 میلیون، مهر تاییدی بر موفقیت کنتالوپو بود.

 

9. استیو جابز، اپل، 1996 تا 2001

استیو جابز در سال 1996 به اپل بازگشت. او در سال 2007 تا پایان عمر در اپل مدیرعامل بود.

جابز استراتژی تولید کارآمدی پیش گرفت، فروشگاه هایی برای عرضه مستقیم محصول به مشتری در سراسر دنیا راه اندازی کرد و توجه خود را معطوف به بازاریابی در بخش کامپیوترهای شخصی نمود.

از زمانی که جابز، تحول در اپل را آغاز کرد، قیمت سهام اپل 9 هزار درصد افزایش یافت. بیش از 34 میلیون آی پد، 129 میلیون آیفون و 29 میلون آی پاد پس از حضور استیو جابز در اپل تولید و به فروش رسید.

10. میکی درکسلر، گپ، 1995 تا 2004

وقتی در سال 1995 میکی درکسلر تصدی امور در شرکت گپ را برعهده گرفت، این شرکت با تنش روبرو بود. نخستین برنامه او برای نجات گپ از تنش، توقف فروش جین های لوئیس و سایر محصولات بدون برند بود.

او فقط مجوز فروش لباسهای داری مارک گپ را صادر کرد که هم قدمت بیشتری داشتند وهم مشتریان بیشتری برایشان وجود داشت. وی خطوط تولید را دوباره احیا کرد، دیزاین فروشگاه را از سقف تا کف عوض کرد و در تبلیغات توفیق کسب کرد.

در واقع درکسلر لباس هایی شیک، اما مقرون به صرفه تولید می کرد و از گپ شرکتی 14/5 میلیارد دلاری ساخت.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► استخدام در 5 ردیف در شبستر در گروه صنعتی ناربن(تا 16 آذر 90)
استخدام در ده ردیف در شرکت فعال در زمینه صنایع غذایی در تهران و ساوه(بدون مهلت) ◄

مطالب مرتبط
بنر