پرداخت ۲۰ هزار تسهیلات کرونایی با سفته الکترونیک

دوشنبه ، 24 شهریور 1399 ، 11:40

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند ضمن اشاره به اجرای طرح سفته الکترونیکی برای اعطای تسهیلات کرونا، اعلام کرد: طبق آخرین اطلاعات، حدود ۲۰ هزار فقره تسهیلات کرونایی از این طریق پرداخت شده که با این اقدام مراجعات حضوری، حداقل معادل ۲۰ هزار مورد کاهش یافته است.


به گزارش بانکی به نقل از اگزيم نيوز از ايسنا، علی عبدالهی درباره ۳۳ طرح در راستای راهبرد طرح اقتصاد هوشمند، گفت: این طرح‌ها تنها مربوط به اقتصاد هوشمند نبوده بلکه در کنار آن، دولت الکترونیک و پروژه‌های وزارت اقتصاد و زیرمجموعه‌های آن هم مدنظر بود که يكسري از آن‌ها به پیاده سازی رسید که الکترونیکی شدن تمام فرآیندهای بیمه شخص ثالث، نمونه‌ای از این موارد است.

وی افزود: همچنین، طرح سفته الکترونیکی برای اعطای تسهیلات به کسب‌وکارهای آسیب دیده از کرونا در بانک ملی به بهره‌برداري رسيد و تنها محدود به این بانک نیست که طبق آخرین اطلاعات، حدود ۲۰ هزار فقره تسهیلات کرونایی از این طریق پرداخت شده وبا این اقدام مراجعات حضوری، حداقل معادل ۲۰ هزار فقره کاهش یافته است.

 رئیس مرکز مدیریت فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند ادامه داد: خرانه‌داری الکترونیک بزودی در کل کشور عملیاتی می‌شود و پروژه دیگر نیز در راستای الکترونیک‌ سازي مرتبط با سامانه تسویه و تهاتر است. علاوه براین، برای تعامل با نمایندگان مجلس در راستای حكمراني الکترونیک، سامانه‌ای رونمایی می‌شود که طبق آن، ارتباط وزارت اقتصاد با مجلس کاملا الکترونیکی می‌شود و در این سامانه، کمیسیون‌های مختلف مجلس، پروفایلی از نمایندگان و موضوعات و بحث‌های مطرح شده در آن شکل می‌گیرد که این سامانه را به زيرمجموعه ‌های وزارت اقتصاد از جمله بورس و مالیات هم دسترسی داده‌ایم.

وی با اعلام اینکه با اجرای یک پروژه در معاونت حقوقی وزارت اقتصاد، همه فرآیندهای حقوقی و رسیدگی‌ها مکانیزه می‌شود، گفت: اولین گام ما در راستای دولت الکترونیک این است که ابتدا وزارت اقتصاد به سمت الکترونیکی شدن حرکت کند و کلیه فرآیندهای این وزارتخانه به صورت مکانیزه، اتوماتیک باشد و کاغذ از آن‌ها حذف شود.

وی در پایان سخنانش اعلام کرد: در حوزه گمرک دو تا رشته بیمه‌ای آتش سوزی و حمل‌ونقل کد یکتا دریافت کرده‌اند که در پی این امر،نظارت این دو نوع بیمه کاملا یکپارچه شده است. البته، در آینده این دو نوع بیمه همانند بیمه شخص ثالث به سمت حذف کاغذ ازفرآیندهایشان حرکت می‌کنند.

پیش از این وزارت اقتصاد در راستای تقویت اقتصاد هوشمند، از نسخه الکترونیکی سفته و تسهیلات و اعتبارات دیجیتال رونمایی کرد که در ابتدا این طرح تنها در بانک ملی و برای تسهیلات و اعتبارات کرونا اختصاص یافته بود اما در حال حاضر تمام بانک‌ها می‌توانند ازاین فرصت برای اعطای تسهیلات استفاده کنند.


► تسهیلات فرا بانک ملت؛ غیرحضوری و بدون ضامن
ورود به سامانه بانکداری اینترنتی بانک تجارت دو مرحله ای شد ◄

مطالب مرتبط
بنر