شرایط جدید دریافت و اقدام برای بیمه بیکاری بیمه شدگان تامین اجتماعی اعلام شد

شنبه ، 30 آذر 1398 ، 10:46
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه شرایط ویژه‌ای برای برقراری بیمه بیکاری وجود دارد که باید مدنظر شهروندان قرار گیرد، گفت: اعلام بیکاری طی کمتر از یک ماه، شرط اساسی برقراری این بیمه است.

به گزارش بانکی به نقل از کارگر آنلاین ، رضا نقی‌زاده افزود: علاوه بر آن، افرادی که برای برقراری این بیمه ثبت‌نام می‌کنند، باید حداقل ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند.
وی اضافه کرد: همه مشمولان قانون کار و کار کشاورزی که مشمول قانون تامین اجتماعی هستند، مشمول قانون بیمه بیکاری می‌شوند ولی باید حق بیمه بیکاری آنان به میزان سه درصد مزد، توسط کارفرما پرداخت ‌شود.
 
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال بیمه بیکاری چهارهزار و ۵۰۰ نفر در آذربایجان‌غربی برقرار شده‌است، ادامه داد: بیمه بیکاری، حمایتی اجتماعی است و این مقرری به بیمه‌شدگانی که بدون اراده بیکار شده و آماده کار هستند، پرداخت می‌شود.
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی بیان کرد: برای توسعه و ایجاد اشتغال باید بیکاران به سمت آموزش‌های مهارتی، توانمندسازی و کارآفرینی سوق یابند که در این راستا امسال ۵۶۳ نفر بیکار به اداره آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی شده‌اند.
 
به گزارش کارگر آنلاین ، بیمه بیکاری به تناسب تعداد ماه‌های استخدام، متاهل و مجرد بودن به بیکاران پرداخت می‌شود.
 سالانه میلیاردها تومان بیمه بیکاری به بیکاران در آذربایجان‌غربی پرداخت می‌شود.


► کلاهبرداری و دسترسی غیرمجاز به یک شرکت خدمات بیمه ای
شرایط انتقال سوابق بیمه‌ چگونه است؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر