باند درگاه جعلی در مازندران متلاشی شد

سه شنبه ، 3 دی 1398 ، 11:25
رئیس پلیس ‌فتا استان ‌مازندران از شناسایی و دستگیری فردی که با تشکیل باند درگاه جعلی ((فیشینگ)) اقدام به سرقت از حساب شهروندان می کرد ، خبر داد.

به گزارش بانکی، سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا وتشریح این خبر گفت: در پی ارسال تعداد ۴ مرجوعه قضایی به پلیس فتا و طرح شکایت‌هایی مبنی برداشت‌ غیرمجاز از حساب بانکی آنان موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد:با بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد متهمان پرونده با استفاده از در‌گاه جعلی فیشنگ اقدام به دسترسی غیرمجاز به حساب شکات ودر نهایت وجوه را از طریق پایانه های فروشگاهی در سطح شهر برداشت کرده اند .

سرهنگ حسن محمد نژاد، خاطر نشان کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی محل اختفاء سه نفر از متهمان شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و از محل اختفاء آنان مبلغ۱۲۰میلیون ریال وجه نقد و تعداد ۵ فقره گوشی تلفن همراه و کارت عابر بانک و سیم کارت اپراتور‌های مختلف کشف شد .

رئیس پلیس فتا مازندران اظهار داشت: متهمان در تحقیقات عنوان داشتند به درخواست برادرمان در بانک‌های مختلفی افتتاح حساب کردیم و کارت‌های خود را در اختیار وی قرار داده و نامبرده وجوهی را به حساب‌های ما واریز و سپس به صورت خرید از پایانه‌های فروشگاهی اقدام به برداشت وجوه می‌نمودیم. که در ازای آن مبالغی را دریافت می‌کردیم.

این مقام مسئول بیان داشت : با توجه به اظهارات متهمان ، متهم در محل سکونتش دستگیر شد و طی تحقیقات به عمل آمده اظهار داشت در فضای مجازی تلگرام  با شخصی به هویت معلوم آشنا شده و به درخواست نامبرده اقدام به افتتاح حساب در بانک‌های مختلف و وجوهی توسط وی به حساب‌هایی که در اختیار بنده بوده واریز و سپس اقدام به نقد کردن وجوه توسط پایانه های فروشگاهی سطح شهر می‌ کردیم .

وی افزود: متهم با هویت معلوم اهل و ساکن یکی از استان‌های مرکزی کشور شناسایی شد و با اخذ نیابت قضایی و همکاری مأموران استان مذکور دستگیر شد و از مخفیگاه وی تعداد ۴۰۰ عدد شماره کارت‌های بانکی اشخاص به همراه اطلاعات بانکی حساب‌های مذکور کشف  ضبط شد .

این مقام انتظامی ادامه داد : متهم طی تحقیقات بعمل آمده، اظهار داشت در شبکه اجتماعی تلگرام در گروه‌های فیشینگ نحوه برداشت ازحساب‌های بانکی را فرا گرفته و سپس با ایجاد درگاه‌های فیشینگ با عناوین مختلف و انتشار آن ها در گروه‌های تلگرامی کاربران را به درگاه‌های جعلی ساخته شده هدایت و سپس پس از دریافت اطلاعات حساب بانکی افراد، از طریق استارتاپ‌‌ها اقدام به برداشت از حساب قربانیان می کردم .

وی خاطر نشان ساخت: از آنجا که حمله فیشینگ بسیار شایع و در نزد سودجویان بسیار محبوب است، توصیه می شود با نصب افزونه شناسائی درگاه جعلی فیشنگ از گرفتار شدن در دام مجرمان فیشینگ در امان بمانند .


► کلاهبرداری با عنوان پرداخت بسته حمایتی خرید عید از سوی دولت
ماجرای رمز یکبار مصرف به سیم‌کارت‌ها رسید ◄

مطالب مرتبط
بنر