چین تا سه ماه آینده ارز مجازی منتشر می‌کند

يكشنبه ، 26 آبان 1398 ، 13:31

چین زیرساخت‌های لازم برای عرضه ارز مجازی توسط بانک مرکزی این کشور را فراهم کرده و احتمالا طی دو سه ماه آینده این ارز منتشر خواهد شد.

به گزارش بانکی به نقل از راشاتودی، پکن زیرساخت‌ لازم موسوم به پرداخت الکترونیک ارز دیجیتال را که به بانک مرکزی این کشور این امکان را می‌دهد تا ارز مجازی ایجاد کرده و به بانک‌های این کشور عرضه کند را فراهم کرده و قرار است ارز مجازی چین توسط شبکه‌هایی به نام الی‌پی و ویچت‌پی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی جابجا شود.

جک لی، مدیر موسسه HCM کپیتال با اعلام این خبر گفت: بنابراین پکن تمام بستر و شبکه مورد نیز را دارد. من فکر می‌کنم که خیلی زود شاید طی دو تا سه ماه آینده شاهد عرضه ارز مجازی توسط پکن باشیم.

عرضه این ارز می‌تواند به شکل آزمایشی شروع شده و قرار نیست به طور کامل جای پول فیزیکی را در مبادلات مالی بگیرد.

دنی‌ یلا استوفل، یکی از اعضای کابینه سوئیس می‌گوید: عرضه احتمالی یک ارز مجازی توسط چین می‌تواند دولت‌های دیگر کشورها در سراسر جهان را بر آن دارد که نسبت به نحوه استفاده و قانونمند کردن فناوری بلاکچین تصمیم‌گیری کند.

اگر دولت‌ها متوجه بشوند که این مسئله به طور کاملا واقعی در حال رخ دادن است و بفهمند که سوالات و چالش‌های مربوط به ارزهای الکترونیکی کاملا حقیقی هستند، من امیدوارم که این مسئله باعث شود که شاهد ورود دولت‌ها در سراسر جهان به این مسئله باشیم. شی جی پینگ، رئیس جمهور چین، اخیرا خواستار بالا بردن سطح سرمایه‌گذاری و تحقیقات در زمینه ارز مجازی در این کشور شده است.



► کیف پول های تلفن همراه؛ راه اندازی، مزایا و معایب
کیف پول دیجیتال چیست؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر