احکام مالیاتی مزارع استخراج ارز‌های دیجیتال ابلاغ شد

يكشنبه ، 17 شهریور 1398 ، 12:03
سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای احکام مالیاتی مراکز استخراج ارزهای دیجیتال را برای اجرا ابلاغ کرد که بر اساس آن، در صورت بازگشت ارز حاصل از صادرات ارزهای دیجیتال به چرخه اقتصادی، مشمول مالیات با نرخ صفر خواهند بود.

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از ارزدیجیتال و به نقل از گروه اقتصاد خبرگزاری میزان بر اساس آخرین بخشنامه سازمان امور مالیاتی، بر اساس تبصره ۲ بند ۲ استقرار واحدهای استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری شده ارزهای دیجیتال (ماینینگ) شامل محدودیت ۱۲۰ کیلومتری شهر تهران، ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان و ۳۰ کیلومتری مراکز سایر استان‌ها نیست.

همچنین بر اساس بند ۶ این مصوبه، مراکز استخراج ارزهای دیجیتال، به‌عنوان واحد تولید صنعتی شناخته شده و مشمول مقررات مالیاتی خواهند بود.

همچنین براساس تبصره این بند، واحدهای ماینینگ در صورتی که محصول خود را صادر و ارز حاصل از آن را براساس ضوابط بانک مرکزی به چرخه اقتصادی بازگردانند، مشمول مالیات با نرخ صفر خواهند بود.

هیات وزیران در ششم مرداد با استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری شده به‌عنوان یک فعالیت صنعتی و با اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت کرد.



► نامه انجمن بلاکچین ایران خطاب به رئیس جمهور
12 باید و نباید در مورد بیت کوین ◄

مطالب مرتبط
بنر