2 راه برای بزرگتر نشان دادن خانه با به کارگیری کاغذ دیواری و پارکت

چهارشنبه ، 15 مرداد 1399 ، 08:03

از جمله کفپوش ها و همچنین دیوارپوش هایی که بیشترین محبوبیت را در میان دیگر پوشش ها دارند کاغذ دیواری  و پارکت میباشد که مدل های متعددی از آن تولید و به صنعت ساختمان سازی و دکوراسیون داخلی معرفی شده اند. در حال حاضر بیشتر منازل مسکونی در کشور ما آپارتمانی و با متراژ کوچک هستند که همین موضوع انتخاب کاغذ دیواری  و همچنین پارکت را برای این دسته از ساختمان ها تا حدی مشکل کرده است و در صورتیکه تخصص کافی وجود نداشته باشد ممکن است مالکان آنها نتوانند انتخاب درستی داشته باشند. در این مطلب قصد داریم تا 2 راه برای بزرگتر نشان دادن خانه با به کارگیری کاغذ دیواری و پارکت را برای شما که ساختمان کوچکی را در اختیار دارید  بطور خلاصه شرح دهیم تا بتوانید بر اساس این دو روش پارکت و کاغذ دیواری را انتخاب کنید که فضای داخلی را تا حدی بزرگ جلوه دهد.

کاغذ دیواری

رنگ ها از تاثیرگذارترین موارد در بزرگ تر جلوه دادن خانه

یکی از  مواردی که برای انتخاب پارکت و همچنین کاغذ دیواری باید مد نظر قرار دهید و میتواند در بزرگ تر جلوه دادن فضای داخلی  نقش مهمی نیز داشته باشد رنگ ها هستند. باید پارکت و کاغذ دیواری را از میان رنگ بندی های متناسب با یکدیگر و همچنین متناسب با دیگر اجزای دکوراسیون انتخاب نمایید و از انتخاب کاغذ و پارکت هایی که از لحاظ رنگ با یکدیگر و با وسایل دکوراسیون تناسبی ندارند خودداری کنید. خانه های کوچک با یک محدودیت در انتخاب رنگ پارکت و کاغذ دیواری مواجه هستند و آن هم انتخاب رنگ های تیره میباشد. تیره بودن رنگ کاغذ دیواری و همچنین پارکت نه تنها تاثیری در زیبایی و بزرگ تر جلوه دادن فضای داخلی ندارد بلکه نتیجه عکسی نیز خواهد گذاشت و میتواند  فضا را بیش از آنچه که هست کوچکتر جلوه دهد.

برای بزرگ تر جلوه دادن فضای داخلی رنگ های روشن را انتخاب کنید

رنگ های روشن میتوانند در بزرگ تر جلوه دادن فضای داخلی ساختمان نقش مهمی داشته باشند که از این رو بهتر است تا رنگ های روشن را انتخاب نمایید. رنگ های روشن میتوانند کمبود نور در فضا را با رنگ روشن خود تا حد زیادی جبران کنند که همین موضوع در بزرگ تر جلوه دادن فضا نقش مهمی دارد.  بخصوص در میان بخش های مختلف منزل بهتر است برای اتاق ها تا جای ممکن سعکی کنید تا پارکت های رنگ روشن را انتخاب نمایید زیرا اتاق ها نسبت به پذیرایی ابعاد کوچکتری دارند و استفاده از پارکت و کاغذ دیواری های با رنگ روشن در بزرگ تر جلوه دادن فضا نقش مهمی خواهند داشت.

پارکت

رنگ  های روشن و گرم میتوانند برای فضاهای کوچک ایده آل باشند

در بالا به روشن بودن رنگ پارکت ها و کاغذ دیواری برای ایجاد تناسب هر چه بیشتر اشاره شد اما در صورتیکه رنگ های روشن و گرم را انتخاب کنید میتوانید علاوه بر بزرگ تر نشان دادن فضای داخلی در ایجاد حس گرم و دوستانه و همچنین زیبایی  فضای داخلی نقش بسزایی داشته باشید. رنگ های روشن و گرم مانند رنگ های کرم از بهترین رنگ هایی هستند که میتوانید برای کاغذ دیواری و همچنین پارکت انتخاب کنید. همچنین ترکیب رنگ هایی مانند کرم برای کاغذ دیواری و همچنین  قهوه های رگه دار روشن برای پارکت نیز میتواند  در بزرگ تر جلوه دادن فضا تاثیر گذار باشد.

کاغذ دیواری و پارکت های طرح دار برای ساختمان های کوچک چندان مناسب نیستند

یکی از مهمترین نکات و بهتر است بگوییم از دومین نکاتی که باید در انتخاب کاغذ دیواری و پارکت ها باید به آن توجه داشته باشید طرح آنها میباشد. طرح کاغذ دیواری ها و همچنین پارکت های مورد استفاده در  فضاهای کوچک نباید چندان شلوغ باشد و حتی پیشنهاد میشود تا پارکت و بخصوص کاغذ دیواری های بدون طرح را انتخاب کنید. کاغذ دیواری و همچنین پارکت های بدون طرح و یا با طرح های شلوغ به دلیل اینکه فضای کوچکی را در اختیار دارید میتوانند متراژ ساختمان را از آنچه که در واقعیت وجود دارد نیز کوچکتر جلوه دهند و به همین دلیل باید کاغذ دیواری و پارکت ساده را انتخاب نمایید و یا پارکت ها و کاغذ های با طرح ای خلوت تر را انتخاب کنید.

طرح  های فانتزی برای ادارات مناسب ولی برای منازل مناسب نیستند

یکی از طرح های کاغذ دیواری و همچنین پارکت ها که بیشتر در ادارات مورد استفاده قرار میگیرد طرح های فانتزی هستند که به دلیل بزرگ بودن فضای داخلی ادارات و سازمان ها جلوه زیبایی را نیز پدید می آورند اما استفاده از این مدل پارکت ها و همچنین کاغذ دیواری ها چندان در دکوراسیون داخلی ساختمان های مسکونی پیشنهاد نمیشود بخصوص زمانی که متراژ سازه نیز کوچک میباشد.  طرح های فانتزی به دلیل اینکه جزو طرح های شلوغ محسوب میشوند و طرح ها تو در تو و بسیار نزدیک به هم هستند نمیتواند برای فضاهای کوچک مناسب باشند. در فضاهای کوچک باید از کاغذ دیواری ها و همچنین پارکت هایی استفاده نمود که طرح های ساده ای دارند. تنها در یک صورت استفاده از کاغذ دیواری ها و همچنین پارکت های طرح دار مانعی را ایجاد نخواهد کرد که آن  هم در اختیار داشتن فضایی با متراژ بالا و همچنین با دکور مدرن میباشد. در دکوراسیون های مدرن که متراژ بالایی نیز دارند آن هم نه در تمام بخش ها میتوان از کاغذ دیواری و پارکت های طرح دار استفاده نمود.

پیشنهاد میکنیم در صورتیکه از تخصص کافی برخوردار نیستید و نمیتوانید تشخیص دهید که چه مدل کاغذ دیواری و پارکت را باید برای دکوراسیون داخلی خود انتخاب کنید با کارشناسان اهل فن و افرادی که در این زمینه تخصص و تجربه کافی دارند مشورت کنید و بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

فروشگاه کاغذ دیواری دکورآفیس

برای خرید کاغذ دیواری و مشاهده قیمت کاغذ دیواری به سایت ما مراجعه نمایید:

decoroffice.net

► فلایتیو: تغییری برای آینده!
انواع دستگاه ضد عفونی کننده ◄

مطالب مرتبط
بنر