کلاهبرداری رمزارزی، این بار از طریق سایت دیوار!

چهارشنبه ، 26 مرداد 1401 ، 15:45
سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا، با تشریح شگرد جدید کلاهبرداران رمزارز گفت:

اخيرا پرونده‌های كلاهبرداری و پولشويی از طريق سايت ديوار، با ترفند تبديل وجه سرقتی به رمزارز، رواج زيادی پیدا کرده است.

وی توضیح داد:

کلاهبرداران با ترفند درآمد هفتگی در منزل با آموزش رمزارز و به بهانه داشتن درآمد ۲ ميليون تومانی، دام خود را در اپليكيشن ديوار و سایر شبکه‌های اجتماعی پهن کرده و افراد نهايتا به شبكه اجتماعی تلگرام هدايت می‌شوند.

سرهنگ پاشایی افزود:

کلاهبرداران در ادامه شگرد فریبکارانه خود، به افراد پيشنهاد می‌کنند با نصب برخی صرافی‌های ديجيتال مرتبط با رمزارزها و …، به افتتاح یک حساب بانكی اقدام کنند و در نهايت، عكس كارت بانكی و شماره تماس خودشان را از طريق تلگرام برای وی ارسال كنند. افراد كلاهبردار با سرقت موجودی حساب بانكی افراد غير، وجه را مستقيما به حساب قربانی واريز و بعد آن، به فرد قربانی اعلام می‌کنند تا بابت ارسال وجه مذكور، اقدام به شارژ كيف پول ديجيتال خود کرده و با آن رمزارز خريداری کند و سپس، به آدرس كيف پولی كه به وی اعلام می‌كنند، انتقال دهد.

وی ادامه داد:

از آن‌جايی كه آدرس‌های كيف پول مقصد در رمزارزها قابل‌شناسايی نيست، عملا كلاهبرداران اقدام به پولشويی كرده و تمام مسئوليت و عواقب تعقيب قانونی از قبيل مسدودی حساب و …، بر ضمه فرد قربانی كه حساب خودش را در اختيار كلاهبرداران قرار داده، است و در این شگرد، کلاهبرداران از خودشان اثری باقی نمی‌گذارند.


► گول تبلیغات رمزارزی سلبریتی‌ها را نخورید!
پیش‌بینی صعود قیمت ایاس! ◄

مطالب مرتبط
بنر