بازسازی خانه های قدیمی به سبک مینیمالیسم

يكشنبه ، 13 مهر 1399 ، 16:06

هر شخصی برای خانه و محیط زندگی خود نظرات و سلایق مختلفی دارد. بعضی ها به دنبال سبک های امروزی هستند و بعضی‌ها به دنبال سبک های تجملاتی و سنتی هستند. اگر می خواهید بدانید چه سبکی مناسب خانه خود هست اولین قدم این است که خواسته ی خود را از خانه باید بدانید یکی از سبک هایی که می توانیم درباره آن صحبت کنیم این سبک در حال حاضر که مدرن و در دکوراسیون داخلی بسیار مورد توجه است و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده سبک مینیمالیسم یا کمینه گرایی است. که امروزه مردم زیادی هستند که آن را انتخاب کرده‌اند و معماران زیادی هم به این سبک طراحی کردند.

از بارزترین ویژگی های این سبک سادگی می باشد .در خانه مینیمالیسم همه چیز به صورت ساده و حداقل می باشد مینیمال کلمه لاتین می باشد به معنی حداقل .

به عبارتی می توان گفت هر چیزی که جنبه تجملاتی ندارد را می‌توان گفت مینیمالیست نامید.


ما در شرکت بازسازی و طراحی داخلی هیرادانا سعی داریم تا موارد طراحی را برای خانه های مینیمال برای شما دوستان عزیز به اشتراک بگذاریم. در این مقاله به قسمت های مختلف یک خانه برای طرح مینیمالیسم می‌پردازیم که شامل اتاق کار اتاق پذیرایی لابی دفاتر اداری آشپزخانه اتاق نشیمن است.

اگر میخواهیم یک اتاق خواب به سبک مینیمال طراحی کنیم باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

در سبک مینیمال استفاده از رنگ های روشن و به خصوص رنگ سفید می‌تواند از مهمترین مشخصه های رنگ سبک مینیمال باشد اما این دلیل بر این نمی شود که هر جا رنگ روشن دیدیم آن را سبک‌مینیمال بدانیم. اما اگر بخواهیم تشخیص یک اتاق مینیمال را بدهیم رنگهای روشن سفید و رنگ های خنثی نشان از رفت که مینیمال می‌دهند دیوارهایی که ساده هستند و بدون هیچ الگوی می باشند هم از دیوارهای هستند که در سبک مینیمال استفاده می شود تابلوهای نقاشی که به صورت ساده هستند در اتاق هایی که به سبک مینیمال هستند به چشم می خورند. اگر سبک‌مینیمال را انتخاب می‌کنید نبایددر اتاقتان زرق و برق و موارد تجملاتی به چشم بخورد

نقش نور در خانه های مینیمال

یکی از مهمترین مسائل در طراحی اتاق خواب به سبک مینیمالیسم می باشد نور طبیعی در روز از مهمترین نکات در این سبک میباشد.در هنگام شب باید از نور هایی که فیلتر نور دارند استفاده کنید.منظور از فیلتر نور یعنی اینکه در مقابل نور زیاد استادگی میکند و سعی میکند نور کمتری را پرتاب کند. ٫همچنین یک نور ملایم و یکدست باید در طراحی داخلی لحاظ شود.
آیا در سبک مینیمال از لوستر و وسائل تجملاتی استفاده کنیم؟

پاسخ این سوال خیر میباشد استفاده کردن از لوستر در این طرح پیشنهاد جالبی نمی‌تواند باشد زیرا تجملات در این سبک جایی ندارد. به این دلیل از نورهای مانند هالوژن و چراغ هایی که می‌توانند تزیینی باشند برای اتاق خواب با سبک دکوراسیون مینیمال باید استفاده شود در خصوص پنجره ها باید بگویم که اگر پنجره یا نوری بزرگ باشد خود به خود این مورد یک امتیاز است و اگر اینگونه نیست می‌توانید با بازسازی و تعمیرات ساختمان و به وسیله تغییرات جزئی تغییراتی در آن انجام کنید.

چیدمان اتاق خواب

در اجرای دکوراسیون منزل برای انتخاب تخت و سرویس های خواب باید رعایت سبک مینیمالیسم را داشته باشیم. مثلاً خطوطی که منظم هستند و در آن به کار رفته باشد، روتختی که انتخاب می کنید ترجیحا رنگ سفید و یا اگر نمی خواهید می تواند رنگی باشد ولی در طیف رنگ های ملایم باشد. سایر متعلقات که به سرویس خواب مربوط هستند هم باید به شکلی قرار گرفته شوند که اضافه به نظر نرسند.


اما اگر نمی خواهید هزینه برای اتاق خواب تان بکنید می‌توانید به وسیله حذف کردن یک سری از وسایل و یا جا به جا کردن آن ها به آن سبک دلخواهتان برسید.

