کافه استخدام/ رئیس کل بانک مرکزی ویک درخواست رسانه ای

شنبه ، 9 شهریور 1392 ، 12:43

 

با توجه به تقاضای شما کاربران عزیز جهت پیگیری روند آگهی و آزمون های استخدامی از این به بعد قرار است در این بخش به پیگیری اخبار استخدامی و نحوه برگزاری آزمون ها بپردازیم.

شما می توانید سوال ها و در خواست های احتمالی خود را در تالار گفتگوی بانکی مطرح کنید و ما در حد توان به پیگیری اخبار خواهیم پرداخت.

========================

با معرفی رئیس کل جدیدبانک مرکزی هر کسی از منظری به وظایف بانک مرکزی نگاه می کند و آرزویی دارد.

به گزارش بانکی دات آی آر، کاربران سایت بانکی مدت هاست به روند استخدامی بانک های مختلف کشور چه دولتی و چه خصوصی اعتراض دارند .

آنها معتقدند که نظارتی برنحوه گزینش کارکنان بانک ها از خارج به عملکردشان وجود ندارد و استخدام بانک ها به شکل گسترده ای سلیقه ایست.

هر بانک سیستم خاص خودش را دارد و برکارش نظارتی نیست.

اگرچه فرض بر این است که بانک ها بهترین ها را برای کار در شعب و اداراتشان انتخاب می کنند که البته تجربه نشان داده در بسیاری از موارد این طور نیست.

اما بهترین چه کسی است؟

کسی که مهارت دارد؟

تحصیلاتش در سطح بالایی است؟

ویژگی های جسمانی معینی دارد؟

این ها همه سوالاتی است که مطرح می شود و هر کس در نظام بانکی از ظن خودش آن را پاسخ می دهد.

آیا لازم نیست سیستم معینی بر بانک ها نظارت کند و متولی امر استخدام به عنوان یکی از حیاتی ترین امور نیروهای انسانی مجموعه بانکداری کشور شود.

کارجویان و شرکت کنندگان آزمون های بانکی امیدوارند منابع آزمون ها، نحوه برگزاری آزمون و گزینش افراد شفاف سازی شود و علاوه بر آن سیستم نظارتی وجود داشته باشد که هر گاه کسی احساس کرد در حقش بی عدالتی صورت گرفته بتواند درخواست نظارت و اعلام اعتراض کند.

درخواستی که به نظر می رسد جای توجه و بررسی دارد. اگر چه شاید متولی اصلی این امر وزارت کار و امور اجتماعی می باشد؛ اما بانک مرکزی به عنوان مهمترین نهاد نظارتی بر عملکرد بانک ها تاثیرگذاری ونفوذ زیادی دارد که می تواند درتغییر مسیر کنونی استخدام ها بسیار تاثیر گذار باشد.

 

اخبار متخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

► چطور رمزهای مختلف را حفظ کنیم؟
فروشگاه های آنلاین در حال تصرف جهان ◄

مطالب مرتبط
بنر