پد سلولزی یک ایده نوین برای دستیابی به خنکای بیشتر

چهارشنبه ، 25 تیر 1399 ، 11:32

 در فضا های بزرگ صنعتی مانند مرغداری‌ ها لازم است تا نگاه جامعی برای خنک سازی محیط داشته باشید. نگاهی که بتواند همراه با نصب تجهیزات ساده ای همچون پد سلولزی و در عین حال ارزان، سطح خنک سازی مطلوبی را برای شما فراهم آورد. استفاده از سیستم های سرمایش تبخیری یکی از بهترین ایده های کارآمد است. ایده ای که در آن می توانید همراه با صرف هزینه و البته انرژی اندکی، راندمان خنک سازی بسیار بالا و مطبوعی را حاصل آورید. در این بین اگر بتوانید سیستم سرمایش تبخیری را همراه با انواع پد سلولزی کنید، قطعا قادر هستید تا راندمان کاری بسیار بهتری را تامین نمایید.

پد سلولزی ایده ای نوین در سیستم های سرمایشی

استفاده از پد سلولزی در سطح صنایع فعلی کشور چندان امر شناخته شده‌ ای نیست. خیلی‌ ها هنوز هم نمی ‌توانند نگرش فنی کاملی در لزوم استفاده از پد سلولزی را درک کنند. در این بین گاهاً در مواجه شدن با قیمت پد سلولزی که به مراتب بالاتر از نمونه ‌های کلاسیک مانند پوشال ها می باشد، از خرید پد سلولزی منصرف شده و این امر را نیازی جدی در نظر نمی ‌گیرند.

با این وجود اگر اهل فن باشید، هرگز نمی ‌توانید از تاثیر استفاده از پد سلولزی در راندمان بهتر فضا با هدف خنک سازی عبور کنید. اگر هم نگرش کاملی برای این موضوع ندارید، می توانید با توانمندی ‌های تیم تخصصی نیکاکورپ که در فضای فروش تا مشاوره‌ های فنی و مهندسی فعالیت دارند، همراه شوید و از مجموعه مقالات این مجموعه در سایت نیکاکورپ بهره مند باشید؛ لکن بهتر است تا قبل از هر تحقیق کاملی در این باب، نگرش مختصری از پدهای سلولزی و لزوم استفاده از آن کسب کرده باشید.

پد سلولزی چیست؟

پد سلولزی یک واسط تبخیری است. درست شبیه به پوشال های آشنا در جداره ‌های کولر های آبی که عموماً به خوبی آنها را می شناسید. در طراحی هر سیستم سرمایش تبخیری لازم است تا آب در سطح یک واسط تبخیری به جریان افتد. این واسط که همراه با سطحی بزرگ در جریان هوای آزاد است، می ‌تواند آب را در مقابل هوای آزاد گرفته و در نهایت جریان هوایی مرطوب را حاصل آورد. این جریان هوای مرطوب از طریق گردش یک پروانه مکیده شده و به سمت فضا های هدف هدایت خواهد شد.

در گذشته و البته همچنان از پوشال ها برای خلق این واسط تبخیری استفاده می شده است؛ اما امروزه می ‌توان از ایده‌ های کارآمدتری مانند پد سلولزی برای این منظور استفاده کرد. پد سلولزی از ورق های نازک و موج دار کاغذ با جنس کرافت تهیه شده است. این جنس از کاغذ ها قابلیت جذب بالایی از آب را دارند و در عین حال بسیار در مقابل فرسایش و فاسد شدن توسط آب مقاومت میکنند. جریان آب در لایه های نازک و به هم فشرده کاغذ کرافت در پدهای سلولزی به خوبی پخش می شود. در این حالت اگر جریان بادی در مقابل این پد سلولزی قرار گیرد، مقدار آب بالاتری همراه باد برداشت شده، در نتیجه همراه با مکش مقدار مشخصی از هوا، راندمان خنک سازی بهتری در فضای هدف ایجاد خواهد شد.

مزایای استفاده از پد سلولزی

متریال ساخت انواع پد سلولزی از کاغذ کرافت می باشد. این کاغذ همراه با جذب حداکثری آب، قدرت بالایی در مقابل فرسایش آب دارد. لذا مقاومت بالاتری به نسبت پوشال ها خواهد داشت. یک پد سلولزی می ‌تواند تا چندین سال عاری از هر گونه فرسایش مورد استفاده قرار گیرد.

خاصیت مویینگی کاغذ کرافت بسیار بالا است. این ویژگی باعث می شود تا آب به شکلی کاملاً یکنواخت در سطح بزرگی از پد سلولزی پخش شود. توزیع یکنواخت تر باعث راندمان بالاتر سیستم سرمایش تبخیری است. لذا سیستم مذکور می تواند همراه با صرف انرژی کمتری در زمان اندک تری سطح خنک ‌سازی بالاتری را حاصل آورد.

طراحی انواع پد های سلولزی به گونه ‌ای است که مانع از نفوذ حشرات برای لانه گزینی می‌ شود. به این ترتیب نصب پد سلولزی به راحتی مانع از انتقال بیماری ها توسط حشرات موذی خواهد شد.

انواع پد سلولزی خاصیت خود شویندگی دارند. این یعنی آنکه یک پد همراه با جذب آب و توزیع آن در هوای اطراف، می ‌تواند تمام فضای داخلی خود را شسته و از هر گونه جرم گیری و یا گرفتگی خانه ‌های خود جلوگیری کند. این موضوع باعث افزایش طول عمر مفید پداست.

پد سلولزی در مقابل رشد انواع قارچ ‌ها و باکتری ‌ها نیز مقاوم تر از مدل های کلاسیک مانند پوشال ها می باشد.

با در نظر گرفتن تمام این مزایا و دیگر نکاتی که خارج از حوصله این گفتار است، هر فرد آگاهی می ‌تواند به اهمیت تا کارایی بالای پد سلولزی در مقابل پوشال های کلاسیک پی برده و در تکاپوی تهیه آنها باشد. شما می توانید اطلاعات تخصصی تا روش های مناسب نصب و انتخاب انواع پد سلولزی را از طریق مجموعه فنی و مهندسی نیکاکورپ کسب نمایید. به هر صورت نصب چنین تجهیزاتی عاری از یک نگاه مهندسی شده نخواهد بود.

► مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۳ با تیپ‌های دیگر
در سوئیت های امپریال این هتل مشهد، چشم انداز زیبای حرم را تجربه می کنید ◄

مطالب مرتبط
بنر