سبک مینیمال را اگر بخواهیم در قالب شعار بیان کنیم ، می‌توانیم بگوییم هر چه وسیله ها کمتر باشد اتاق جذاب تر می شود .با این شعار می توانیم به حداقل‌ها در اتاق برسیم .

چندنکته مهم در چیدمان اتاق خواب

• اگر کف اتاقتان پارکت میباشد دیگر نیازی به فرش بر روی آن نمی باشد.

• اگر به آباژور ایستاده در کنار مبل وتخت خواب علاقه دارید باید بگویم که در سبک مینیمال جایگاهی ندارد.

• اگر در اتاق خواب تان فضای وسیعی دارد که می توانید در آن مبلمان بچینید باید بگویم که باید از مبلمان جمع و جور به جای مبلمانهای وسیع و بزرگ استفاده نمایید مانند صندلی‌هایی که پارچه هستند و یا حتی صندلی های راحتی

• اگر بعد از این چیدمان هنوز فضای اضافی دارید می توانید آن را با گلها و گیاهان تزئینی پرنمایید گیاهانی که آپارتمانی هستند مانند سانسوریا. باید بگویم که گلدان و گیاهان در سبک مینیمال اولین گزینه هستند.

• بالشت ها و روتختی انتخاب می کنید سعی کنید از آن دسته این باشد که زیاد روی آنها دوخت و دوز انجام شده باشد باید سعی کنید حداکثر سادگی را رعایت کنید.

فضای بعدی که میخواهیم درباره آن صحبت کنیم سرویس بهداشتی و حمام که به سبک مینیمال طراحی شده است می‌باشد:

در هر سرویس بهداشتی کوچک و بزرگی میتوان سبک‌مینیمال را اعمال کرد تنها با کم یا زیاد کردن وسایل می توان سبک مینیمال را به وجود آورد. در سرویس بهداشتی اولین گزینه آینه است آیینه هایی که عریض باشد نشان از این سبک می دهد. اگر فضای سرویس بهداشتی تان کوچک است باید عرض یک دیوار را آینه کنید اینگونه سرویس بهداشتی تان بزرگتر به نظر می رسد.

اگر میز در زیر آینه یا کنسول میخواهید قرار دهید باید روی آن را از وسایل غیر ضروری خالی کنید .لوازم غیر ضروری را میتوانید در داخل کشو قرار دهید و به وسیله گلدانهای کوچک روی میز را زیبا کنید.مانند کاکتوس.

اگر از سرویس ایرانی استفاده می کنید باید سعی کنید که همیشه آن را تمیز نگه دارید و اگر سرویس فرنگی و انتخاب کرده‌اید باید همیشه درپوش آن را روی آن قرار دهید.

حمام

باید بگویم که سادگی همیشه زیبا است .

حمام ها به دو صورت هستند: حمام ‌هایی که با وان هستند و حمام هایی که بدون وان هستند.

اگر از آن دسته هستید که حمام شان وان دارد باید توجه داشته باشید که وسایل مورد نیاز را نباید در لبه وان بچینید. باید سعی کنید یک چهارپایه چوبی در کنار آن قرار دهید که ترجیحا رنگ آن را سفید باید انتخاب کنید.

اما اگر از آن دسته هستید که حمام تان بدون وان است باید از محفظه هایی که معمولاً پوشش دارند استفاده کنید و یا سعی کنید آن را در معرض دید قرار ندهید و به صورت توکار آن ها را قرار دهید .رنگی که برای شیرآلات انتخاب میکنید باید سفید باشد و اگر رنگ سفید را دوست ندارید و احساس بی روحی میکند می توانید از شیرالات مات و نقره ای رنگ استفاده کنید.

نور حمام

نور حمام را باید سفید و مهتابی انتخاب کنید و درکل رنگ های خنثی بیشتر باید استفاده شود.

طراحی آشپزخانه به سبک مینیمالیسم

در آشپزخانه نیاز نیست همه وسایل را روی کانتر آشپزخانه بچینید.انتخاب یک سنگ ساده برای روی کانتر جلوه ای زیبا به آشپزخانه میدهد و همین سادگی باعث میشود در حین کار انرژی مثبت جذب کنیم.

برای انتخاب رنگ آشپزخانه از رنگهای ملایم و سفید باید استفاده کرد در هر طرحی گاهی شکستن اصول باعث جذاب شدن آن صفحه میشود مثلاً سینه هایی که در وسط آشپزخانه نصب می‌شوند.

در اجرای کابینت آشپزخانه در سبک مینیمال می‌توانید از جزیره برای آشپزخانه استفاده کنید که باعث تقسیم فضا و همچنین در حین سادگی باعث زیبایی هم میشود می توانید به وسیله نصب شلف سفید و به صورت ساده در درون اشپزخانه، به سادگی این سبک اضافه کنید.

