معرفی رمز ارزها

چهارشنبه ، 25 فروردين 1400 ، 13:33

رمز ارز یا رمز پول یا ارز دیجیتال یا پول دیجیتال، یک انقلاب بزرگ در تکنولوژی و علم اقتصاد است که پیوند این دو را بسیار تقویت کرده است. تا چند سال پیش کسی در مورد رمز ارزها اطلاعی نداشت. اکنون تقریبا هر کسی حداقل یک بار اسم بیت کوین را شنیده است. بیت کوین اولین ارز رمزنگاری شده بود که تحولی عظیم در سیستم پرداخت جهانی ایجاد کرد. فردی با نام مستعار ساتوشی ناکاتومو، بیت کوین را با استفاده از فناوری بلاکچین منتشر کرد. در واقع بلاکچین، زنجیره ای از بلاک های به هم پیوسته است که هر کدام حاوی اطلاعاتی هستند. این شبکه به ارزهای دیجیتال مختلف قابلیت انتشار و پیشرفت داده است. بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال قابلیت های مختلفی دارند. بعضی از این قابلیت ها در اغلب آن ها یکسان است و برخی دیگر منحصر بفرد می باشد. از جمله ویژگی های مشترک عموم رمز ارزها می توان به؛ غیر متمرکز بودن، سرعت و امنیت در فرآیند تراکنش و بی واسطه بودن اشاره کرد. علاوه بر این ارزهای دیجیتالی بر خلاف پول های کاغذی جعل نمی شوند، آتش نمی گیرند و فرسوده یا پاره نمی شوند. اما ویژگی های مشترکی هم بین پول های دیجیتالی و کاغذی وجود دارد. مثلا هر دوی آن ها قابلیت خرید، فروش، انتقال و سرمایه گذاری را دارا هستند.

انواع ارز دیجیتال

از بدو معرفی ارزهای دیجیتال تا به امروز، هزاران رمز ارز منتشر شده اند. عده ای از آن ها در جلب توجه مردم و قدرت ها موفق بوده اند و باقی آن ها شکست خورده اند. بیت کوین و اتریوم دو نمونه از ارزهای دیجیتال بسیار موفق هستند که روز به روز استقبال بیشتری از آن ها می شود. هر دوی آن ها مزایا و معایبی دارند که باید مورد توجه قرار بگیرد. در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

آلت کوین ها

به طور کلی، غیر از بیت کوین به باقی ارزهای دیجیتال آلت کوین گفته می شود. آلت کوین ها بعد از بیت کوین به وجود آمدند و سعی بر رفع اشکالات و بهبود عملکرد آن داشتند. دو آلت کوین بیت کوین کش و لایت کوین صرفا به همین هدف ساخته شدند. تمرکز آن ها بر رفع ایرادات بارز بیت کوین، یعنی کارمزد بسیار بالای معاملات و سرعت نسبتا پایین تایید تراکنش ها بوده است. از معتبر ترین آلت کوین ها می توان؛ اتریوم، ایاس، کاردانو، ترون و... را نام برد. هر کدام از این ارزها هدف خاصی را دنبال می کنند. مثلا هدف ترون حذف واسطه های محتوایی مانند: گوگل، یوتیوب، فیس بوک و نتفلیکس است. چرا که قصد ارائه ی شبکه ای غیر متمرکز و بی واسطه برای تبادلات مستقیم بین تولید کننده و متقاضی دارد.

استیبل کوین ها

استیبل کوین ها نیز از انواع کوین ها هستند که با هدف حفظ ارزش دارایی استفاده می شوند. معروف ترین و پر استفاده ترین استیبل کوین، تتر است. تتر بر خلاف سایر ارزهای دیجیتال غیر متمرکز نیست. تتر تقریبا معادل یک دلار آمریکا می باشد و ارزهای فیات را به عنوان پشتوانه ی خودش می بیند.

