اعتماد کاذب در حوزه ارز دیجیتال،‌ عامل انجام کلاهبرداری شد

چهارشنبه ، 27 ارديبهشت 1402 ، 10:25
رئیس پلیس فتا خراسان شمالی از شناسایی و دستگیری فردی که مرتکب کلاه‌برداری در حوزه ارز دیجیتال به مبلغ 345/000/000 ریال شده بود، خبر داد.

 

پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ "شاکری" رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی در این رابطه اظهار داشت: فردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و در اظهارات خود گفت متوجه شدم از کيف پول ديجيتال بنده مبلغ 345/000/000 ریال به سرقت رفته است و تقاضای پیگیری موضوع را داشت.


این مقام مسئول ادامه داد: با انجام فعالیت‌های فنی و تخصصی عامل این اقدام مجرمانه مورد شناسایی قرار گرفت و طی هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات پلیسی دستگیر و به پلیس فتا استان انتقال داده شد.


سرهنگ شاکری افزود: متهم پرونده در اظهارات خود به بزه ارتکابی اعتراف کرد و گفت با خیال اینکه فعالیت‌های کاربران در حوزه ارزهای دیجیتال غیرقابل پی‌جویی می‌باشد وسوسه شده و ازآنجایی‌که اطلاعات کیف پول شاکی را داشتم، اقدام به انتقال ارزهای موجود در کیف او نمودم.در پایان تحقیقات، متهم با پرونده مربوطه تحویل مقامات قضایی گردید.


این مقام انتظامی به کلیه کاربران توصیه کرد: یکی از مهم‌ترین اصول فعالیت در فضای مجازی عدم اعتماد به دیگران است چراکه کاربران با امکاناتی که در این فضا برای آن‌ها در دسترس است ممکن است با روش‌های مختلفی اقدام به کلاه‌برداری نمایند بخصوص در حوزه ارزهای دیجیتال، کاربران حتماً باید با تخصص و مهارت ورود نمایند و الا سرمایه آن‌ها خیلی زود از بین رفته یا توسط افراد فرصت‌طلب به سرقت خواهد رفت.

► صعود دوباره بیت‌کوین نزدیک است؟
بیت‌کوین‌های خفته بیدار شدند ◄

مطالب مرتبط
بنر