امنیت بانکداری، یک نیاز دو طرفه

يكشنبه ، 30 تیر 1398 ، 09:31

بدون شک تا به حال بارها و بارها به مشتریان خود درباره تماس کلاهبرداران هشدار داده اید. کاری که این روزها بسیاری از بانک ها انجام می دهند. امروزه همه می دانند که نباید جزئیات حساب خود را در اختیار دیگران قرار دهند و درصورتی که این کار را انجام دهند قطعا عواقب بدی در انتظارشان خواهد بود.


 

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از بنکر بدون شک تا به حال بارها و بارها به مشتریان خود درباره تماس کلاهبرداران هشدار داده اید. کاری که این روزها بسیاری از بانک ها انجام می دهند. امروزه همه می دانند که نباید جزئیات حساب خود را در اختیار دیگران قرار دهند و درصورتی که این کار را انجام دهند قطعا عواقب بدی در انتظارشان خواهد بود.

به نظر شما چرا بانک ها هنوز هم به هشدارهایشان درمورد کلاهبرداران تلفنی ادامه می دهند؟
مشکل اینجاست که وقتی کلاهبرداران با شما تماس می گیرند، طوری صحبت می کنن که اعتمادتان جلب می شود و به سادگی به آنها اعتماد می کنید. در آن لحظه با خودتان می گویید که لابد بانک درصدد است خدماتی ارائه دهد و یا جایزه ای به شما تعلق گرفته، طرف مقابل نیز باید طوری تلاش کند که شما هشدارها را فراموش کنید و به او گوش دهید. درواقع نگرانی بانک ها همین است، به همین خاطر آنها مدام درمورد کلاهبرداری های تلفنی هشدار می دهند.
بانک ها سعی می کنند امنیت خود را بالا ببرند اما کلاهبرداران همیشه راهی برای دور زدن پیدا می کنند. پیشنهاد ما این است که بانک ها به جای تماس با مشتریان از آنها دعوت کنند تا در شعبه حضور پیدا کنند. در این صورت میزان کلاهبرداری های تلفنی، به اسم بانک، کاهش میابد.

► بدافزار جاسوسی EvilGnome
برداشت غیر مجاز کلاهبرداران با ترفند " پرداخت مبلغ ناچیز هزینه درج آگهی" ◄

مطالب مرتبط
بنر