دکتر رضایی: به جوانانهایمان به جای پرتقال یکبارمصرف، یک درخت درآمدزا بدهیم

سه شنبه ، 29 ارديبهشت 1388 ، 11:28

دکتر رضایی گفت: شغلی که درآمد خوبی دارد مثل یک درخت پر ثمر زندگی یک جوان را زیر سایه خودش می گیرد و ما یک درخت درآمدزا به هر کدام از جوانهایمان خواهیم داد و مانند عده ای بین مردم پرتغال ارزان قیمت توزیع نخواهیم کرد، چرا که اینها یک بار مصرف هستند و فایده ای ندارند.
  
دكتر رضايي در ادامه سخنان خود در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد قیا‌دشت از طرح خود برای سه سال شغل تضمینی برای فارغ التحصیلان دانشگاههای دولتی و غیردولتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایفنا نیوز، دکتر محسن رضایی با ابراز نگرانی از موج بیکاری جوانان تحصیل کرده، گفت: دولت ائتلافی طرح مدونی برای اشتغال تضمینی جوانانی که تازه فارغ التحصیل شده اند، دارد.

وی در تشریح طرح خود، گفت: در این طرح، دانشجویان سال آخر دانشگاه، از شش ماه مانده به فارغ التحصیلی، مهارتی متناسب با رشته تحصیلی خود را فرا خواهند گرفت و دولت به هر واحد صنعتی، تولیدی و بنگاهی که جوانان تازه فارغ التحصیل شده را استخدام کند، تا 50 درصد کل حقوق ماهانه آنان را به عنوان تشویق و یارانه تولید پرداخت خواهد کرد و این حمایت را تا سه سال برای هر جوان فارغ التحصیل ادامه خواهیم داد.

وي در ادامه با گفتن این جمله که "به جای پول توجیبی، به جوانان شغل با درآمد خوب بدهید" از سطحی نگری دولت نهم در حل مشکلات جوانان انتقاد کرد و افزود: شغلی که درآمد خوبی دارد مثل یک درخت پر ثمر زندگی یک جوان را زیر سایه خودش می گیرد و ما یک درخت درآمدزا به هر کدام از جوانهایمان خواهیم داد و مانند عده ای بین مردم پرتغال ارزان قیمت توزیع نخواهیم کرد، چرا که اینها یک بار مصرف هستند و فایده ای ندارند.

محسن رضايي نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با بيان اينکه دولت نهم در سياست خارجي سياست هاي کلان نظام را رعايت نمي کند ، گفت: همه دولت ها در دوره خود کاستي هايي داشته اند اما دولت احمدي نژاد کاستي هاي زيادي داشت.

رضايي که در جمع دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران شرق (قيام دشت) سخن مي گفت، اظهارداشت: ايران حرف اول را بر سياست منطقه اي مي زند اما از نظر مديريتي و اقتصادي کاستي هايي داريم که نيازمند انقلاب اقتصادي هستيم.

وي با تاکيد بر اين مطلب که ادامه مسير احمدي نژاد به طرف پرتگاه است، گفت: من براي گرفتار شدن به چنين معضلي از دولت ائتلافي متشکل از نسل هاي اول، دوم و وسوم و همه اقوام وهمه آيندگان و گذشتگان استفاده خواهم کرد و در اين ميان از گذشتگان مي خواهم مقابل آيندگان نايستند و از آيندگان نيز مي خواهم گذشتگان را زير پا له نکنند.

وي در تشريح مواضع خود درباره تشکيل دولت ائتلافي ابراز داشت: من در دولت ائتلافي خود از مشاورت آقاي خاتمي در زمينه ارتباط با کشورهاي اروپايي و آمريکايي، از ناطق نوري در زمينه ارتباطات با کشورهاي آسيا مرکزي و روسيه و از هاشمي رفسنجاني در ارتباط با کشورهاي اسلامي و عربي و ساير چهره هاي شاخص در گذشته استفاده خواهم کرد.

دبيرمجمع تشخيص مصلحت نظام از تاکيد خود بر لزوم "انقلاب اقتصادي" در کشور سخن گفت و اظهار داشت: تغييري که من در جامعه ايجادخواهم کرد انقلاب است نه اصلاح زيرااگربا اصلاح مشکلات حل مي شد آقاي هاشمي وخاتمي ودوستانشان مشکلات کشور را حل مي کردند.

