ویژگی های یک سایت کاربر پسند

چهارشنبه ، 23 مرداد 1398 ، 09:12
خیلی از کسب و کارها برای گسترش هرچه بیشتر خود اقدام به راه اندازی وب سایت، فروشگاه و از این دست مسائل می نمایند و با این کار قصد دارد جای پای خود را در این بازار نیز به دست آورند. اما مسئله مهمی که در این بین وجود دارد طراحی و راه اندازی سایتی است که هم بتواند خود را با معیارها و الگوریتم های گوگل سازگار کند و هم بتواند رضایت کاربر را جلب کند و به عبارتی «کاربر پسند» باشد. اما چگونه سایتی می تواند این عنوان را از آن خود کند؟ ما در این پست به بحث در مورد سایت ساز وبزی که یکی بهترین از گزینه های پیش روی شماست، می پردازیم.
داشتن یک قالب رسپانسیو
در حال حاضر به دلیل فراگیر شدن استفاده از موبایل های هوشمند در بین کاربران اینترنتی، اولین چیزی که اهمیت ویژه ای پیدا کرده است، داشتن یک قالبی که بتواند در هر پلتفرمی به بهترین حالت به نمایش درآید و امکان دسترسی کاربر را تمامی قسمت ها سایت ممکن نماید. البته باید این نکته نیز نباید فراموش شود که تنها داشتن قالب رسپانسیو فقط برای کاربران دارای اهمیت نیست و موتور جستجوی گوگل نیز در آپدیت های خود این نکته را نیز لحاظ کرده و وب سایت هایی که دارای قالب رسپانسیو هستند دارای شانس بیشتری برای نمایش در نتایج جستجو هستند.
قالب مختص به خود داشته باشید
باید به یاد داشته باشید که یکی از دلایل (نه تنها دلیل) موفقیت سایت ها و فروشگاه ها داشتن تفاوت با بقیه سایت ها و فروشگاه ها است. شما باید برای جذب مخاطب تفاوتی با سایر سایت ها داشته باشید. اگر مشابهت با فروشگاه ها و وب سایت های بزرگ دلیل موفقیت در کسب و کار می شد قطعاً الان خیلی از فروشگاه هایی که قالبی مشابه با فروشگاه دیجیکالا داشتند تا به حال به موفقیت رسیده بودند. تفاوت ظاهر سایت می تواند تا حدودی نظرات کاربران و بازدیدکنندگان را به سمت خود جلب نماید.
بهینه سازی و سئو
سئو یکی از مهمترین بخش های مدیریتی در سایت و فروشگاه می باشد و قالب سایت نیز از این قانون مستثنی نبوده و نیست. قالب سایت علاوه بر اینکه باید منطعف باشد و بتواند در هر پلتفرمی خود را به بهترین نحو به نمایش بگذارد باید براساس الگوریتم های گوگل سئو و بهینه سازی شده باشد. باید بدانید که راه اندازی یک سایت یا فروشگاه با قالب سئو شده یا باید از متخصصان این امر بهره بگیرید و یا از فروشگاه ساز یا سایت سازهایی که از این متدها استفاده می کنند، بهره بگیرید.
استفاده از سیستم های مدیریت محتوا با استفاده راحت
شاید از خود سوال کنید که چرا یک سیستم مدیریت محتوایی با استفاده راحت و ساده می تواند عامل موفقیت یک سایت باشد. شاید ارتباط مستقیمی در این باره وجود نداشته باشد اما سایت سازی که استفاده از آن ساده باشد، کمتر باعث خستگی مدیران آن شده و بیشتر تلاش ها صرف خود سایت می گردد و نه جوانب آن. شاید سایت سازهای خیلی قوی وجود داشته باشند که بتوانند به طیف بزرگی امکانات را پوشش دهند اما داشتن یک سایت ساز یا فروشگاه ساز با امکانات بالا می تواند باعث سردرگمی مدیران در استفاده از آن شود. سیستم مدیریت محتوا یا همان CMS را انتخاب کنید که به نیازهای شما پاسخ دهد وجود امکانات اضافی نه تنها باعث سردرگمی در استفاده از آن خواهد شد بلکه باعث بالا رفتن حجم سایت آن هم بدون دلیل می شود.
انتظارات کاربران را پاسخ دهید
