اعتماد بی جا شاکی منجر به برداشت‌ غیرمجاز از حساب بانکی وی شد

چهارشنبه ، 28 مهر 1400 ، 14:06

رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی خبر داد و گفت: سهل‌انگاری در حفظ و نگهداری اطلاعات حساب بانکی و اعتماد بی‌جا به افراد از مهم نرین دلایل برداشت‌های غیرمجاز است.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ محمدعلی آدینه رئیس پلیس فتا زنجان ضمن تشریح خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان زنجانی، مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.


وی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی و بررسی‌های فنی و پلیسی، متهم به هویت معلوم در استان زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی، نامبرده در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا استان زنجان دلالت شد.


این مقام انتظامی گفت: در تحقیقات اولیه متهم منکر بزه ارتکابی می‌شد، ولی با حضور شاکی و ادله‌های موجود  متهم به بزه ارتکابی با سوءاستفاده از اعتماد شاکی و برداشت مبالغی به صورت غیرمجاز از حساب بانکی وی اعتراف نمود.


سرهنگ آدینه‌لو با بیان اینکه سودجویان با شگردهای مختلفی اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌نمایند، به شهروندان توصیه کرد: کاربران از قرار دادن کارت بانکی و اطلاعات آن به افراد غریبه خود داری کنند و به صورت دوره‌ای نسبت به تغییر رمز کارت‌های بانکی خود اقدام کنند.


رئیس پلیس فتا استان زنجان در پایان گفت: کاربران در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق شماره 096380 یا سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند


► همراه بانک صادرات ایران را تنها از سایت رسمی دانلود کنید
درگاه ورود به اینترنت بانک های کشور ◄

مطالب مرتبط
بنر