امنیت در بازار ارزهای دیجیتال؛ رویا تا واقعیت

پنجشنبه ، 25 دی 1399 ، 10:39

 شما وقتی قصد سرمایه‌گذاری و خرید هر محصول یا خدماتی را داشته باشید، قبل از هر چیز دیگر این مسئله را بررسی می‌کنید که آیا این سرمایه‌گذاری امن است؟ آیا این خرید مطمئن است؟ فرقی نمی‌کند موضوع سرمایه‌گذاری و مبادله شما چه چیز باشد، در هر صورت این دغدغه درست مطرح می‌شود.

برای مثال فرض کنید که شما می‌خواهید یک قطعه زمین یا آپارتمان را خریداری کنید. حتماً یک سری نکات را قبل از معامله بررسی و چک می‌کنید تا از اعتبار آن‌ها مطمئن شوید. می‌توان آن‌ها را به سه دسته تقسیم کرد:

1) خود زمین: شما سند و اسناد مالکیت (بنچاق، گواهی پایان کار و ...) را با موقعیت و مشخصات آن قطعه زمین یا ملک مقایسه می‌کنید تا از تطابق آن‌ها مطمئن شوید.

2) طرف معامله: نکته دیگر که در تصمیم شما اثر می‌گذارد، طرف معامله و کسی است که می‌خواهید با او معامله را انجام می‌دهید. این مسئله حتماً برای شما مهم است که او چقدر قابل اطمینان است و می‌توان روی او حساب کرد.

3) پلتفرم واسط معامله و ثبت معامله: در نهایت هر چقدر هم طرف معامله از نظر شما فرد مطمئنی باشد، نیاز به یک پلتفرم مطمئن مورد تأیید دو طرف معامله دارید تا فرایند جابه‌جایی محصول و وجه پولی را انجام دهد و آن را ثبت کند.

به عبارتی اگر این پلتفرم واسطه، دقیق و مطمئن باشد دیگر نگران این نیستید که طرف معامله شما کاری غیر معقول انجام دهد و از اعتماد شما سو استفاده کند، چرا که آن پلتفرم امکان و فرصت این کار را به او نمی‌دهد.

تقریباً در معامله هر محصول و یا هر سرمایه‌گذاری دیگری همین عوامل دخیل هستند. شما به سراغ بانک‌ها، بنگاه‌های املاک، صرافی‌های سکه و ... می‌روید تا به عنوان یک پلتفرم از امن بودن معاملات و سرمایه‌گذاری‌های خود اطمینان حاصل کنید.

امنیت در بازار ارزهای دیجیتال

امنیت در بازار و صنعت ارزهای دیجیتال هم نکته‌ای مهم و کلیدی است؛ به ویژه که بازاری است تنها تقریباً 10 سال از آغاز فعالیت آن می‌گذرد و این نو بودن آن باعث شده است که افراد برای ورود به آن نیاز به بررسی بیشتر و همچنین کسب اطمینان بیشتر دارند.

نکته مثبت: تمامی ارزهای دیجیتال از بیت کوین گرفته تا اتریوم بر روی شبکه‌ای ایجاد و مبادله می‌شوند که بلاک چین نام دارد. خود این شبکه‌های بلاک چین به شیوه‌ای ایجاد شده‌اند که امکان دستکاری و هک کردن آن‌ها وجود ندارد. بنابراین یک مزیت ارزهای دیجیتال این است که خودشان به عنوان یک محصول کاملاً امن هستند. به عبارتی بر خلاف اسکناس که می‌توان آن‌ها را جعل کرد، سکه که می‌توان فلزات دیگر به غیر از طلا در آن قاطی کرد و ... ارزهای دیجیتال غیر قابل جعل هستند.

ارزوال: پلتفرم امن خرید ارز دیجیتال

بنابراین مهم‌ترین مسئله‌ای که باقی می‌ماند، امن بودن آن پلترفمی است که در آن خرید و معامله را انجام می‌دهید. زیرا هر چند خود ارزهای دیجیتال غیر قابل دستکاری هستند، اما پلتفرم‌های معامله ارزهای دیجیتال مثل هر وب‌سایت دیگیر ممکن است مورد حمله هکرها قرار بگیرند، برای همین بسیار مهم است که شما یک پلتفرم را انتخاب کنید که از بالاترین استانداردهای امنیتی برخوردار باشد.

پلتفرم معامله و خرید ارز دیجیتال ارز وال، با استفاده از مدرن‌ترین زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، بستری امن و مطمئن را برای تمام علاقه‌مندان به معامله و ترید ارزهای دیجیتال مهیا ساخته است.

► بهترین متخصص ایمپلنت دندان و جراحی لثه – دکتر فراز تیموری
خرید اقساطی و مزایای آن ◄

مطالب مرتبط
بنر