مهمترین چیزی که یک کاربر را مقید به مراجعه به سایت های مختلف می کند، رسیدن به پاسخ سوالات، دریافت خدمات مورد نیاز و یا پیدا کردن محصول درخواستی خود است. اگر کاربر نتواند به سوال یا درخواست خود در فروشگاه و یا سایت شما برسد پس از بازکردن آن، بلافاصله آن را خواهد بست. افرادی با استفاده از تبلیغات فراوان و خرید بک لینک کاربران را به سمت سایت یا فروشگاه خود سوق می دهند اما به دلیل آن که نتوانستند به نیازهای کاربران خود پاسخ دهند کاربر مورد نظر بلافاصله پس از ورود به سایت، پنجره آن را خواهد بست و دیگر به سایت باز نخواهد گشت. باید دقت کنید که هم تبلیغات شما باید هدفمند باشد و هم کاربرانی که از آن طریق به سایت شما مراجعه می کنند بتوانند نیازهای خود را در سایت شما مشاهده کنند.
تبلیغات هدفمند و به موقع
یکی کارهایی که می تواند در موفقیت یک سایت مؤثر باشد، استفاده از تبلیغات هدفمند و به موقع است. باید بدانید که هر تبلیغاتی آن هم در هر سایتی نمی تواند باعث پیشرفت سایت شما گردد. تبلیغات باید در سایت هایی باشد که دارای بازدیدکنندگانی است که به جامعه هدف شما نزدیک تر است تا کاربرانی که از این طریق به سایت شما مراجعه می نمایند بتوانند نیازهای خود را در سایت شما مشاهده نمایند.
داشتن پشتیبانی قوی هم در فروشگاه ساز و هم در هاست
یکی از مسائلی که می تواند تا حدود زیادی در کیفیت سایت مؤثر باشد، پشتیبانی هاست و فروشگاه ساز یا سایت ساز است. در الگوریتم های گوگل داون بودن سایت یک امتیاز منفی محسوب می شود. اگر بخواهیم برای این کار مثالی بزنیم بهترین آن کسب و کارهای فیزیکی است. فرض کنید که شما برای دریافت کالا و یا خدماتی به فروشگاهی مراجعه می کنید و فروشگاه بسته شده و به همین علت خرید خود را در جای دیگر انجام خواهید داد. همین قاعده نیز در رابطه با وب سایت ها و فروشگاه های اینترنتی صادق می باشد. اگر موتور جستجوی گوگل در مراجعات خود با پیغام داون بودن سایت مواجه شود امتیاز منفی به سایت خواهد داد. پشتیبانی نیز به همین دلیل اهمیت فراوانی دارد، در صورت وجود پشتیبانی قوی تعداد دفعات داون شدن سایت کاهش می یابد.
به روز رسانی  و آپدیت منظم سایت
این نکته را در نظر داشته باشید که سایت یا فروشگاه باید به صورت منظم و اصولی به روز شود و هر روز مطالب جدیدی را در اختیار کاربران خود قرار دهد. متأسفانه برخی از وب سایت ها پس از رسیدن به صفحات اول گوگل کمتر به ارسال مطالب جدید می پردازند و به این امید دارند که جایگاه آنها در گوگل ثابت می ماند. باید بدانید که لازمه ماندگاری یک وب سایت در صفحه اول گوگل به روز رسانی و آپدیت منظم است. هیچ گاه وب سایت خود را به مدت طولانی رها نکنید چون هم رقیبان شما با تلاش بیشتر می توانند به شما برسند و هم گوگل وب سایت هایی که به مدت طولانی به روز نمی شوند را به مرور به صفات بعد خواهد فرستاد و همین باعث افت رتبه شما خواهد شد.
دانش خود را در طراحی سایت بالا ببرید
داشتن دانش کافی برای مدیریت سایت جزء یکی از الزامات مهم در مدیریت سایت است. یکی از کارهایی که می تواند در موفقیت سایت به شما کمک کند مطالعه و مشاهده وب سایت هایی هستند که اطلاعات مفیدی را در خصوص کار با سایت سازها را در اختیار کاربران قرار می دهند. اگر از سایت سازهای پرمیوم یا همان پولی استفاده می کنید معمولاً در سایت پشتیبان آنها اطلاعات خوبی در خصوص کار با آنها قرار داده شده که می توانید از آنها استفاده نمایید.
شما می توانید سایت مورد نظر خودتون را با سایت ساز وبزی به آدرس Webzi.ir بسازید.

► احداث بازار متشکل ارزی بهانه خوبی برای سقوط قیمت آهن و فولاد خواهد بود.
۵۰۰ استارتاپ در نمایشگاه الکامپ 98 گردهم آمده اند ◄

مطالب مرتبط
بنر