بیانیه مهم موسوی: من پیروز شدم

شنبه ، 23 خرداد 1388 ، 09:03

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت قدر حضور گسترده مردم در انتخابات را ندانسته است، گفت: با توجه به اطلاعات بنده در سطح کشور برنده قطعی این انتخابات بنده هستم.

 میرحسین موسوی نخست وزیر کشور در دوران دفاع مقدس در کنفرانس خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی با بیان اینکه دولت قدر حضور گسترده مردم در انتخابات را ندانسته است اظهار داشت: با توجه به اطلاعات بنده در سطح کشور برنده قطعی این انتخابات بنده هستم.

وی افزود: اطلاعات ما مربوط به مواردی است که ازسطح استانها گرفته ایم و این درحالی بود که با مسائل بسیاری در سطح استانها از جمله عدم رسیدن تعرفه ها در موعد مقرر و مواردی از این دست مواجه بودیم.

میر حسین موسوی از برخوردهای رسانه ملی، دستگاههای دولتی از جمله وزارت کشور در عرصه برگزاری انتخابات انتقاد کرد و گفت: به رغم مسائل بسیار اطلاع داریم که اقبال مردم بسیار گسترده و بی نظیر بوده و بر این اساس می خواهم خدمت شما عرض کنم که ما تمام این موارد را تخلف می دانیم و بنده با پشتیبانی مردم تمام این موارد را پیگیری خواهم کرد و از آنها نخواهم گذشت چرا که ما باید این امانت الهی را حفظ کنیم و از آن نگذریم.

در این خصوص هیچ راهی برای برگشت وجود ندارد.

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با ابراز امیدواری به اینکه مسائل در فضای دوستانه با نشاط و اعتماد حل شود، گفت : ما ازوزارت کشور می خواهیم که حافظ حقوق ملت باشد. بنده خود را پیروز قطعی این میدان می دانم و منتظر شمارش آرا به طور دقیق هستم.

میرحسین موسوی نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعه شب در جمع خبرنگاران داخلی وخارجی آخرین مواضع خود را اعلام کرد.

وی در ابتدای سخنانش با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات روز جمعه فوق العاده، شاد، پرنشاط و توام از آگاهی های دینی و ملی بود، گفت : نوع حضور مردم با اول انقلاب قابل قیاس بود. صف های طولانی تشکیل شده بود و مردم بعضا دو سه ساعت معطل می شدند تا رای دهند.

موسوی ادامه داد: مردم با شرکت درانتخابات می خواستند تغییراتی درجهت مطلوب ایجاد کنند. من از این شور و نشاط و فداکاری تشکر می کنم. همه شاهد بودند که حضور در بسیاری از جاها جنبه معنوی به خود می گرفت. البته باید بررسی کنیم دولت با این حضور برخورد مناسب کرده است یا نه ، قدر این حضور شناخته نشد.

وی اظهار داشت: برنده اصلی انتخابات با آرای بالا اینجانب هستم. مردم به بنده رای دادند و ما بر اساس نتایجی که از استانها و روستاها داشتیم این نتیجه را قطعی می دانیم.

وی گفت: ما در سطح کشور با اخراج وسیع ناظران خود مواجه بودیم همچنین با نداشتن تعرفه ها در شعب اخذ رای با وجود چاپ تعرفه های زیاد از جمله تبریز، اصفهان و شیراز و اینکه برخی ها علاقه داشتند و اصرار داشتند که از مردم رای گیری نشود.

موسوی با انتقاد از مخدوش کردن سیستم sms درکشور گفت: وقتی نمی توانیم از رادیو و صدا وسیما استفاده کنیم برای فلج کردن ارتباطمان این کار را کردند ما نامه نوشتیم و اعتراض کردیم اما پاسخی داده نشد البته مخابرات گفت به ما ربطی ندارد.

وی افزود: در دفعات قبل وزارت کشور ساعتها انتخابات را تمدید می کرد و ما شاهد بودیم علیرغم اینکه صدا و سیما مرتب دم از حماسه می زد ، ولی آنچه که انجام شد در جهت دلسرد کردن مردم و بی اعتنایی به اقبال گسترده مردم بود.

موسوی ادامه داد: وظیفه همه ما این است که از این امانت الهی یعنی رای مردم حفاظت کنیم و تنها وسیله ما هم ارتباط و آگاهی با مردم است. ما ازوزارت کشور و دولتی که ادعای مردمی بودن دارد می خواهیم که حافظ حقوق ملت باشد به هر حال بنده خود را پیروز قطعی این میدان می دانم و منتظر شمارش آرا به طور دقیق هستم.

نخست وزیر کشورمان در دوران دفاع مقدس افزود: انتظار داریم در همین روزهای نزدیک جشن پیروزی را برگزار کنیم. آنچه مهم است اینکه ما باید همگی تسلیم اراده مردم باشیم و فکر نکنیم که با این طرف و آن طرف کردن آرای مردم بتوانیم یک یا دو روز یا چند سال در حاکمیت بمانیم، با رضایت مردم مشکلات حل می شود و باید مردم را درک کنیم.

موسوی در ادامه سخنانش اظهار داشت : تامین خواست مردم از اهداف نظام مقدس جمهوری است و امیدواریم مسائل در فضای دوستانه با نشاط و اعتماد حل شود. وی افزود: امیدواریم با تدبیر مقام معظم رهبری این مسائل به انجام خوش خود برسد.

از سوی دیگر میرحسین موسوی در اطلاعیه‌ای با اشاره به اینکه رای اکثریت ملت متوجه وی بوده است، از مسوولان امر خواست نهایت دقت را در شمارش آراء داشته و از مردم شریف ایران خواست آماده برگزاری جشن پیروزی باشند.

متن بیانیه مهم میرحسین موسوی خطاب به ملت ایران به این شرح است:

به نام خدا

مردم شریف ایران

ضمن تشکر از حضور پر شور و استقبال گسترده شما از انتخابات ریاست جمهوری، به اطلاع می‌رساند طبق گزارش‌ها و مستندات واصله علی رغم تخلفات و کارشکنی‌های متعدد و نارسایی‌های گسترده، مستندات واصله حاکی از آن است که رای اکثریت قاطع مردم متوجه این خدمت‌گزارشان بوده است.

از مسوولان امر می‌خواهم در شمارش آراء نهایت دقت را بنمایند و اعلام می‌کنم در غیر این‌صورت از همه امکانات قانونی برای احقاق حقوق حقه ملت ایران اقدام خواهم کرد.

همین‌جا فرصت را مغتنم می‌شمارم و از ملت شریف ایران می‌خواهم آماده برگزاری جشن پیروزی در شامگاه میلاد بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) باشند.

میرحسین موسوی

منبع: سایت خبری تابناک

► احمدي‌نژاد 64.77 درصد، موسوي 32.25 درصد
موسوی: وزارت صنایع دولت نهم، وزارت پسرخاله‌ها است ◄

مطالب مرتبط
بنر