چطور یک حسابدار حرفه‌ای شویم؟

پنجشنبه ، 14 اسفند 1399 ، 09:16

حسابداری یکی از مشاغلی است که هر شرکت و سازمانی به فردی حرفه‌ای در این زمینه نیاز دارد و به همین دلیل می‌توان آن را در میان مشاغل پرتقاضا دانست. بسیاری از شرکت‌ها و همچنین سازمان‌ها به افرادی حرفه‌ای در این زمینه نیاز دارند، چرا که حساب و کتاب‌های مالی خود را قرار است دست این افراد بسپارند و این افراد باید بتوانند به خوبی از پس این کار پرچالش بر بیایند.


اما برای تبدیل شدن به یک حسابدار حرفه‌ای نیاز دارید که مهارت‌هایی را کسب کنید و کارهایی را انجام دهید. مطمئنا هر چه خود را در این حیطه به روز‌تر نگه دارید و به خوبی با علم روز دنیا در حساب و کتاب آشنایی داشته باشید می‌توانید شانس بیشتری در استخدام داشته باشید. مشاهده فرصت های شغلی حسابداری در ایران تلنت می‌تواند شما را ترغیب کند تا به دنبال حرفه‌ای شدن در حسابداری بروید و در نهایت مسیر شغلی حسابداری را حرفه‌ای طی کنید. در اینجا 9 مهارت اصلی برای تبدیل شدن به یک حسابدار حرفه‌ای را بیان خواهیم کرد.

1. نوآوری

حسابداری از ابتدای شروع به کار شرکت‌ها، در میان مشاغل اولیه و دارای اهمیت بالا بوده است. هیچ پروژه‌ای بدون کنترل دقیق روی اعداد، نمی‌تواند به درستی انجام شود. در حسابداری نیز مانند دیگر مشاغل، نوآوری لازم است زیرا همزمان با پیشرفت دنیا، الزامات حسابداری نیز پیشرفت می‌کند. اغلب، استخدام کنندگان به دنبال کارجویان و حسابدارانی با ایده‌های تازه می‌گردند - که آماده تأثیرگذاری بر آینده جهان حسابداری هستند.

2. درک کردن

برای اینکه بتوانید نوآوری را در کسب و کاری اجرا کنید، نیاز به درک در آن زمینه کاری و نوع فعالیت خود دارید. جذب اطلاعات و داده‌های جدید، نیاز به درک مدیریت پروژه یا ملاقات با مشتری‌های جدید دارد که تمام این ستون‌های موفقیت هر پروژه را تشکیل می‌دهند. به این ترتیب، درک سریع اطلاعات برای حرفه‌ای شدن در حسابداری ضروری است و از طریق پرس و جو می‌توانید به این درک برسید و در کمترین زمان تمام ایده‌های خود را پیاده سازی کنید. شروع کار خود را با درک انواع مختلف حسابداری شروع کنید.

3. ارتباطات

یکی از بخش‌های مهم هر صنعت توانایی ارتباط برقرار کردن است. حسابداران باید اطلاعات پیچیده را به ساده‌ترین شکل ممکن منتقل کنند. خواه به عنوان حسابدار خارجی برای شرکتی کار کنید و یا عضوی از تیم حسابداری داخلی باشید، باید به خوبی با همکاران خود ارتباط برقرار کنید. ارزیابی این مهارت‌ها زمانی شروع می‌شود که به عنوان حسابدار، اولین کار خود را آغاز کنید.

4. آگاهی از کسب و کارها و بیزینس

شاید کمی تعجب آور باشد، اما بیشتر حسابداران این موضوع را نادیده می‌گیرند. در حالی که بسیاری از مهارت‌ها مانند دانش استفاده از نرم افزارها در میان واجبات حسابداری به شمار می‌آیند، اما این مورد نیز برای حرفه‌ای شدن بسیار مهم است. در واقع آگاهی از بیزینس و صنایع مختلف، دانش شما در مورد چگونگی و محل قرارگیری تجارت شما در بازار را نشان می‌دهد – دانستن این موضوع که کسب و کاری که در آن کار می‌کنید به چه میزان از شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی اثر می‌گیرد می‌تواند به پیشرفت شما کمک کند. شما می‌توانید با مطالعه کتاب حسابداری و همچنین کتاب‌های مرتبط به صنعت خود، برای همیشه خود را به روز نگه دارید.

