محسن رضایی درنشست خبری انتخاباتی: پول‌پاشی ایجاد کار نمی‌کند

دوشنبه ، 14 ارديبهشت 1388 ، 10:40

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام و كانديداي انتخابات رياست جمهوري در نخستین نشست خبری خود گفت: اگر مسير احمدي‌نژاد ادامه يابد به سمت پرتگاه خواهيم رفت اما بازگشت به دوره‌ی پیش از آن نیز ما را با شكست مواجه مي‌کند.

محسن رضايي با بيان اين‌كه بر سر دوراهی قرار گرفتن ملت باعث احساس تكليف از سوی او شده است، افزود: این‌بار تا آخر می‌مانم. وي درباره‌ی سياست خارجي گفت: حرکت ما باید نه منفعلانه و نه ماجراجويانه باشد.

وی تإکید کرد: حتي قبل از آنكه جناح چپ و راست در كشور تشكيل و فعال شود، ما بوده‌ايم. رضايي ادامه داد: معتقدم با پول‌پاشي ميان بيكاران نمي‌شود ايجاد كار كرد، بلكه بايد با فقر مبارزه كنيم و رسيدگي به فقرا بدون مبارزه با فقر امكان پذير نيست.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنین با بیان این‌که برخي از اعضاي كابينه خود را پيش از رأي گيري روز 22 خرداد به مردم معرفي مي‌كند، گفت: به موازات دولت رسمي، معتقد به دولت سايه هستم و در آن از همه نخبگان استفاده خواهم كرد و حتی از حضور مخالفين نيز براي ارائه مشورت استقبال مي‌كنم.

رضايي در ادامه خاطرنشان كرد: دانش جعفري به عنوان مسئول ستاد انتخاباتي اينجانب، عهده‌‌دار تشكيل دولت سايه و كمك براي تعيين اعضاي دولت رسمي نيز هست. اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري دهم بیان داشت: در حال حاضر آمريكا نيازمند ما است و ما بايد براي منافع خود، از موضع اقتدار اقدام كنيم اما من هيچ وقت نامه‌اي به رئيس جمهور آمريكا نمي‌نويسم كه پاسخ آن را ندهند.

رضایی در مورد ايجاد انشقاق و کاستن از آرای یکی از کاندیداها نيز گفت: بنده از هر سه كانديدا راي‌هايي را مي‌گيرم. وی با بيان اينكه سربازي را به شغل تبديل مي‌كنم، گفت: بر اساس اين طرح، سربازي يكساله شده و افرادي كه مي‌خواهند بيش از يكسال خدمت كنند، سربازيشان بعنوان يك شغل براي آنان محسوب مي‌شود.

وی خاطرنشان كرد: البته اين مسئله بر عهده مجلس و رهبري است اما بنده اين كار را پيگيري خواهم كرد و استدلال‌هاي لازم را براي اجراي آن در كشور دارم.

وي با اشاره به مسئله هولوكاست گفت: ما معتقديم كه هولوكاست بايد از ادبيات سياسي خارج و به ادبيات آكادميك برود و اين مسئله به ما هيچ ربطي ندارد. ما در خصوص فلسطين معتقديم كه همه افراد در فلسطين از همه اقوام بايد تحت نظارت سازمان ملل و يا ديگر سازمان‌ها بنشينند و قانون اساسي خود را تعيين كنند و رژيم صهيونيستي به اين كشتار 70 ساله پايان دهد. وي درباره‌ی قابلیت‌های احمدی‌نژاد گفت: معتقدم كه در بعد اعتقادي در كنار آقای احمدي‌نژاد انحرافاتي وجود دارد كه شايسته كشور نيست و در بعد مديريتي نيز اگر رئيس جمهور شوم در يكي از وزارتخانه‌ها متناسب، از تخصص او استفاده خواهم كرد.

رضايي در خصوص طرح دولت ائتلافي با حضور ديگر كانديداها گفت: ما طرح دولت ائتلافي را 4 سال است كه با جمعيت اصولگرايان پيگيري کردیم اما اين امر با حضور خاتمي در عرصه انتخابات تا حدودي منتفي شد و پس از اين‌كه خاتمي از عرصه انتخابات خارج شد، فرصت اجراي اين طرح فراهم شد تا اين ايده را دنبال كنيم. رضایی همچنین وعده‌ی حضور وزراء زن را در كابينه‌ی خود داد.

منبع: روزنامه پول

► ميرحسين:اشتغال و توليد نياز داريم نه پخش سيب زميني
کرباسچی: به نام عدالت فاجعه اقتصادی رخ داد ◄

مطالب مرتبط
بنر