اسرار استخدام

این زوجِ دوست داشتنی، وقت و هزینه‌ی زیادی صرفِ تبلیغات برای جذب مشتری کرده بودند؛ در نتیجه به مشتری‌های قدیمی کمتر از قبل توجه می‌شود و همین باعث شده تا مشتری‌های قدیمی ترک‌شان کنند.

 

 

دور و برتان را نگاه کنید. بینِ دوست و آشنا و همکلاسی‌های سابق و افراد فامیل، چه تعداد افرادی را می‌بینید که به دنبال تحصیلات عالیه (ارشد، دکتری، پست دکتری) رفته‌اند؟

 

 

نوجوان‌ها معمولا برای نشان دادنِ حسِ بزرگ‌شدن، کارهای بزرگسالان را انجام می‌دهند. گاهی از خواهر و برادرِ کوچکتر مانندِ والدین مراقبت می‌کنند، گاهی مسولیت خریدهای خانه را بر عهده می‌گیرند و گاهی به سراغ کارِ نیمه‌وقت می‌روند.

 

 

در ابتدا برای کارهای شرکت از اکسل استفاده می‌کردیم. اکسل به خوبی کار ما 10 نفر را راه می‌انداخت. اما آرام آرام تعداد مشتری‌هایمان بیشتر شد. برای اینکه به همه‌ی مشتری‌ها به خوبی رسیدگی کنیم، ما هم تعداد نفرات‌مان را افزایش دادیم.

 

 

حتما شما هم موافق هستید که تعداد تشویقی‌هایتان به همکارتان هیچ ارتباطی ندارد. چرا ازدواج نمی‌کنید و تنها هستید هم همینطور. با مدرک ارشد یا دکتری چقدر به حقوق‌تان اضافه شده فقط به خودتان مربوط است.

 

 

حس می‌کنید در شغلِ فعلی‌تان گیر کرده‌اید؟ اگر چنین حسی دارید دو حالت دارد؛ یا وقتِ آن است که از شغل‌تان خداحافظی کنید یا به فکر ارتقای شغلی باشید.

 

 

احتمالا شما هم متوجه رفتار عجیب بعضی از فروشنده‌ها در پاساژهای لباس‌فروشی شده باشید. کافی است از دمِ مغازه‌ی آنها رد شوید؛ به زور می‌خواهند شما را به داخلِ مغازه دعوت کنند.

 

 

با این حجم از تبلیغات عده‌ای فکر می‌کنند کارآفرینی اتفاق عجیب و غریبی است که فقط برای افرادی خاص رخ می‌دهد. افرادی که استعداد خاصی دارند، خوش‌شانس‌اند، حامیِ عاطفی دارند و دست برِ قضا کمی هم پولدار هستند.

 

 

احتمالا تا به حال خرید اینترنتی داشته‌اید. کالایی را انتخاب می‌کنید، به راحتی پولش را پرداخت می‌کنید و برای‌تان تا خانه میاورند. ولی آیا قبل از انتخاب کردن کالا درباره‌اش مطالعه نمی‌کنید؟

 

 

سازمان بهداشت جهانی شرکت نسلِی را از این اتفاقات مبری کرد؛ اما در نظر مردم نسلِی شرکت ظالمی بود که کودکان بیگناه را کشته است و حالا با نفوذ و قدرتی که دارد خودش را بی‌گناه نشان می‌دهد.

 

 

مکالمه ظاهرا به خوبی و خوشی تمام شد. نیم ساعت بعد کسی از شرکت تماس گرفت و فقط صدای جیغ بود که به گوش من می‌آمد. طفلک دوستم گوشی در دستش خشک شده بود؛ نمی‌دانست چه بگوید.

 

 

هدیه و عیدی دادن، برای محل کار نیست؛ بلکه راهی برای محکم کردن روابط دوستانه است. راستش را بخواهید، مدیرتان با شما دوست نیست.

 

 

اکثر کارمندانی که اخراج می‌شوند، قبل از رفتن احمقانه‌ترین حرف‌های ممکن را در شرکت‌شان می‌زنند. بعضی‌ها با این فکر که «حالا که دارم میرم، هیچی مهم نیست برام!»، هر آنچه که نباید بگویند را می‌گویند.

 

 

به لباس، کفش، قوری، هدفون یا هر محصولِ دیگری نگاه میکنی، درست همان لحظه که در ذهنت در حال بررسی آن جنسی که برایت مناسب است یا نه، فروشنده از راه می‌رسد و با حرف‌هایش تمام محاسبه‌هایت را بهم می‌ریزد.

 

 

دنیای کار پستی و بلندی زیادی دارد؛ ممکن است مدیرتان کم‌سواد باشد یا حتی بدتر، بی‌ادب و جاه‌طلب. آدم‌های متفاوت با دیدگاه‌های متفاوتی سر راهِ ما قرار می‌گیرند.

 

 

کروکودیل ازنظر بیشتر شما حیوانی وحشی و موذی است که به‌یک‌باره از زیر آب بیرون می‌آید و حیوانات را درسته می‌بلعد. حالا یک زوج به فکر پرورش این حیوان افتاده‌اند و نه‌تنها از آن ترسی ندارند که به‌عنوان یک موجود دوست‌داشتنی به آن نگاه می‌کنند.

 

چند سال قبل در محلِ کار سابقم، دو نفر از همکارهایم که سابقه آشنایی و دوستی با آنها داشتم، وارد رابطه عاطفی شدند. این دو نفر بعد از گذشت 8 ماه از رابطه‌شان با هم ازدواج کردند و ...

