دانشجویان با شرط سنی می توانند خود را بیمه تامین اجتماعی کنند

يكشنبه ، 23 آبان 1400 ، 14:48
تأمین اجتماعی شرایط بیمه شدن برای تمام افراد را مهیا کرده است و دانشجویان نیز می‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.

به گزارش بانکی به نقل از چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدی مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: دانشجویان می‌توانند با دارا بودن شرط سنی بین ۱۸ تا ۵۰ سال، خود را همانند دیگر افراد بیمه تأمین اجتماعی کنند.


او افزود: دانشجویان درصورتی که بالاتر از ۵۰ سال سن داشته باشند، باید معادل مازاد سنی، سابقه بیمه پردازی قبلی داشته باشند و حتی اگر شخصی دارای ۱۰ سال سابقه بیمه قبلی باشد از شرایط سنی معاف است.


محمدی ادامه داد: سه نوع بیمه وجود دارد و نوع بیمه دانشجویی متفاوت است.


مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: نرخ ۱۲ درصدی دریافت حق بیمه برای بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی و مبلغ ماهیانه آن با توجه به حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در سال ۱۴۰۰، ۳۱۸ هزار تومان است.


او بیان کرد: نرخ ۱۴ درصد برای بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی است و باید ماهیانه مبلغ ۳۷۱ هزار تومان برای حق بیمه خود پرداخت کنند.


محمدی در ادامه عنوان کرد: نرخ ۱۸ درصد نیز جهت بازنشستگی، فوت قبل و بعد از بازنشستگی و از کار افتادگی با پرداخت ماهیانه ۴۷۷ هزار تومان حق بیمه است و برای استفاده از خدمات درمانی ماهیانه باید مبلغی اضافه بر این مبالغ پرداخت شود.


مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی اظهار کرد: تمام افراد در هر نوع شغل یا رده تحصیلی‌ می‌توانند خود را بیمه تأمین اجتماعی کنند و نیاز نیست حتما از طریق بیمه فرد دیگری تحت پوشش بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی قرار بگیرند.

► آغاز جشنواره زمستانه بیمه پارسیان با تخفیفات و تسهیلات ویژه
صنعت بیمه خسارت آتش‌سوزی کارخانه طبیعت را پرداخت نکرده است ◄

مطالب مرتبط
بنر