بیت کوین

در اینجا دو ارز دیجیتال بسیار ارزشمند را به شما معرفی خواهیم کرد. در ابتدای مقاله چند باری از بیت کوین و اتریوم نام بردیم. حال لازم است نگاهی دقیق تر به آن ها داشته باشیم. بیت کوین در طی حدود 13 فعالیت خود، در بین دارایی های جهان از اعتبار و محبوبیت خاصی برخوردار شده است. به منظور افزایش روز افزون تقاضا برای بیت کوین در سیستم های مختلف، ارزش آن هم به طور مستمر افزایش یافت. بیت کوین اکنون به عنوان پر سود ترین دارایی ده سال اخیر معرفی می شود. هیچ دارایی در دهه اخیر به اندازه ی بیت کوین سود نداشته است. افزایش قیمت بیت کوین با افزایش تقاضا برای آن، و پذیرش بیشتر از طرف انسان ها رخ می دهد. چند سال قبل یک بیت کوین معادل 0.05 دلار بود. اما اکنوز بیش از 60 هزار دلار قیمت دارد! این قیمت هم چند سال دیگر خنده دار به نظر می رسد. پس هر چه زودتر و با مبلغ کمتر به جمع دارندگان بیت کوین بپیوندید. برای خرید بیت کوین به صرافی بیت ایمن مراجعه کنید و به راحتی بیت کوین خود را دریافت کنید.

اتریوم

در توضیحی مختصر برای اتریوم می توان گفت؛ اتریوم یک شبکه ی ایجاد و ثبت قرارداد های هوشمند است. اتریوم همچنین دارای یک ارز دیجیتال به نام « اتر» نیز می باشد که اغلب به آن هم اتریوم می گویند. بلاکچین اتریوم میزبان یک سری ارزهای دیجیتال هم بوده. بایننس کوین، ارز دیجیتال اختصاصی صرافی بایننس، تا سال 2019 بر بلاکچین اتریوم فعالیت می کرد. چین لینک همچنان به عنوان توکن فعال بر شبکه اتریوم کار می کند. از رقبای سرسخت اتریوم در تسخیر بازار های جهانی و قرارداد های بین المللی می توان به ایاس و کاردانو اشاره کرد. خرید اتریوم کاری بسیار ساده می باشد و می توانید از طریق صرافی بیت ایمن، در کم ترین زمان آن را انجام دهید.

خرید ارز دیجیتال

برای خرید ارز دیجیتال از صرافی بیت ایمن ابتدا وارد سایت صرافی شده، ثبت نام و احراز هویت می کنید و سپس می توانید معاملات خود را انجام دهید. طی این مراحل به دلایل امنیتی تقریبا در تمامی صرافی ها الزامی می باشد. پس در این صورت چه چیزی بین صرافی ها تفاوت ایجاد می کند؟ سرعت و امنیت در معاملات ارز دیجیتال حرف اول را می زنند.. سرعت صرافی، امنیت و پشتیبانی از مواردی هستند که می توانند یک صرافی را از بقیه ی صرافی ها متمایز کنند.

بیت ایمن علاوه بر این بدیهیات، دارای خدماتی خاص هم می باشد که فقط به کاربران بیت ایمنی تعلق می گیرد. مسابقات هفتگی با جایزه ارز دیجیتال، کسب درآمد از طریق دعوت دوستان، احراز هویت سریع و آسان، آموزش های تلگرامی و اینستاگرامی رایگان، کیف پول مجازی رایگان در وبسایت بیت ایمن، پشتیبانی 24 ساعته و بدون معطلی و... از جمله امکانات فوق العاده بیت ایمن می باشد. برای استفاده از همه ی این ها و برنده شدن در مسابقات پر جایزه ی ما، در وبسایت بیت ایمن ثبت نام و احراز هویت کنید و صفحات مجازی ما در تلگرام و اینستاگرام را دنبال کنید.

خرید ارزهای دیجیتال از طریق پلتفرم بیت ایمن

https://bitimen.com/

 

► مراحل خرید آسان ارز دیجیتال
عبور ارزش بازار ارزهای دیجیتالی از دو تریلیون دلار ◄

مطالب مرتبط
بنر