 

 

تصور کنید در محیط بسته و آرامِ محل کار راه می‌روید، همزمان همه نگاه‌ها به سمت شما برمی‌گردد. احساس ناخوشایندی پیدا می‌کنید؛ گاهی شرمزده، گاهی بلاتکلیف. بله، متاسفانه صدای جیرجیرِ کفش شما به گوشِ بقیه بسیار آزاردهنده و نامطلوب است.

 

 

مغز به خاطر راحت کردن فعالیت‌های خودش، بسیاری از کارها را به عادت تبدیل می‌کند تا مجبور نباشد هر بار موقع انجام‌شان به خودش زحمت بررسی آنها را بدهد.

 

 

اگر خوب به کارهای روزمره‌تان نگاه کنید متوجه می‌شوید که رفتارهای پس‌انداز کردن‌تان از کجا نشات می‌گیرد، یا حتی سلامتی جسمانی‌تان حاصل چه عادت‌هایی است.

 

 

بعد از حدود 6 سال کار در شرکت‌های خصوصی، مادرم هنوز، گاه و بی‌گاه زبان به نصحیت باز می‌کند و از من می‌خواهد در استخدام‌های دولتی شرکت کنم...

 

 

در ایمیل‌های نظامیان معمولا مسائلی چون «پیروزی در ماموریت» یا «شکست در ماموریت» نکات مهم آن ایمیل محسوب می‌شوند. به همین دلیل در عنوانِ ایمیل (Subject) هم، این دو مورد را به صراحت ذکر می‌کنند.

 

 

هدیه و عیدی دادن، برای محل کار نیست؛ بلکه راهی برای محکم کردن روابط دوستانه است. راستش را بخواهید، مدیرتان با شما دوست نیست. اگر هم بخواهید رابطه‌ای دوستانه با او داشته باشید، احتمالا به کارتان لطمه بخورد.

 

 

روزهای ابتدایی کارم در بانکی، علاوه به استرس‌زا بودن، کلافه‌کننده هم بود. به مدت یک هفته کنار یکی از همکارانم می‌نشستم، او وظایف روزانه‌اش را انجام می‌داد و من فقط نگاه می‌کردم.

 

 

من او را دوست دارم. هربار که کنارش می‌نشینم، آرامش را حس می‌کنم. صدایش به گوشم زیبا است. نگاهش شادم می‌کند. هربار که می‌خواهم برایش کاری انجام دهم، لذت بیشتری از زندگی‌ام می‌برم

 

 

در این سلسله نوشته‌ها می‌خواهیم شما را با نظریه‌ای آشنا کنیم که با درکش، می‌توانید شغل مناسب‌تان را پیدا کنید.

 

 

ممکن است روغن داغ روی دست‌تان بریزد و بسوزید. ساعت‌ها زیر برف و نور آفتاب روی کاپوت خم می‌شوید و در همان حالت پیچ‌های موتور را باز و بسته می‌کنید. باید سال‌ها با درآمد بسیار ناچیز سر کنید تا...

 

 

بعد از توییت کردن تعدادی از عکس‌ها و اعلام بازگشایی، به جای شندین تعریف و تشکر از سوی مردم، به باد انتقاد گرفته شدند. کار به جایی رسید که مدیران مجتمع با دستپاچگی تصاویر را حذف و از مردم عذرخواهی کردند.

 

 

اگر به اندازه‌ایی پولی داشته باشید که بتوانید با آن تلویزیون سینمای خانواده بخرید یا به سفری چند روزه بروید، کدام‌یک را انتخاب می‌کنید؟

 

 

دیروز با دوستی درباره یکی دیگر دوستانمان صحبت می‌کردیم. خانمی 33 ساله، تحصیلکرده و شاغل که به تازگی از همسرش جدا شده بود. او در زمان ازدواج حساب بانکی‌اش را تمام و کمال در اختیار همسرش قرار داد....

 

 

افراد کمی پیدا می‌شوند که کار خود را با کارآفرینی، به عنوان اولین تجربه کاری، آغاز کنند. کارآفرینی در مقایسه با مشاغل حرفه‌ای سنتی، ریسک‌پذیرتر است و نسبت به آن‌ها نیاز به سرمایه بیشتری برای را‌‌ه‌اندازی دارد.

 

 

در این پست نحوه ساختن اکانت لینکدین را به صورت تصویری قرار داده‌ایم. تمام زمانی که برای ساخت این اکانت صرف شد، 30 دقیقه بود!

 

 

برای پرورش بوقلمون در گام اول باید بدانید که این زبان‌بسته‌ها بسیار حیوانات حساسی هستند و باید مدام حواستان به گرما و سرما رطوبت و البته سروصدا باشد!

 

سال‌ها پیش، زمانی که درباره پیشرفت شغلی صحبت به میان می‌آمد همگی از تعداد سال‌های سابقه خدمت حرف می‌زدند. البته هنوز هم مفهوم ارتقا شغلی با سابقه حضور در سازمان یکسان تلقی می‌شود. در هر سازمانی چه دولتی و چه خصوصی، بسیاری از کارمندان انتظار دارند با بالا رفتن تعداد سال‌های حضور در سازمان، ارتقا شغلی بگیرند.

 

 
<< شروع < قبلی 1 2 3 4 5 6 بعدی > انتها >>
مطالب مرتبط
بنر