ریزش ناگهانی قیمت بیت کوین به زیر ۱۷۰۰۰ دلار!

جمعه ، 7 آذر 1399 ، 10:52
همان‌طور که تحلیل‌گران در روزهای گذشته پیش‌بینی کرده بودند، قیمت ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) با اصلاح مواجه شد. داده‌ها نشان می‌دهند که در اواخر روز ۲۵ نوامبر، قیمت بیت‌کوین با نوسانات بسیاری همراه بود. پس از آن‌که قیمت بیت‌کوین به نزدیکی ۱۹،۵۰۰ دلار رسید، با افزایش فشار فروش، این ارز دیجیتال یک افت قیمت ناگهانی ۱۱ درصدی را تجربه کرد. ارز دیجیتال بیت‌کوین در حال حاضر با قیمت ۱۶،۸۹۳ دلار معامله می‌شود.

بسیاری از تحلیل‌گران پیش از این نسبت به اصلاح قیمت بیت‌کوین هشدار داده بودند. تون ویز (Tone Vays)، تحلیل‌گر حوزه‌ی ارزهای دیجیتال، در روزهای گذشته پیش‌بینی کرده بود که قیمت بیت‌کوین به ۱۴هزار دلار خواهد رسید.

در همین حال، معیارهای متعددی نیز به اصلاح قیمت بیت‌کوین اشاره داشتند. از جمله‌ی محبوب‌ترین این معیارها، شاخص ترس و طمع (Fear and Greed Index) است که در طول ماه نوامبر، در بالاترین سطح ثبت‌شده و در محدوده‌ی طمع شدید قرار دارد.

افت ناگهانی قیمت بیت‌کوین هم‌زمان با واریز مقدار زیادی از این ارز دیجیتال توسط سرمایه‌گذاران به صرافی‌ها رخ می‌دهد. این اقدام سرمایه‎گذاران احتمالاً با هدف کسب سود بیشتر در نزدیکی قیمت ۲۰هزار دلار صورت گرفته است.

در همین راستا، کی یانگ جو (Ki Young Ju)، مدیر عامل شرکت تحلیل بازار ارزهای دیجیتال کریپتوکوانت (CryptoQuant) اظهار داشت که میانگین واریز بیت‌کوین به صرافی‌های رمزارزی، در چند ساعت گذشته افزایش یافته است. این امر نشان می‌دهد که نهنگ‌ها، در حال سپرده‌گذاری این ارز دیجیتال در صرافی‎ها هستند. با این حال، شاخص‌های بلند مدت درون‌زنجیره‌ای همچنان از بالابودن فشار خرید خبر می‌دهند. یانگ جو هنوز معتقد است که ظرف چند روز آینده، بیت‌کوین مقاومت ۲۰هزار دلاری را خواهد شکست.

علاوه‌براین، شاخص‌های اساسی همچنان از روند صعودی بیت‌کوین پشتیبانی می‌کنند. از سوی دیگر، با توجه به افزایش نرخ هش شبکه، انتظار می‌رود که سختی استخراج بیت‌کوین نیز طی سه روز آینده به میزان ۷٫۳ درصد افزایش یابد.

► ارزهای دیجیتال قاتل جدید بانک های جهانی
بیت کوین طی یک هفته رکورد شکست ◄

مطالب مرتبط
بنر