کلاهبردار معاملات رمز ارز دیجیتال در تلگرام دستگیر شد

شنبه ، 13 فروردين 1401 ، 23:24

رئیس پلیس فتا غرب استان از شناسایی و دستگیری کلاهبردار معاملات با رمز ارز دیجیتال تحت عنوان "خرید اعتبار ریزر در ازای فروش رمز ارز تتر"  در تلگرام خبر داد.


پایگاه اطلاع ‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ موسوی رئیس پلیس فتا غرب استان تهران در بیان این خبر عنوان کرد؛ طی مراجعه حضوری یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی تحت عنوان "خرید اعتبار ریزر در ازای فروش رمز ارز تتر" موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران بیان داشت: متهم با تبليغات گسترده در بستر شبکه هاي مجازي اقدام به فروش ريزر مي نموده است که  پس از مدتي فعاليت در اين زمينه با تحريک مشتريان به برگزاري فروش ويژه و تخفيف در ازاي خريد 10k تتر مبالغي ارز ديجيتال از مشتريان دريافت و اقدام به حذف حساب  کاربري خود در پيام رسان تلگرام مي نمايد. 

این مقام سایبری افزود: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات تخصصی و بکارگیری فنون تجربی و علمی هویت متهمین شناسایی شده و طي هماهنگي هاي بعمل آمده با مقام محترم قضايي دستگير و به پليس فتا منتقل شدند. و اذعان داشتند طي 3 سال اخير با مشارکت هم در زمينه خريد و فروش ريزر در بستر فضاي مجازي فعاليت دارند. با بررسي مبالغ  واريز شده به کيف پول متهمین مشخص گرديد تا کنون 6 نفر از شهروندان در جهت خريد ريزر مورد کلاهبرداري واقع  شده اند که ارزش ريالي وجوه 2000000000 ريال مي باشد.


این مقام مسئول به شهروندان هشدار داد: با توجه به اینکه هیچگونه مجوزی برای فعالیت صرافی های آنلاین وجود ندارد این امر می تواند مورد سوء استفاده سودجویان قرار گرفته و از آن طریق اقدام به کلاهبرداری نمایند و ضرر و زیان جبران ناپذیری به شهروندان وارد کنند.، خطرات ورود به این حوزه نوظهور را مد نظر قراردهند.

 رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از هموطنان خواست : هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.ir  لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا با ما در میان بگذارید.


منبع

پایگاه اطلاع ‌رسانی پلیس فتا

► پیش‌ بینی بیت‌کوین ۵۰ هزار دلاری
رشد بازار رمزارزها دوام نداشت/ ریزش بیت‌ کوین تا کانال ۴۱ هزار دلاری ◄

مطالب مرتبط
بنر