صندوق امانات بانک صادرات

شنبه ، 30 شهریور 1387 ، 15:09
 
صندوقهای امانات بانک صادرات ايران به منظور ارائه خدمات بهتر به مشتريان، با ابعاد گوناگون در نظر گرفته شده است که مشتريان می توانند با مراجعه به ساختمانهای مرکزی بانک در تهران (خيابان سميه، بعد از خيابان مفتح،تقاطع ملک الشعرا بهار، برج سپهر) و استانها از این خدمت بهره مند شوند.

شرايط استفاده و مشخصات صندوقهای مذکور در ذيل آورده شده است.

شرايط عمومی و تعهدنامه استفاده از صندوقهاي امانات

1.    اشخاص حقيقي و يا حقوقي كه در شعب بانك صادرات ايران حساب داشته باشند، ميتوانند از صندوقهاي امانات با ابعاد و شرايط ذيل استفاده نمايند.
 

اندازه صندوق

ابعاد

اجاره بها سالیانه

ودیعه

حجم

كوچك

50*20*10

100.000

1.000.000

10.000 سانتيمتر مکعب

متوسط

50*20*20

200.000

2.000.000

20.000 سانتيمتر مكعب

بزرگ

50*40*40

800.000

8.000.000

80.000 سانتيمتر مكعب

خيلي بزرگ

230*130*220

6.578.000

65.780.000

5/6 متر مكعب

 
تبصره :متقاضيان استفاده از صندوقهاي امانات در صورت نداشتن حساب بانكي ملزم به افتتاح حساب مي باشند.
2.    امتياز استفاده از صندوق امانات غير قابل انتقال است.
3.    مشتري براي اجاره صندوق امانات بايد فرم درخواست را تكميل و با معرفي شعبه¬اي كه در آن حساب دارد، با در دست داشتن فرم مذكور، اصل شناسنامه و يك برگ فتوكپي شناسنامه و 3 قطعه عكس 4*3 به نزديكترين شعبه اي كه در آن صندوق امانات نصب شده است مراجعه نمايد. چنانچه اجاره صندوق براي اشخاص حقوقي باشد، ضروري است رونوشت مصدق اساسنامه مؤسسه و يك نسخه از روزنامه رسمي كشور كه در آن اگهي ثبت مؤسسه و يا معرفي مدير يا مديران شركت درج شده باشد به بانك تسليم گردد.
4.    حداقل مدت اجاره صندوق يكسال است كه اجاره بهاي مذكور قبلاً دريافت مي شود و چنانچه مشتري قبل از انقضاي مدت اجاره تقاضاي فسخ آنرا داشته باشد اجاره بهاي دريافتي به وي مسترد نخواهد شد.
5.    مشتري علاوه بر پيش پرداخت اجاره بهاء يكساله بايستي طبق تعرفه مبلغي بعنوان وديعه صندوق به بانك بسپارد. مبلغ وديعه صندوق در صورتيكه مورد استفاده قرار نگيرد و مشتري هيچگونه بدهي به بانك نداشته باشد، در خاتمه قرارداد با تحويل كليدها و كارت استفاده از صندوق به وي مسترد مي گردد.
6.    مدت اجاره صندوق به شرط موافقت بانك قابل تمديد بوده و ميزان مال الاجاره و وديعه صندوق، طبق تعرفه مربوطه در آن تاريخ خواهد بود.
7.    مشتري مي تواند فقط در ساعات اداري از صندوق خود استفاده نمايد.
8.    صندوق امانات بانك داراي دو قفل است، يكي قفل مخصوص مشتري و يكي مخصوص بانك.
نکته : صندوقهاي امانات با بكاربردن كليد بانك و كليد مشتري توأماً باز خواهد شد و با نبودن يكي از دو كليد صندوق را نمي توان باز نمود.
9.    همزمان با امضاي قرارداد استفاده از صندوق امانات، كارت استفاده از صندوق امانات جهت مشتري صادر و همراه با كليدهاي مخصوص مشتري، در قبال اخذ رسيد به وي تسليم خواهد شد استفاده از صندوق امانات مستلزم ارايه كارت مذكور مي باشد.
