کاهش قابل توجه تهدیدهای سایبری با فعالسازی رمز پویا

دوشنبه ، 11 آذر 1398 ، 10:25
مدت اعتبار کوتاه رمز پویا با ایجاد بستر امن در پرداخت های بدون حضور کارت ، تهدیدهای سایبری را برای مشتریان به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

به گزارش بانکی به نقل از اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی، محمدعلی بخشی زاده معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بانک دی با برشمردن مزیت های اجرای طرح رمز دوم پویا و تاثیر آن بر کاهش فیشینگ اظهار کرد: یکی از مهمترین مصادیق فیشینگ مربوط به خرید‌های اینترنتی است که استفاده از رمز دوم ایستا، تهدیدهای سایبری در این زمینه را افزایش می دهد.
وی افزود: در خرید‌های اینترنتی افراد سودجو با سوق دادن مشتری به سمت صفحات جعلی، رمز دوم مشتریان را در اختیار می‌گیرند و با سرقت دیگر اطلاعات، اقدام به خالی کردن حساب مشریان می‌کنند.
بخشی زاده به کاهش فیشینگ با فعالسازی رمز دوم پویا اشاره کرد و گفت: رمز دوم پویا ،۲ دقیقه اعتبار دارد که در صورت سرقت اطلاعات نیز افراد سودجو عملا نمی‌توانند اقدامی انجام دهند.
معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بانک دی تاکید کرد: رمز پویا تا حد قابل توجهی می‌تواند به مشتریان اطمینان دهد که پرداخت آن ها در بستر کاملا امنی انجام می شود مگر این که خودشان سهل انگاری کنند و رمز را در اختیار افراد دیگری قرار دهند.
وی به دغدغه های پیش روی بانک‌ها برای تشویق مشتریان به استفاده از رمز دوم پویا اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مشتریان قبلا از رمز پویا استفاده نمی‌کردند باید فرهنگ سازی و آموزش‌های لازم در این زمینه ارائه شود که بانک دی به منظور تسهیل این تغییر فناوری برای مشتریان با همکاری اداره روابط عمومی و تبلیغات، کمپین اطلاع رسانی گسترده ای را در این زمینه اغاز کرده است.
وی با بیان اینکه پویا سازی رمز دوم برای امنیت مشتری امری ضروری است،گفت: با فعالسازی رمز پویا هزینه‌های زیادی متوجه سیستم‌های بانکی می‌شود که برای امنیت مشتری لازم است و بانک‌ها قبول کردند هزینه را پرداخت کنند.
بخشی زاده تصریح کرد: استفاده ازروش اپلیکیشن یا پیامک به اختیار مشتریان بانکی است و اجباری در این زمینه وجود ندارد، اما در صورت استفاده از تلفن‌های هوشمند، اپلیکیشن‌ها از امنیت بیشتری برخوردار خواهند بود.
معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بانک دی به راه اندازی سامانه هریم از سوی بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: این سامانه با توجه به نام آن که مخفف هدایت رمز یکبار مصرف است با هدف ایجاد یکپارچگی برای مشتریان راه اندازی شده است.
وی در توضیح این سامانه اظهار کرد: قرار است در تمام کانال‌های پرداختی که رمز دوم نیاز است همانند خرید، کارت به کارت، پرداخت قبوض، شارژ و موارد دیگر، بانک مرکزی شرکت‌های پرداخت و بانک‌ها را ملزم به تعبیه دکمه‌ای برای دریافت پیامک رمز دوم یک بار مصرف کند.
بخشی زاده افزود: بعد از وارد کردن اطلاعات کارت توسط مشتری و زدن دکمه رمز پویا، رمز دوم به تلفن همراه شخص پیامک می‌شود.
وی همچنین از تمام مشتریان خواست با توجه به مدت زمان باقی مانده تا اول دی ماه هرچه زودتر نسبت به فعالسازی رمز دوم پویا اقدام کنند.


► باندهای فیشینگ به دنبال اجاره‌ کارت‌های بانکی شهروندان
اطلاعیه شماره ۲ روابط‌عمومی بانک مرکزی در مورد رمز پویا ◄

مطالب مرتبط
بنر