بدهی 162 هزار میلیارد تومانی دولت به بانک مرکزی

شنبه ، 2 تیر 1397 ، 07:56
معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی میزان بدهی دولت به بانک مرکزی را 162 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این وزارتخانه قصد دارد اطلاعات بدهی‌ها را پس از ساماندهی آنها، از حالت محرمانه خارج کند.

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از ایرنا، «سیدحسین میرشجاعیان» در بیست و هشتمین همایش سالیانه سیاست های پولی و ارزی، بدهی دولت را یکی از مشکلات اصلی و ریشه اقتصاد ایران برشمرد و افزود: این که امروز بودجه جاری دولت رو به افزایش نهاده، نشان‌دهنده شرایط اقتصادی کشور است.

بر اساس این گزارش، وی تراز نبودن بودجه دولت را عامل اصلی حرکت به سوی ایجاد بدهی عنوان کرد و گفت: دست درازی به منابع بانک مرکزی یکی از راهکارهای دولت‌ها بود که در دولت تدبیر و امید جلو این کار گرفته شد.

میرشجاعیان تاکید کرد تا پیش از تصویب «قانون رفع موانع تولید»، دولت فهم خوبی از بدهی‌های خود نداشت اما با تصویب این قانون، مرکزی در مجموع وزارت اقتصاد به عنوان مرکز مدیریت بدهی‌ها تشکیل شد که در نخستین اقدام بدهی‌های دولت را احصا کرد.

به گفته وی، گزارش‌های این مرکز هر سه ماه یک بار بروز‌رسانی می‌شود و با خارج شدن این اطلاعات از حالت محرمانه، فهم عمومی از وضعیت موجود افزایش می‌یابد که این امر، نخستین گام برای حل مشکلات در این حوزه است.

► ایجاد مسیر جدید پیش فروش مسکن
نرخ عوارض خروج از کشور ابلاغ شد ◄

مطالب مرتبط
بنر