کلاهبرداری در قالب سفر به کربلا در اربعین

يكشنبه ، 10 شهریور 1398 ، 09:20
کارشناس جرایم سایبری پلیس فتا خوزستان ضمن اشاره به ترفندهای کلاهبرداران برای خالی کردن حساب شهروندان نسبت به شیوه‌های جدید کلاهبرداری در آستانه ماه محرم و مراسم اربعین هشدار داد. پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا:ستوان یونس عیسی‌پره کارشناس جرائم سایبری پلیس فتا خوزستان اظهار کرد:طی توافقی که به تازگی بین دو کشور ایران و عراق صورت گرفته، تهیه روادید برای شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین لغو شده، لیکن ثبت نام در سامانه سماح ضروری بوده و به هیچ عنوان بدون ثبت نام اجازه خروج از کشور به زائران داده نمی‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: از اول شهریورماه ثبت نام پیاده‌ روی اربعین ۹۸ آغاز و همانطور که قبلا گفته شده، تمامی زائران شرکت کننده در این مراسم باید در سامانه سماح ثبت نام کنند و پس از ثبت نام می‌توانند از تاریخ ١٩ شهریورماه (۱۰ محرم ) لغایت هفت آبان ماه (۳۰ صفر) جهت زیارت اربعین امام حسین (ع) وارد کشورعراق شوند. ستوان عیسی پره گفت: کلاهبرداران در شبکه های اجتماعی با عناوین مختلف از قبیل ثبت نام ارزان اربعین و یا تخفیف در ثبت نام سعی در اغفال شهروندان داشته و به شیوه‌های مختلف از قبیل سرقت اطلاعات حساب بانکی از طریق درگاه بانکی جعلی، استفاده از لینک‌های آلوده برای نصب بدافزارها بر روی گوشی‌های هوشمند و... اقدام می‌کنند..


این مقام مسئول خاطر نشان کرد : شهروندان دقت داشته باشند که هیچ یک از تبلیغات صورت گرفته در فضای مجازی برای ثبت نام شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین معتبر نبود و ثبت نام فقط از طریق سامانه سماح صورت می پذیرد. وی افزود: زائران گرامی برای ثبت نام اینترنتی در سامانه سماح ابتدا نشانی سایت را به صورت دقیق بررسی کنند که به https:‎//samah.haj.ir بوده و سپس اطلاعات خود را ثبت کنند، اگر دسترسی به این سایت امکان‌پذیر نبود، با مراجعه به دفاتر زیارتی در این سامانه می‌توانند ثبت‌نام کنند، همچنین ثبت نام اینترنتی در سامانه سماح رایگان است و شهروندان فقط باید مبلغ ٢٢٠/٠٠٠ ریال که جهت خدمات درمانی و بیمه ای است، پرداخت کرده و به هیچ عنوان نباید مبلغ بیشتری بپردازند.

این مقام اانتظامی ادامه داد: زائران عزیز بعد از آنکه پرداخت اینترنتی خود را انجام داده و ثبت نام را با موفقیت انجام دادند، بار دیگر با بررسی اطلاعات خود در مرحله پایانی و ثبت اطلاعات تکمیلی، می‌توانند کارت زائر خود را چاپ یا ذخیره کنند. لازم است بدانید که قبل از ثبت نام در سامانه سماح باید از اعتبار گذرنامه خود اطمینان داشته باشید، اگر گذرنامه شما فاقد اعتبار حداقل شش ماه است باید برای تمدید آن هرچه سریع تر اقدام کنید. کارشناس جرایم سایبری پلیس فتا خوزستان در پایان از شهروندان خواست در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک آن را در سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir گزارش کنند.

► کلاهبرداری اینترنتی در پوشش راننده تاکسی
قربانی آگهی‌های استخدام و کاریابی نشوید ◄

مطالب مرتبط
بنر