5. اشتیاق

مانند هر نقش و شغلی، اشتیاق یکی از مؤلفه‌های اصلی است که استخدام کنندگان به دنبال آن می‌گردند. توانایی آوردن انرژی مثبت به تیم و اعتقاد واقعی به آنچه انجام می‌دهید برای موفقیت شما بسیار مهم است. اشتیاق مسری است و می‌توانید آن را به دیگران منتقل کنید؛ اشتیاق در شرکت شما را فردی حرفه‌ای نشان می‌دهد و این را ثابت می‌کند که مدام به دنبال یادگیری هستید.

6. ابتکار عمل

داشتن درک از نوع کار خود و همچنین اشتیاق می‌تواند باعث ابتکار عمل در شما شود. در واقع داشتن ابتکار عمل می‌تواند به کارفرما ثابت کند که شما هم برای انجام کارها به صورت فردی توانایی دارید و هم می‌توانید به صورت تیمی کار کنید. اگر دوست دارید تا به عنوان حسابدار مستقل در آینده کار کنید، باید ابتکار عمل بالایی داشته باشید.

7. اعتبار و صداقت

اگر دقت کرده باشید همه ما در انتخاب برند لباس به دنبال این هستیم که بهترین و مورد اعتمادترین را انتخاب کنیم. وقتی که به دنبال پیدا کردن کار به عنوان حسابدار هستید، باید بدانید که این مؤلفه بسیار در انتخاب شما تأثیر می‌گذارد. به عنوان یک حسابدار حرفه‌ای باید به دنبال این باشید که اعتماد مردم را جلب کنید. با برندسازی برای خود می‌توانید حرفه‌ای بودن خود را به رخ بکشانید و همچنین موقعیت خود را برای استخدام نسبت به دیگر متقاضیان بهتر کنید.

8. انعطاف پذیری

هر شغلی سختی‌ها و بالا و پایین‌های خاص خود را دارد. مانند هر شغل دیگری، شما در حسابداری نیز باید از مشاغل پایه شروع کنید و سپس به دنبال ترقی و پیشرفت باشید. این مسیر، همیشه مسیر آسانی نخواهد بود. توانایی کار در موقعیت‌های سخت، تغییر روند کار مطابق با نیازهای متعدد مشتری و مثبت ماندن در میان چالش‌های دشوار مهارتی است که شما را در تمام طول زندگی شغلی خود، حرفه‌ای نگه می‌دارد. حفظ خونسردی می‌تواند شما را در حرفه‌ای شدن جلو بیندازد.

9. ثبات داشتن

شاید این موضوع به اندازه دیگر موارد شدنی و حتی مهم نباشد، اما باید در این مقاله در میان مؤلفه‌های مهم قرار بگیرد. بیشتر کارفرمایان برای استخدام حسابدار حرفه‌ای به دنبال افرادی می‌گردند که رزومه پربار و در عین حال دارای ثباتی است. به این معنا که هر شش ماه یک بار موقعیت شغلی را تعویض نکنند و در کار کردن ثبات داشته باشند.
در نهایت حرفه‌ای شدن در حسابداری نیاز به تمرین، استمرار در یادگیری و همچنین صبر دارد. با تمام اینها می‌توانید خود را برای یک موقعیت شغلی خوب آماده کنید و مسیر شغلی خود را به بهترین شکل بسازید.

منبع: ایران تلنت

► ضرورت حذف واسطه‌ها و کاهش قیمت‌ها
اطلاعیه اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای پیرامون نشر اخبار خلاف واقع مربوط به توزیع اقلام اساسی ◄

مطالب مرتبط
بنر