10.    در صورتيكه مشتري كارت استفاده از صندوق و يك يا هر دو كليد خود را مفقود نمايد بايد مراتب را فوراً و بصورت كتبي به بانك اعلام نمايد. در اين صورت بانك سفارش ساخت قفل و كليدهاي جديد را انجام و پس از طي مدت حداكثر دو ماه از تاريخ اعلام مفقودي در قبال اخذ رسيد، كليدها و كارت المثني صادره را به مشتري تحويل خواهد داد.
o    در صورتيكه مشتري فقط كارت استفاده از صندوق خود را مفقود نمايد ظرف مدت 7 روز از تاريخ اعلام مفقودي كارت المثني صادر و در مقابل رسيد به مشتري تحويل خواهد شد.
o    كليه هزينه هاي تعويض قفل و يا كليدها و صدور كارت المثني براساس مصوبات بانك به عهده مشتري مي باشد.
11.    در صورتيكه پس از سفارش ساخت قفل به هر طريقي، كليدهاي مفقود شده پيدا شود مشتري مكلف است بانك را در جريان امر قرار دهد.
12.    بانك در قبال هر گونه سوء استفاده ناشي از فقدان كليد يا كارت استفاده از صندوق امانات مسئوليتي ندارد.
13.    درخصوص مشتريان بيسواد، فرد مورد اعتماد مشتري مفاد شرايط عمومي را براي وي قرائت خواهد نمود، سپس اوراق بايستي به تأييد و امضاي مشتري برسد، در صورتيكه مشتري امضاء نداشته باشد كليه اوراق مربوطه بايستي در حضور مسئول خزانه به اثر انگشت و مهر مشتري ممهور گردد و چنانچه مهر مشتري مفقود گردد، وي بايد نمونه مهر جديد خود را به انضمام يك برگ تقاضاي تغيير نمونه مهر به بانك تسليم نموده و كليه اوراق به مهر جديد ممهور گردد.
14.    مشتري مي تواند در مورد استفاده از صندوق خود به شخص ديگري وكالت دهد. موضوع وكالت براي وكيل بايد در وكالتنامه صريح و روشن باشد. در اينصورت تسليم وكالتنامه رسمي به بانك ضروري است.
15.    تا زمانيكه عزل وكيل كتباً توسط مشتري به بانك اعلام نشود اقدامات وكيل از نظر بانك معتبر بوده و مشتري حق هيچگونه اعتراضي را نخواهد داشت. اقدام وكيل در استفاده از صندوق امانات موكل خود تابع اين تعهدنامه خواهد بود.
16.    در صورت فوت، حجر و ورشكستگي مشتري، چنانچه شخص حقيقي باشد و يا انحلال و ورشكستگي او چنانچه شخص حقوقي باشد بر حسب مورد، اشخاص ذينفع مي توانند با در دست داشتن حكم قطعي از مراجع صالحه و قانوني مبني بر سمت دار بودن آنان پس از پرداخت مطالبات بانك نسبت به تحويل و تحول محتويات صندوق اقدام نمايند. حضور نماينده اداره حقوقي بانك در محل صندوق امانات به منظور تأييد مدارك و اسناد به هنگام تحويل و تحول محتويات صندوق الزامي است.
17.    مشتري مي تواند هر گونه اشياء و اسنادي كه مايل باشد به استثناء اسناد و اشياء مضره، مواد مخدر يا منفجره را در صندوق نگهداري كند، مسئوليت هر گونه خسارات وارده به صندوقها و خزانه بانك كه ناشي نگهداري اسناد يا اشياء غير مجاز باشد، به عهده مشتري است و به بانك حق و اختيار مي دهد كه معادل خسارات وارده را از حساب او برداشت نمايد.
