بنر

ماجرای رمز یکبار مصرف به سیم‌کارت‌ها رسید

يكشنبه ، 1 دی 1398 ، 13:52
مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری از الزام اپراتورها برای احراز هویت خریداران سیم‌کارت با روش رمز یکبار مصرف (One Time Password) خبر داد.

پیمان قره‌داغی گفت: به استناد پروانه اعطاشده به اپراتورها هر مشترکی باید در زمان اشتراک به‌طور درست شناسائی شود. درحال‌حاضر اپراتورها ملزم هستند در هنگام خرید یا فعال‌سازی سیم‌کارت با روش ارسال رمز یک‌بار مصرف (OTP) برای احراز هویت درست مشترکان اقدام کنند.

وی افزود: در این روش در هنگام خرید سیم‌کارت، یک کد یک‌بار مصرف به انتخاب مشترک، یکی از سیم‌کارت‌های دیگری که به نام وی در شبکه اپراتورها ثبت شده، ارسال می‌شود و ادامه فرآیند خرید و فعال‌سازی سیم‌کارت جدید با وارد کردن کد یک‌بار مصرف ارسال‌شده امکان‌پذیر است.

قره‌داغی درباره نحوه احراز هویت کاربرانی که برای نخستین بار سیم‌کارت می‌خرند گفت: اگر کاربر سیم‌کارتی از قبل نداشته باشد بایستی برای خرید سیم‌کارت به یکی از دفاتر فروش منتخب اپراتورها مراجعه کند.

مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده درباره ضرورت ارائه کد یک‌بار مصرف یا مراجعه به دفاتر فروش منتخب برای خرید سیم‌کارت گفت: با اجرای این روش، احراز هویت کاربران به‌طور دقیق‌تر انجام شده و از فعال‌سازی سیم‌کارت برای افراد با سوءاستفاده از مدارک شناسائی آنان جلوگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: کاربران درصورت مشاهده تخلف و یا رعایت نکردن الزام کد یک‌بار مصرف در دفاتر فروش اپراتورها یا دفاتر پیشخوان خدمات دولت می‌توانند موارد تخلف را به سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات ۱۹۵ اعلام کنند.

► باند درگاه جعلی در مازندران متلاشی شد
باند بزرگ اسکیمر متلاشی شد ◄

بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
مطالب مرتبط

بکارگیری احراز هویت دیجیتال در ارائه امضای همراه با همکاری یوآیدی و هویتا

یوآیدی همراه با روند های جهانی گامی دیگر به سوی اقتصاد دیجیتال در ایران بر می‌دارد. با همکاری یوآیدی و هویتا محقق می شود؛

بنر
بنر
بنر
بنر