بانك مركزي مجوز رسمي فعاليت ليزينگ پارسيان را صادر كرد

سه شنبه ، 1 بهمن 1387 ، 15:01

بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران در اجراي مفاد قانون تنظيم بازار غير متشكل پولي مصوب 87/10/22 مجلس شوراي اسلامي و آيين نامه اجرايي منضم به آن ،مجوز رسمي فعاليت شركت ليزينگ پارسيان را صادر كرد.


بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران به منظور اجراي مفاد قانون مذكور بررسي صلاحيت نهادهاي پولي و اعتباري موضوع اين قانون از جمله شركت هاي ليزينگ را در دستور كار قرار داد و مقرر شد در صورت تاييد،مجوز تاسيس و فعاليت اين نهادها  را صادر نمايد.


بر همين اساس بانك مركزي دستور العمل ناظر بر تاسيس ،نحوه فعاليت  و نظارت بر شركتهاي ليزينگ را تنظيم نمود كه پس از تصويب آن از سوي شوراي پول و اعتباراقدامات اجرايي آن آغاز شد و بر اساس آن مقرر گرديد در صورتي كه شركت هاي ليزينگ بتوانند وضعيت خود را با مختصات مورد نظر بانك مركزي تطبيق دهند مجوز تاسيس (براي شركتهاي جديد)و يا مجوز فعاليت براي شركتهاي موجود و فعال را دريافت نمايند.


بر همين مبنا،شركت ليزينگ پارسيان به عنوان يكي از شركتهاي عمده و مطرح ليزينگ كشور توانست تا با تطبيق شرايط خود با دستور العمل مذكور در تاريخ87/10/15 مجوز فعاليت خود را به شماره 76988 از اداره كل نظارت بر بانكها و موسسات اعتباري بانك مركزي دريافت كرد.


تلاشگران ليزينگ پارسيان اميدوارند كه با اخذ مجوز مذكور و با اتكا به ضوابط مدون در آيين نامه مربوطه زمينه هاي لازم را براي ارايه خدمات بهتر و موثر تر به متقاضيان فراهم سازند و زمينه اعتماد سازي بيش از پيش را براي استفاده كنندگان از خدمات ليزينگ در كشور  مهيا كنند.

منبع: سایت بانک پارسیان

► تمدید مهلت بخشودگی جریمه دیر کرداقساط مؤسسه قوامین
شوک شدید در انتظار اقتصاد ◄

مطالب مرتبط
بنر