کلاهبرداری و دسترسی غیرمجاز به یک شرکت خدمات بیمه ای

دوشنبه ، 2 دی 1398 ، 11:58
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از کلاهبرداری و دسترسی غیرمجاز به یک شرکت خدمات بیمه ای خبر داد و گفت : متهم یکی از کارکنان بازاریاب شرکت بیمه بود که به انگیزه انتقام جویی به سرور سایت بیمه دسترسی غیرمجاز داشت.

سرهنگ کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ درگفت‌ وگوی خبری با پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا از شناسایی و کشف پرونده با موضوع کلاهبرداری و دسترسی غیرمجاز خبرداد و گفت :مدیرعامل یک شرکت خدمات بیمه ای با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای «ناحیه ۳۱ تهران» به پلیس، اظهار داشت: طی تماس های تلفنی از سوی بیمه گذاران این شرکت متوجه شدیم که شخصی ناشناس اما حرفه ای و آشنا به سیستم بیمه ، با هک کردن نام کاربری و کلمه عبور سیستم شرکت ، وارد سیستم برنامه صدور شخص ثالث و بدنه اتومبیل شده است .

سرهنگ کاظمی ادامه داد : متهم هر دو دقیقه اقدام به صدور بیمه نامه شخص ثالث بیمه گذاران این شرکت و همچنین فسخ بیمه نامه های اتومبیل نموده که در حدود ۱،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال بار مالی برای شرکت ایجاد کرده بود .

وی اظهار داشت : پرونده در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت و مأمورین در تجسس های خود متوجه شدند متهم به احتمال قوی یکی از کارکنان همان شرکت بوده و با آگاهی وارد سیستم برنامه های شرکت بیمه شده و بصورت مخفیانه اقدام به انجام فعالیت های مالی می کند.

رئیس پلیس فتا پایتخت بیان کرد: ظن مأمورین به یقین حاصل شد و مشخص گردید متهم یکی از کارکنان همان شرکت بوده ، چون از روابط کاری و نحوه فعالیت های شرکت مطلع بوده و با دسترسی غیرمجاز نام کاربری و کلمه عبور سیستم شرکت اقدامات مجرمانه خود را انجام می داده است.

این مقام انتظامی گفت : موضوع با دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای هماهنگ شد و کارآگاهان موفق به شناسایی مردی ۴۱ ساله شدند ، با بررسی بیشتر و دعوت از مدیر شرکت بیمه مشخص شد متهم یکی از کارمندان شرکت بوده و مدتی پیش از شرکت اخراج شده است ، وی قبل از اخراج به عنوان بازاریاب شرکت بیمه فعالیت داشته و به نحوی به رمز ورودی سایت دسترسی داشته است .

سرهنگ تورج کاظمی افزود : نامبرده در محل سکونت خود دستگیر و به پلیس انتقال یافت و در طی تحقیق از وی و مواجه شدن با ادله های فنی پلیس ، لب به اعتراف گشود و گفت به عنوان بازاریاب در آن شرکت فعالیت داشته و شرکت مذکور حق و حقوق بابت ۱۲ سال کار در آن شرکت را به من پرداخت نکردند و در نهایت بابت این معوقات ، به قصد انتقام گیری در یک لحظه شیطان به بنده نفوذ کرد و این کار را انجام دادم و قصد کلاهبرداری نداشته ام و حال از کار خود نادم و پشیمانم . لذا پرونده پس از تکمیل تحقیقات لازم به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای ارسال شد .

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ دراین باره متذکر شد:  در دنیای امروز «ارتباطات» نقش تعیین‌کننده‌ای دارد و مهارت‌های ارتباطی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که اعضای یک تیم کاری و به ویژه مدیران شرکت ها با رعایت آن سوء تفاهم و تنش در فضای کاری را از بین می برند. مضافاً اینکه شرکت ها و موسسات مالی در ارائه دسترسی به سامانه ها و امورات حسابداری و مالی از افراد شایسته و امین و مورد اعتماد استفاده نمایند و از واگذاری نام کاربری و رمزهای عبور به افراد غیرصالح خودداری گردد.

► مشتریان برتر بانک سامان، از مزایای بیمه تکمیلی درمان بهره مند ‌می‌شوند
شرایط جدید دریافت و اقدام برای بیمه بیکاری بیمه شدگان تامین اجتماعی اعلام شد ◄

مطالب مرتبط
بنر