ميرحسين:اشتغال و توليد نياز داريم نه پخش سيب زميني

سه شنبه ، 15 ارديبهشت 1388 ، 11:05

"ما به پخش سيب زميني براي مردم نياز نداريم، ما به توزيع پول‌هاي توجيبي و پخش چك پول‌ها نياز نداريم بلكه اشتغال و توليد نياز داريم".
مهندس ميرحسين موسوي در ادامه‌ي سفر به استان مازندران، در ميان استقبال جمع پرشور مردم بابل وارد اين شهر شد. وي استان مازندران را سرزمين ايمان، دفاع از انقلاب و ارزش‌هاي اسلامي توصيف كرد و خطاب به مردم بابل گفت: شما هم پيش از انقلاب و هم پس از انقلاب سهم زيادي در پيشرفت ايران داشته‌ايد. در اين استان تشيع به صورت مختارانه و با اختيار مردم پذيرفته شد و زمينه ايجاد كرد تا سراسر كشور را فرا بگيرد. اين سرزمين حق بزرگي به گردن ملت و كشور ما دارد و داراي شخصيت‌هاي بزرگ و عزيزي است.

وي با اشاره به در پيش بودن انتخابات آتي رياست جمهوري گفت: انتخابات جزو سرمايه‌هاي برآمده از انقلاب اسلامي است. در زمان انتخابات‌هاي مختلف، ملت ما برنامه‌ها و كارهاي گذشته را نگاه مي‌كنند و مي‌انديشند كه آيا روند را ادامه دهند و يا بر سر فردي تجديدنظر كنند. در چنين شرايطي كانديداها نيز مجبورند با برهان و منطق به صحنه بيايند.

ميرحسين ضمن ياد كردن از برخي بزرگان استان مازندران و نيز 10 هزار شهيد و هزاران جانباز و رزمنده‌ي استان، گفت: مشكلاتي در اين استان در زمينه‌هاي مختلف نظير مساله‌ي برنج، دامداري و برخي ديگر از محصولات كشاورزي وجود دارد. اقتصاد يك كشور با توليد ملي آن سر پا مي‌ماند و اگر خلاف اين شود بيكاري را در پي خواهد داشت و بيكاري نيز بداخلاقي را در پي دارد و در پس بداخلاقي‌ها هم اعتياد و مشكلات عديده‌ي ديگري به وجود مي‌آيد. بيكاري در عين حال عدم توليد را تشديد خواهد كرد كه اين مساله موجب مي‌شود ياس و نااميدي مانند خوره به جان خانواده‌ها و جوانان اين جامعه بيافتد.

وي با برشمردن مشكلات بخش كشاورزي و محصولات صنعتي، گفت: زماني افتخار مي‌كرديم كه محصولات ملي خود را در خانه‌هايمان مصرف مي‌كنيم ولي امروز چنين مساله‌اي وجود ندارد. به طور مثال نساجي‌هاي كشور ما كه بزرگ‌ترين اشتغال را ايجاد مي‌كنند يا در آستانه‌ي ورشكستگي و تعطيلي قرار دارند و يا مشكلات عديده‌اي براي آنها به وجود آمده است. در حالي كه در اين سال‌ها بزرگ‌ترين درآمد تاريخي خود را از منابع نفتي كسب كرديم ولي بزرگ‌ترين كاري كه صورت گرفت اين بود كه به سمت اقتصادي رفتيم كه عزت مردم را هدف قرار داده است، يعني اقتصاد صدقه‌يي. مردم ما به اين اقتصاد نياز ندارند بلكه به اقتصادي احتياج دارند كه عزت آنها را حفظ كند و اشتغال دائم براي فرزندان آنها ايجاد كند. ما به پخش سيب زميني براي مردم نياز نداريم، ما به توزيع پول‌هاي توجيبي و پخش چك پول‌ها نياز نداريم بلكه اشتغال و توليد نياز داريم.

ميرحسين از افزايش بيكاري و تورم 25 درصدي به شدت انتقاد كرد و گفت: كشور ما ثروتمند است و حق نيست كه 25 درصد تورم و بيش از 12 درصد بيكاري در كشور داشته باشيم. چوب تورم را مستضعفان و ضعفا بيش از همه مي‌خورند و با اين شرايط مردم مستضعف لطمه مي‌بينند، هر روز سفره‌ي آنها كوچك‌تر مي‌شود، بهداشت خود و فرزندانشان در معرض تهديد قرار مي‌گيرد و نمي‌توانند فضاي رشد مناسبي براي فرزندان خود فراهم كنند.

وي ادامه داد: حل مشكلات موجود با كمك متقابل دولت و ملت امكان‌پذير است. كافي است به ملت اعتماد و عزت آنها را حفظ كنيم، اطلاعات شفاف باشد و از سرمايه‌هاي اجتماعي آنها استفاده كنيم. ما نبايد مردم را نامحرم بدانيم و چيزي را از آنها پنهان كنيم. چرا مردم نبايد از وجود هزينه‌هاي نزديك به 300 ميليارد دلار هزينه در كشور مطلع نباشند؟ بايد به نظرات مردم احترام بگذاريم و بدانيم كه آنها خواهان پيشرفت كشور هستند.

ميرحسين افزود: سهمي كه دولت در زمان جنگ داشت در مقابل سهم صبر و تلاش مردم بسيار ناچيز بود. در آن زمان مردم به مسوولان اعتماد داشتند و يقين داشتند كه سوءاستفاده‌اي در كار نيست و در مقابل، دولت نيز به مردم اعتماد داشت. چه كسي گفته است كه چون 30 سال از انقلاب گذشته ديگر به مفاهيمي نظير عدالت و ايثار نيازي نداريم؟ اين مساله موقعي امكان‌پذير است كه بين دولت و ملت فاصله‌اي نباشد.

نخست وزير دوران دفاع مقدس با تاكيد بر انجام برنامه‌ريزي‌ها براي پروژه‌هاي درازمدت در مناطق مختلف گفت: دولت‌ها بايد با اين نيت كار كنند كه ممكن است مردم حاصل كار آنها را بعد از آنها ببينند ولي بايد بدانند كه مردم متوجه تمام اين مسائل هستند. نبايد صرفا با دادن وعده و وعيد و براي جلب قدري محبوبيت كاري كنيم. در اين بين ثبات مديريت‌ها نيز بسيار مهم است و مي‌بينيم كه در برخي كشورها سابقه‌ي برخي سياست‌ها و مديريت‌ها به سال‌ها پيش برمي‌گردد، نه مانند ما كه هر روز مديران كشور را عوض مي‌كنيم.

منبع: سایت خبری پارسینه

► محسن رضایی: براي نجات اقتصاد آمده‌ام
محسن رضایی درنشست خبری انتخاباتی: پول‌پاشی ایجاد کار نمی‌کند ◄

مطالب مرتبط
بنر