نشانه‌ها خبر از صعود این ۵ رمزارز می‌دهند!

دوشنبه ، 5 دی 1401 ، 19:31

بازار ارزهای دیجیتال هیچ نشانه‌ای از نوسانات رایج در تعطیلات پایان سال را ندارد. این موضوع نشان می‌دهد که هم گاوها و هم خرس‌ها با خیال راحت بازی می‌کنند و به دلیل عدم اطمینان در مورد حرکت بعدی، شرط‌بندی بزرگی انجام نمی‌دهند. با این حال، بعید است که این وضعیت برای مدتی طولانی ادامه یابد؛ چراکه دوره‌های با نوسان کم معمولاً با نوسانات شدید دنبال می‌شوند.

به گزارش سایت کوین تلگراف، در این میان، ویلی وو (Willy Woo)، تحلیلگر معروف، پیش‌بینی می‌کند که مدت زمان بازار نزولی فعلی ممکن است «بیشتر از سال ۲۰۱۸، اما کوتاه‌تر از سال ۲۰۱۵ باشد.»


حال، سؤالی که وجود دارد، این است که بازار نزولی در کوتاه‌مدت ممکن است عمیق‌تر شود یا نشانه‌هایی از شروع یک رالی بهبود را نشان می‌دهد؟ در ادامه به بررسی نمودار ۵ ارز دیجیتالی که انتظار می‌رود این هفته عملکرد بهتری نسبت به دیگر رمزارزها داشته باشند، می‌پردازیم.


بیت کوین


در چند روز گذشته بیت کوین در منطقه محدودی نزدیک به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۶،۹۲۹ دلار) معامله می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که خرس‌ها از این سطح دفاع می‌کنند، اما گاوها هم تسلیم نشده‌اند.


بعید است که این دوره آرام و بدون نوسان برای مدت طولانی ادامه یابد و جفت BTC/USDT ممکن است به زودی شاهد افزایش دامنه خود باشد. به طور کلی، پیش‌بینی جهت شکست سخت است. اگر قیمت به بالاتر از میانگین‌های متحرک شکسته شود، احتمال صعود به مقاومت بالاسری در ۱۸،۳۸۸ دلار افزایش می‌یابد. این سطح ممکن است به عنوان یک مانع بزرگ عمل کند، اما اگر گاوها بتوانند از آن عبور کنند، مومنتوم افزایش می‌یابد و این جفت می‌تواند به ۲۰ هزار دلار برسد.

در مقابل و در مسیر نزولی، شکست قیمت به کمتر از ۱۶،۲۵۶ دلار می‌تواند نشان‌دهنده کنترل خرس‌ها باشد. در چنین شرایطی، فروشندگان تلاش خواهند کرد تا این جفت را به سطح حمایتی ۱۵،۴۷۶ دلار برسانند.


اتریوم

اتریوم نیز در چند روز گذشته بسیار نزدیک به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱،۲۲۸ دلار) معامله می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که معامله‌گران انتظار صعود قیمت به بالاتر از این مقاومت را دارند.


شیب منحنی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در حال صاف شدن است و شاخص قدرت نسبی (RSI) درست زیر نقطه میانی قرار دارد که نشان‌دهنده تعادل بین خریداران و فروشندگان است. اگر گاوها قیمت را به بالاتر از میانگین‌های متحرک ببرند، جفت ETH/USDT می‌تواند شاهد خرید بیشتری باشد. در چنین شرایطی، این جفت می‌تواند تا ۱،۳۵۲ دلار و پس از آن، تا خط روند نزولی صعود کند. این سطح می‌تواند دوباره به عنوان یک مقاومت بزرگ عمل کند.