18.    بانك مسئوليتي نسبت به هرگونه تغيير در محتويات صندوق امانات نخواهد داشت.
19.    مشتري پس از استفاده از صندوق موظف به قفل كردن آن بوده و عواقب ناشي از سهل انگاري، در قفل كردن درب و جا گذاشتن كليد مربوط به مشتري روي صندوق به عهده وي بوده و بانك هيچگونه مسئوليتي نخواهد داشت.
20.    چنانچه ظرف ده روز از انقضاء مدت اجراء صندوق امانت، مشتري جهت تخليه صندوق و تسويه حساب به بانك مراجعه ننمايد و بانك مايل به استفاده مشتري از صندوق باشد معادل اجاره بهاي يكساله صندوق طبق تعرفه روز، توسط بانك از حساب مشتري يا وديعه وي برداشت و رسيد آن به نشاني مشتري ارسال خواهد شد. در پايان سال دوم و سالهاي بعد نيز بانك مي تواند به شرح فوق اقدام نمايد بديهي است مشتري به هنگام اولين مراجعه نسبت به تأمين كسري وديعه، طبق ضوابط و مطابق نرخ رو اقدام خواهد نمود.
21.    چنانچه ظرف ده ماه از انقضاء مدت اجاره صندوق امانات، مشتري جهت تخليه صندوق و تسويه حساب مراجعه ننمايد و بانك مايل به استفاده مشتري از صندوق نباشد و يا موجودي حساب يا ميزان وديعه مشتري نزد بانك براي اجاره بهاي يكساله صندوق امانات كافي نباشد با ارسال اظهارنامه رسمي براي مشتري جهت مراجعه وي و تخليه صندوق و تسويه حساب با تعيين مهلت دو ماهه، اخطار خواهد نمود اگر ظرف مدت مذكور مشتري نسبت به انجام خواسته بانك اقدام ننمايد بانك حق دارد با تأمين دليل قانوني مبادرت به بازكردن درب صندوق امانات مشتري و صورت برداري از محتويات آن نمايد. اين اقدام با حضور نمايندگان ادارات بازرسي، خزانه كل و حقوقي بانك و تنظيم صورتجلسه انجام خواهد گرفت. در اين صورت محتويات صندوق در محل ديگري طبق نظر بانك نگهداري خواهد شد.
22.    كليه هزينه هاي مربوط به اقدامات بانك بشرح بند فوق الذكر اعم از هزينه تأمين دليل، بازكردن درب صندوق امانات، تعمير خرابي ناشي از بازكردن درب صندوق و تهيه كليد و هزينه نگهداري اسناد و اشياء مشتري در محل ديگر بعهده مشتري است و استرداد اموال مشتري در صورت مراجعه وي موكول به تسويه حساب و تأديه كليه هزينه ها و مطالبات بانك حسب تشخيص و اعلام بانك خواهد بود.
23.    چنانچه مجموع مطالبات بانك از مشتري در حدود نصف بهاي تخميني اشيائي باشد كه از صندوق امانات مشتري خارج مي شود و يا در صورتيكه ظرف 12 ماه از تاريخ خارج كردن اموال مشتري از صندوق امانات بانك طبق بند 21، مشتري جهت دريافت اموال خود و تسويه حساب ببانك مراجعه ننمايند، باك حق دارد نسبت به فروش اموال مذكور از طريق مزايده طبق آئيننامه و معاملات بانك اقدام و از حاصل فروش، مطالبات خود را برداشت و چنانچه مازادي داشته باشد در حساب بستانكاران بانك نگهداري نمايد. در حالت فوق چنانچه حاصل فروش اموال مشتري براي تأمين مطالبات بانك كافي نباشد حق بانك براي مراجعه به مشتري جهت وصول باقيمانده طلب خود محفوظ مي باشد.

 

► حوالجات بانک صادرات
چک مسافرتی بانک صادرات ◄

بنر