تعاوني‌هاي اعتبار مشکل دار در ادارات ثبت متوقف مي‌شوند

دوشنبه ، 3 خرداد 1389 ، 13:09

 

مديرکل دفتر تعاوني‌هاي نوع جديد وزارت تعاون افزود: تعاوني‌هاي اعتباري که شرايط لازم بانک مرکزي را اخذ کرده‌اند در مرحله ثبت با هيچ مشکلي مواجه نشده‌اند.

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از ایرنا «حميد قاسمي‌امير» در تشريح وضعيت تعاوني‌هاي اعتباري که مدعي هستند در مرحله تلفيق خود با شرايط بانک مرکزي در ادارات ثبت با مشکل مواجه مي‌شوند، اظهار داشت: مشکلات احتمالي تعاوني‌هايي که داراي شرايط عملکردي قانونمندي هستند با هماهنگي‌هايي که بين وزارت تعاون، بانک مرکزي و ادارات ثبت صورت گرفته، رفع شده است. وي ادامه داد: تعاوني‌هاي اعتباري که شرايط آنها با قوانين بانک مرکزي مطابقت لازم را نداشته باشد در ادارات ثبت با مشکل مواجه خواهند شد.


وي افزود: اين نوع تعاوني‌ها به عناوين مختلف از مفاد مندرج در اساسنامه خود تخلف کرده‌اند که از آن جمله مي‌توان به افزايش شعب فراتر از حوزه فعاليت يا عدم تطابق نرخ سپرده‌گيري و تسهيلات اشاره کرد.


قاسمي‌‌امير تصريح کرد: سرمايه اوليه‌اي که بانک مرکزي از تعاوني‌هاي اعتبار مطالبه مي‌کند، بايد آورده خود سهامداران تعاوني باشد نه آنکه در آغاز ثبت‌نام از مردم دريافت شود و بعد از جمع‌آوري پول آنها، سرمايه شان را به عنوان سرمايه خود تعاوني به بانک مرکزي اعلام کنند.


وي از تعاوني‌هاي اعتبار درخواست کرد به اساسنامه خود پايبند بوده تا در مرحله ثبت و تطبيق با قوانين بانک مرکزي با مشکل مواجه نشوند.

► سپرده‌های بانکی بیمه می‌شوند
آغازاحداث مدرسه در مناطق محروم توسط بانک رفاه ◄

مطالب مرتبط
بنر