در مقابل، اگر قیمت نتواند از میانگین‌های متحرک بالاتر برود، معامله‌گران کوتاه‌مدت ممکن است نسبت به فروش اقدام کنند. در این صورت، قیمت می‌تواند به حمایت قوی در ۱،۱۵۰ دلار برسد. اگر این حمایت هم از بین برود، یک الگوی سر و شانه تکمیل می‌شود. این موضوع می‌تواند مسیر را برای کاهش احتمالی تا ۱،۰۷۵ دلار و سپس، تا ۹۴۸ دلار هموار کند.


تون کوین

تون کوین در چند روز گذشته یک روند صعودی داشته است. اگرچه خرس‌ها حرکت صعودی را در ۲٫۹ دلار متوقف کردند، اما یک نکته مثبت جزئی این است که گاوها موقعیت را رها نکرده‌اند و در افت قیمتی می‌خرند.


شیب رو به بالای متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲٫۲۵ دلار) و قرار داشتن RSI در منطقه مثبت نشان می‌دهد که گاوها دست بالا را دارند. اگر خریداران قیمت را به بالای ۲٫۵ دلار برسانند، جفت TON/USDT می‌تواند تا ۲٫۶۵ دلار افزایش یابد و سپس، ۲٫۹ دلار را مجددا آزمایش کند.


در مقابل، خرس‌ها احتمالاً برنامه‌های دیگری خواهند داشت و سعی می‌کنند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهند. یک حمایت جزئی در ۲٫۱۵ دلار وجود دارد، اما اگر این حمایت حفظ نشود، جفت ممکن است به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱٫۹۱ دلار) سقوط کند.


مونرو

اگرچه مونرو در چند روز گذشته نتوانسته است به بالاتر از خط مقاومت الگوی کنج نزولی صعود کند، اما یک نشانه مثبت این است که گاوها در تلاشند تا قیمت را بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۴۰ دلار) نگه دارند.


شیب منحنی میانگین‌های متحرک در حال صاف شدن است و RSI نزدیک به نقطه میانی قرار دارد که نشان‌دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است. اگر قیمت به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۴۴ دلار) برسد، خریداران سعی خواهند کرد با افزایش قیمت جفت XMR/USDT به بالای کنج، دست برتر را به دست آورند. اگر این اتفاق بیفتد، جفت می‌تواند تا ۱۷۴ دلار صعود کند. افزایش بیشتر به بالاتر از این سطح می‌تواند نشان‌دهنده تغییر روند باشد.


از سوی دیگر، اگر قیمت به زیر ۱۳۸ دلار سقوط کند، خرس‌ها ممکن است دوباره کنترل اوضاع را به دست بگیرند. در چنین شرایطی، این جفت ممکن است به ۱۲۵ دلار سقوط کند.


توکن صرافی اوکی‌ایکس (OKB)

صرافی متمرکز ارزهای دیجیتال از زمان فروپاشی FTX با شرایط سختی روبه‌رو بوده‌اند. اما توکن صرافی اوکی‌ایکس (OKB) به تکمیل یک الگوی بازگشتی صعودی نزدیک است.

جفت OKB/USDT یک الگوی سر و شانه معکوس بزرگ را تشکیل داده که با صعود قیمت به بالای ۲۳٫۲۲ دلار تکمیل می‌شود. هر دو میانگین متحرک شیب‌دار هستند و RSI در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد مسیر صعود با کمترین مقاومت مواجه است. اگر قیمت به بالاتر از سطح روانی ۲۵ دلار برسد، این جفت می‌تواند یک حرکت صعودی جدید را تا ۲۸ دلار و سپس، ۳۱ دلار آغاز کند. هدف الگوی در حال شکل‌گیری، ۳۶ دلار است.


در مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر میانگین‌های متحرک سقوط کند، این دیدگاه باطل خواهد شد و این جفت ممکن است تا ۱۷ دلار کاهش یابد.

► تهدیدی جدید برای کاربران رمزارز: اطلاعات تماس افراد هک شد!
رسیدن بیت‌کوین به ۱ میلیون دلار، شاید زودتر از فصل انتظار ◄

مطالب مرتبط
بنر