بیمه های زندگی راهکار مناسب نظم اقتصادی جامعه

سه شنبه ، 18 شهریور 1399 ، 08:09

در طی سالیان اخیر به لطف ظهور بیمه های جدید عمر و سرمایه گذاری که از آن ها به تحت عنوان بیمه های زندگی هم یاد می شود، بسیاری از افراد جامعه توانسته اند برنامه ریزی مالی برای آینده اقتصادی خود و خانواده شان انجام دهند. اما امروز قصد داریم به ابعاد کلان اقتصادی جامعه که ناشی از استفاده عموم مردم از بیمه های عمر هست بپردازیم.
 
1-معمولاً مردم با پولی بیمه زندگی تهیه می کنند که اضافه بر درآمدشان باشد. همین مسئله باعث می شود که برخی خریدهای غیرضروری که معمولاً برای کالاهای غیرمفید هزینه می شوند را کاهش دهند. به طور مثال خرید خوراکی ها و تنقلاتی که برای سلامتی مضر هستند. همچنین در سایر خرید های خود به سراغ کالاهای با دوام می روند تا بتوانند صرفه جویی اقتصادی داشته باشند. با این روش منابع کشور در جهت خرید کالاهای با کیفیت هزینه می شود.


2-سرمایه گذاری موضوع پیچیده ای است که نیاز به تخصص های ویژه ای هم دارد. کاری که از پس هر فردی بر نمی آید. بنابراین معمولاً افراد عادی برای سرمایه گذاری کردن راههای مناسبی را انتخاب نمی کنند. اما اگر پولهایشان را به یک شرکت یا صندوق سرمایه گذاری بسپارند، این شرکت ها و صندوق ها معمولاً در بخش های مولد اقتصادی و صنعتی و خدماتی سرمایه گذاری می کنند. با این روش خیل عظیمی از سرمایه های سرگردان و خرده پولها وارد اقتصاد شده و تولید شغل و بهره وری اقتصادی برای کشور ایجاد می کند.

3-بسیاری از جرم و جنایت ها و بزهکاری ها در جامعه از سوی افرادی رخ می دهد که زندگی خانوادگی مناسبی را تجربه نکرده اند. اگر به خاطرات دوران قبل آن ها رجوع کنید، در اکثر مواقع نیازهای مالی ناشی از بیماری یا حادثه یا فوت یکی از عزیزان باعث انحراف آن ها شده است. در صورتی که اگر این افراد آسیب دیده دارای بیمه عمر باشند، از محل بیمه نامه خود سرمایه هایی را دریافت می کنند که همین مبالغ باعث ترمیم وضعیت معیشتی آن ها شده و کمتر به راههای نادرست کشیده می شوند.

4-خیلی از کودکان به دلیل وضعیت اقتصادی نامناسب از تحصیل و شرایط مناسب کسب علم دور می مانند. حتی برخی از آن ها استعدادهایی دارند که می تواند با منابع مالی مناسب آن ها را شکوفا کرد و در آموزشگاهها یا دانشگاههای تخصصی بهترین شرایط را فراهم آورند. فرزندان این مرز و بوم هر چه با سوادتر و متخصص تر باشند، آینده بهتری در انتظار جامعه خواهد بود.

5- خرید بیمه عمر و تشکیل سرمایه این مزیت را برای افراد ایجاد می کند که بتوانند پس از مدتی با سرمایه خود، شغل مستقلی را هم داشته باشند. این شغل مستقل، بار اضافی ایجاد اشتغال را هم از دولت بر می دارد. همین مسئله باعث ایجاد پویایی در اقتصاد می شود. و وابستگی افراد را به اقتصاد دولتی کاهش می دهد.

6-وقتی فردی بیمه عمر داشته باشد، دوران بازنشستگی را با درآمد اضافه ای که از بیمه زندگی خودش دریافت می کند، با رفاه بیشتری دنبال خواهد کرد. همین رفاه بیشتر برای سالمندان، حس امید در جامعه ایجاد می کند. جامعه ای که سالمندان مرفه داشته باشد، می تواند به آینده خودش امیدوار باشد.

همانطور که در بالا عرض شد، بیمه زندگی یکی از بهترین روشها برای منظم کردن اقتصاد جامعه است. در صورتی که تعداد زیادی از افراد از این بیمه ها استفاده کنند و صنعت بیمه هم با برنامه ریزی صحیح در راستای رشد هر چه بیشتر این بیمه نامه ها در جامعه قدم بردارد.

► افزایش مبلغ وام خرید مسکن به ۱۶۰ میلیون تومان
اصلاح و رفع محدودیت ایجاد شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای ◄

مطالب مرتبط
بنر