بانک ملی بالاخره هشدار داد !

چهارشنبه ، 16 آذر 1390 ، 18:23

بانک ملی طی چند روز گذشته به مشتریانش هشدار داده که اطلاعات محرمانه خود از جمله رمز دوم ، شماره شناسایی مشتریان (cvv2) و سایر اطلاعات کارت و حساب بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

به گزارش بانکی دات آی آر, اخیراً افرادی ناشناس با ارسال نامه الکترونیکی (email) تحت عناوین مختلف نظیر بهره مندی از جوایز ویژه، از مشتریان بانک ملی خواسته اند تا اطلاعات محرمانه حساب خود را برای آن ها ارسال کنند که  مسلما این موضوع راه را برای سوء استفاده مالی هموار می سازد.

 

اینکه بانک ملی در صدد مراقبت از اموال مشتریانش برآمده و با یک هشدار خواسته از سرقت اطلاعات ایشان پیشگیری نماید امری پسندیده است اما اگر به قول ما رسانه ای ها سطور مخفی در این هشدار یابه عبارتی قسمت های سفید خبر را بخوانید خواهید فهمید که حتما تعداد زیادی فریب خورده اند که بانک مجبور به صدور بیانیه و هشدار رسمی شده است.

اطلاع رسانی برخی بانک ها طی سالهای اخیر باکاستی های عدیده ای روبرو بوده و بیشتر معطوف به تبلیغات گسترده و پرخرج تلویزیونی آن هم در جهت جذب سپرده گذار بوده و این امر به نوبه خود سبب شده مشتریانی که  به تازگی از خدمات الکترونیک استفاده می کنند در بی خبری به سر ببرند.

به عبارت ساده تر خیلی از کسانی که از خدمات جدید الکترونیک بانکها مثل: تلفنبانک,اینترنت بانک و یا موبایل بانک استفاده می کنند از چند و چون این خدمات اطلاعات زیادی ندارند و متاسفانه به همین دلیل بهره کشی از آنها چندان هم دشوار نیست.

اگر همه بانک ها و به ویژه بانک ملی به عنوان بزرگترین بانک جهان اسلام بیشتر در زمینه اطلاع رسانی و آگاه سازی مشتریانشان اقدام می کردند آنوقت لازم نبود در زمان بروز مشکل و بحران اطلاعیه و هشدار صادر کنند. چون تمامی مشتریانشان به خوبی از اهمیت حفظ و نگهداری رمز و سایر اطلاعات بانکی شان به خوبی آشنا بودند و به این ترتیب کمتر مورد سرقت  سود جویان قرار می گرفتند.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► بهای سنگین نفس کشیدن در عصرکوکاکولا
نرخ بیکاری تک رقمی تا پایان سال؛ آیا ممکن است؟! ◄

مطالب مرتبط
بنر