رضايي افزود: من احساس خطرکردم که به صحنه آمدم ولي جنس خطري که من احساس مي کنم با جنس خطرديگران تفاوت دارند درغيراين صورت مانند 30 سال گذشته از دولت ها حمايت مي کردم. آرزوي من اين است که شما جوانان همانطور که در انقلاب و جنگ فعاليت داشتيد در اين انتخابات نيز حرکتي عظيم از خود نشان دهيد و تحولي بزرگ به بار آوريد.

نامزد دهمين دوره رياست جمهوري درتشريح ديدگاه هاي اصولگرايان گفت: معتقدم اصولگرايان به دو دسته پيش و بعد از انقلاب تقسيم مي شوند و بنده متعلق به اصولگرايان پيش از انقلاب هستم و معتقدم اين دو دسته هم با يکديگر مشترکاتي دارند ولي تفاوت هايي نيزدارند زيرااصولگرايان قبل ازانقلاب جانشان را درکف دستشان گذاشته وبراي استقلال وآزادي جنگيدند ولي اصولگرايان بعد از انقلاب عمدتا از اين نعمت ها بهره برده اند.

دکتر رضايي در بعد "نفي هولوکاست" گفت: ما يک طرح دو مرحله اي در مبارزه با اسرائيل شامل "محدوديت سازي اسرائيل در مجامع بين المللي" و" برقراري رفراندوم در ميان ساکنان فلسطين و فلسطيني ها از مسيحي ها گرفته تا يهوديان و مسلمانان" داريم که البته اين رفراندوم زير نظر سازمان ملل صورت خواهد گرفت و از نتايج آن پشتيباني مي کنيم.

نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري وعده داد در صورت پيروزي در انتخابات از جوانان زير 35 سال و بالاي ليسانس براي تصدي در امور فرمانداري ها و بخشداري ها استفاده کند.

نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در جلسه پرسش و پاسخ دانشجويي در دانشگاه آزاد قيام دشت تهران، با بيان اينکه از شعار زدگي و تبليغات سياسي اجتناب خواهد کرد، گفت که دولت ائتلافي محسن رضايي دولتي پاسخگو به مطبوعات مجلس و مردم خواهد بود.

يک دانشجو در اين نشست از محسن رضايي درباره نظر و ديدگاهش در خصوص حقوق شهروندي سئوال کرد که وي پاسخ داد: متاسفانه تا کنون برخلاف تمامي شعارهايي که طي اين سالها درباره آزادي، حقوق شهروندي، فعاليت هاي سياسي و دانشجويي سرداده شده هنوز قانوني وجود ندارد.

وي اضافه کرد: بلافاصله پس از برگزيده شدن در انتخابات لايحه اي را در اين خصوص تنظيم و به مجلس ارائه خواهم کرد و پس از تصويب اين قوانين را به تمام کارگزاران دولت آموزش مي دهيم.

رضايي تصريح کرد: هنوز برخي کارگزاران به دليل عدم آگاهي نسبت به حقوق شهروندي، خود عامل نا امني و تبعيض و پايمال شدن حقوق شهروندان مي شوند.وي با تاکيد بر جدي گرفتن نقش نظارتي گفت که دولت ائتلافي بر اجراي قوانين مربوط به حقوق شهروندي نظارت خواهد کرد و با افراد خاطي نيز شخصا برخورد مي کند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از اين نشست با دانشجويان در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادي گفت: با مفاسد اقتصادي با قدرت برخورد مي کنيم اما در عين حال از آن براي تبليغات انتخاباتي و سياسي بهره برداري نخواهيم کرد.

وي افزود: براي مبارزه با مفاسد، کميته اي متشکل از نمايندگان قوه قضائيه، وزارت اطلاعات و مسئولان ذيربط در پرونده تشکيل داده و تا نتيجه نهايي موضوع را پيگيري خواهيم کرد.

دراين جلسه دانشجويي از رضايي سئوال کرد که آيا دولت ائتلافي دولتي سهم گرا نخواهد بود، که وي پاسخ داد: آنها که چنين ديدگاههايي دارند اصولا افرادي مطلق گرا هستند اما دولت ائتلافي نه به دنبال سهم دادن به کسي است و نه سهم خواهي از ديگران فقط به دنبال استفاده از ظرفيت هاست.

نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري درباره اشتغال جوانان تحصيل کرده نيز گفت که در اين خصوص طرحي دارد مبني براينکه دانشجويان شاغل به تحصيل از شش ماه مانده به فارغ التحصيلي همزمان يک مهارت فرا خواهند گرفت و ما به هر واحد صنعتي توليدي و بنگاهي که آنها را استخدام کند تا 50 درصد حقوق آنان را به عنوان تشويق مي پردازيم و تا سه سال آن را دامه خواهيم داد.

رضايي با بيان اينکه شغل توليدي به مثابه درختکاري مي ماند، گفت: ما به جوانان خود درخت درآمد هديه خواهيم داد و مانند عده اي به مردم پرتغال نخواهيم داد چرا که اينها يک بار مصرفي هستند و فايده اي ندارند.

وي دربخش ديگري از اين نشست درباره کناره گيري در دور قبل انتخابات مورد سئوال قرار گرفت که پاسخ داد: در انتخابات قبل احساس کردم که صحنه انتخابات دربعد تبليغات شفاف نيست و برهمين اساس انصراف دادم اما اين دوره در کنار شما خواهم ماند.

موضوع هزينه هاي سنگين تحصيل به ويژه در دانشگاه هاي غير دولتي از ديگر سئوالات دانشجويان بود که رضايي گفت: براي دانشگاههاي غيردولتي يک بانک عامل تعيين مي کنيم تا به جاي اينکه دانشجو با دانشگاه طرف حساب باشد بانک عامل با دانشگاه رو به رو باشد.وي افزود: به اين ترتيب دانشجو به صورت اقساط بلند مدت وام را باز مي گرداند و حتي پس از فارغ التحصيلي و استخدام به صورت اقساط از حقوش کسر شود.

نامزد انتخابات رياست جمهوري همچنين در خصوص وجود برخي تبعيض ها بين دانشگاه هاي دولتي و غير دولتي نيز گفت: در دولت ائتلافي هيچ تبعيض علمي وجود نخواهد داشت. وي افزود: دولت ائتلافي ما دانشگاه آزاد و دولتي و تمامي مراکز آموزش و علمي و همچنين دانشجويان و اساتيد آنها را به يک ديده مي نگرد.

دانشجويي نيز نظر رضايي را در خصوص کمک به کشورهاي خارجي جويا شد که وي تاکيد کد ما ابتدا بايد به فکر کشور خود و ساختن آن باشيم.

نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري دهم تاکيد کرد که ابتدا بايد يک ايران قدرتمند و ثروتمند بسازيم و بعد براي کمک به ديگران اقدام کنيم.وي درعين حال کمک به لبنان وفلسطين را سياست راهبردي جمهوري اسلامي خواند وارتباط با آنان را ضرور ي دانست.

رضايي با اشاره به اينکه دولت ائتلافي براي انزوا و محدوديت رژيم صهيونيستي در جهان و به ويژه در مجامع بين المللي طرح و بسته کاربردي دارد سياست خارجي دولت نهم را مورد انتقاد قرار داد و گفت که يکي از انتقادهاي وارده به دولت فعلي اين است که سياست هاي کلان نظام را رعايت نمي کند.

رضايي تصريح کرد: دولت ائتلافي به ويژه در سياست خارجي با رعايت کامل سياست هاي کلان نظام گام بر خواهد داشت.

يکي از دانشجويان نيز سئوال کرد که آيا به توصيه هاشمي رفسنجاني وارد صحنه انتخابات شده است که رضايي گفت: با احترام زيادي که براي همه دوستان قائلم و با آنها مشورت مي کنم اما مستقل وارد عرصه انتخابات شده ام.

رضايي در خصوص وعده هاي تو خالي برخي ها در جريان تبليغات انتخاباتي گفت: سابقه و عملکرد من ثابت کرده و نشان داده که تا کنون به همه حرف ها و شعارهايم عمل کرده ام.

در اين جلسه از وي درباره روابط با آمريکا نيز سئوال شد که رضايي تاکيد کرد از فرصت پيش آمده در جهت منافع ملي استفاده خواهد کرد.

وي افزود: دولت ائتلافي يک بسته سياسي براي آمريکايي ها در نظر گرفته است که بر اساس آن ديالوگ جديدي با آمريکا آغاز مي شود.

منبع: خبرگزاری ایفنا و جام جم آنلاین

► خسته ایم از این نابسامانی
حضور وزيران زن در كابينه كروبي ◄

مطالب مرتبط
بنر