برای کابینت ها میتوانید دستگیره استفاده نکنید و کابینت هایی را انتخاب کنید که به وسیله فشار دادن به داخل درب آن ها باز میشوند.

کابینت های هایگلاس سفید رنگ هم گزینه خوبی برای انتخاب در محیط آشپزخانه هستند.اما اگر قصد بازسازی و تعمیرات آشپزخانه را ندارید و میخواهید آشپزخانه تان را همینگونه که هست به این سبک تغییر دهید میتوانید با به حداقل رساندن وسائل تان و یک رنگ آمیزی جزئی موفق شوید که سبک مینیمالیسم را به آشپزخانه تان بیاورید.

اتاق خواب کودکتان را مینیمالیسمی کنید

در اینجا یک سوال پیش می‌آید که آیا لازم است اتاق کودکان را با سبک مینیمالیسم طراحی کنیم ؟جواب خیر می باشد: به دلیل اینکه کودکان عاشق هیجان و اتاقی که رنگارنگ باشند هستند و دنیای شان با دنیای بزرگترها فرق می کند اما افرادی هم هستند که دوست دارند به سبک مینیمالیسم کودکان خود را بزرگ کنند.

برای آن دسته از کسانی که علاقه دارند که کودکانشان را با سبک مینیمالیسم بزرگ کنند راهکارهایی را در این مقاله برای شما قرار داده ایم که امیدواریم برایتان  مورد استفاده باشد.
اتاق کودک خودتان را می توانید با دو رنگ خنثی برای مثال آبی کمرنگ و سفید رنگ آمیزی کنید یا میتوان با رنگ های صورتی کمرنگ و سفید آن را رنگ آمیزی کرد به جای اینکه از فرش پارکت و متریال های دیگر برای کف اتاق کودک تان استفاده کنید می توانید از موکت سرتاسری در دکوراسیون داخلی اتاق بهره مند شوید.

برای طراحی داخلی اتاق کودکتان میتوانید از عروسک شخصیت های کارتونی به صورت محدود استفاده کنید.

کودکان معمولاً سرشار از انرژی هستند(و این از ویژگیهای کودکان است). اگر شما دارید از سبک مینیمالیسم پیروی می‌کنید باید اجازه دهید که کودکانتان با همان هیجانات و بی نظمی که دارند، روز خود را با بازی کردن ادامه دهند ولی باید در پایان روز ،نظم اولیه در اتاق دیده شود و شما باید به کمک یکدیگر اتاق را تمیزکنید.


چند نکته مهم در بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی خانه ای با سبک مینیمالیسم:

1-اگر علاقه دارید که از فرش و گلیم استفاده کنید باید از رنگ های گرم و طرح های ساده استفاده کنید.

2-پرده های توری بهترین گزینه هستند زیرا نور نش مهمی در این سبک دارد.

3-کمد لباس هایتان باید طبقه بندی شده باشد و لباس هایی را که نیاز ندارید و از آنها استفاده نمیکنید را ببخشید و تنها هر زمان که نیاز داشتید لباس بخرید.

4-باید از خطوط ساده در طراحی تان استفاده کنید.و سعی کنید طرح های شکسته را کنار بگذارید.

5-از قرار دادن مبل های استیل و تجملاتی در دکوراسیون داخلی منزل پرهیز کنید.اینگونه فکرنکنید که اگر وسیله ای پیچیده تر یا رنگی تر باشد زیبائی بیشتری دارد.

6-قسمتی از خانه را همیشه خلوت نگه دارید.نیازی نیست الزاما همیشه خانه پر از وسائل باشد که زیبا به نظر برسد.همیشه زیبایی در سادگی است.

7-از کمد و بوفه و ظروف اضافه استفاده نکنید،زیرا علاوه بر اینکه سادگی را ازفضا میگیرند بلکه زمان بیشتری را شما باید صرف گردگیری و تمیز کردن ظروف کنید.

این سبک یکی از پرطرفدارترین سبک های امروزی میباشد که سبک مدرن هم تلفیقی با آن میباشد.امیدواریم پس از خواندن محتوای مقاله مورد نظر توانسته باشیم کمک به بازسازی وطراحی داخلی ساختمان شما همراهان عزیز کرده باشیم.و همچنین با اجرای یک سبک مینیمالیسم در منزل هایتان سادگی و ظرافت را در محل زندگیتان به ارمغان آورده باشیم.

► اقتصاد جهان راه سختی برای خارج شدن از بحران کرونا در پیش دارد
تیغ دو لبه «کوپن الکترونیک» ◄

مطالب مرتبط
بنر