لزوم گسترش خدمات بانکداری الکترونیک در دوران شیوع ویروس کرونا

سه شنبه ، 4 شهریور 1399 ، 15:10
در شرایطی که پاندمی کرونا تمام مردم دنیا را درگیر خود کرده‌است، لزوم استفاده از خدمات غیرحضوری بانک‌ها بیش ‌از پیش احساس می‌شود.

به گزارش بانکی به نقل از دیوان اقتصاد، استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک در کشور از دو دهه پیش به تدریج میان مشتریان محبوبیت یافته و همین عامل منجر به کاهش تراکم جمعیت در شعبه‌ها شد. نیاز روزافزون به خدمات بانکی و درکنار آن سرعت و سهولت انجام تراکنش‌ها به صورت الکترونیک طی این سال‌ها بانک‌ها را برآن داشت که بصورت مداوم خدمات خود را به روز کنند. این روند رو به رشد برای ارائه خدمات‌الکترونیک و به‌حداقل رساندن حضور مشتریان در شعبه‌های بانکی از طریق گسترش و به روزرسانی این خدمات، محبوبیت بسیاری برای مردم به دنبال داشت. اما طی کردن پله‌های ترقی و رشد برای بانک‌ها در راستای ارائه خدمات غیرحضوری چندی است که شتاب زیادی گرفته‌است. به اعتقاد کارشناسان، با گسترش پاندمی کرونا در دنیا، یکی از راه‌های جلوگیری از انتشار این ویروس، کم کردن تردد و اجتناب از خروج بی‌مورد از منازل است. در همین راستا، خدمات غیرحضوری بانک‌ها محبوبیتی دوچندان میان مشتریان یافت. بر همین اساس، در شرایطی که کرونا برای اقتصاد دنیا تهدید به حساب می‌‎آید، برای سیستم بانکی می‌تواند فرصتی در جهت رشد و گسترش خدمات بانکداری الکترونیک باشد و بانک‌های کشور نیز با درک این فرصت، اقدامات ارزشمندی در این حوزه انجام داده‌اند. در همین راستا، بانک‌پاسارگاد، با بهره‌گیری از زیرساخت‌های قوی در حوزه بانکداری‌الکترونیک، خدمات مختلفی را در این حوزه ارایه می‌کند.

بانکداری مجازی، همراه بانک، برنامه‌ی کیپاد، تلفن‌بانک و ... بخشی از این خدمات هستند که بهره‌مندی از آنها مشتریان را از رفت و آمد غیرضروری به شعبه‌ها بی‌نیاز کرده‌است. این بانک در اقدامی دیگر، جهت رفاه حال مشتریان و کاهش دغدغه ناشی از انتقال ویروس کرونا از طریق اسکناس، اقدام به راه‌اندازی دستگاه‌های خودپرداز-خوددریافت (CRS) در 40 شعبه‌ی منتخب خود کرده‌است. دستگاه‌های خودپرداز-خود دریافت (CRS)، علاوه بر ارائه‌ی خدمات دستگاه‌های خودپرداز (ATM)، امکان واریز وجه نقد به حساب مشتریان را نیز فراهم می‌کند. به این ترتیب مشتریان بانک‌پاسارگاد، از طریق این دستگاه‌ها تنها با در اختیار داشتن کارت بانک‌پاسارگاد می‌توانند وجوه نقد خود را بدون مراجعه به شعبه‌های این بانک به حساب خود واریز کند. برداشت و انتقال وجه، دریافت مانده حساب و گردش حساب، خرید شارژ، تغییر رمز، پرداخت قبض، پرداخت تسهیلات، کمک به خیریه و ... از دیگر خدمات دستگاه‌های CRS هستند. برای آگاهی از شعبه‌هایی که مجهز به دستگاه‌های خودپرداز-خود دریافت هستند، اینجا کلیک کنید.

گفتنی است خدمات بانکداری‌‌الکترونیک بانک‌پاسارگاد مورد استقبال بسیاری از مشتریان قرار گرفته‌است. امنیت، سرعت، تنوع و کیفیت ارایه خدمات باعث شده‌است بیش از 97 درصد از تراکنش‌های مشتریان در این بانک به‌صورت غیرحضوری انجام شود که به دنبال آن کاهش رفت‌وآمد‌های غیرضروری در دوران شیوع ویروس کرونا، حفظ سلامت مشتریان و سرمایه انسانی بانک را در پی داشته‌است.

► چرا بزرگان فین‌تک با یوآیدی همکاری می‌کنند؟
تمدید اعتبار سپهرکارت‌های نیمه اول سال ٩٩ بانک صادرات ایران تا ١٤٠٠ ◄

مطالب مرتبط
بنر