کلاهبرداری با ترفند " راه اندازی وب سایت های سرمایه گذاری"

يكشنبه ، 13 تیر 1400 ، 13:38
رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از پولشویی به بهانه سرمایه گذاری برای دریافت وام و سودهای عالی خبر داد و گفت در این خصوص وب سایت های جعلی نیز راه اندازی شده است .


به گزارش بانکی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا:سرگرد احسان بهمنی رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در تشریح این خبر اظهار داشت : برخی از جرائم سازمان یافته به شیوه ای است که افرادی به عنوان حسابدار استخدام می شوند که  به ظاهر از ماهیت کلاهبرداری مجرمین اطلاعی ندارند و نقش مکمل برای تبادلات مالی و انتقال ارز بر عهده آنها است.


این مقام انتظامی با بیان اینکه مجرمین سایبری به واسطه راه اندازی وب سایت های سرمایه گذاری اقدام به جذب سرمایه های افراد می کنند ، بیان داشت: کلاهبردار تا مدتی از طریق اعضای جدید مبلغ سود یا وام را پرداخت می کنند،سپس زمانی که عضوگیری ها متوقف شد، پنل های کاربری بلوکه می شود و دیگر اصل سرمایه و سودها به افراد فریب خورده بر نمی گردد.


رئیس پلیس فتا هرمزگان ضمن توصیه به اینکه تنها به ادعای این وب سایت ها پیرامون اخذ مجوز از مراکز معتبر برای کسب و کارهای اینترنتی اکتفا نکنید، گفت: حتماً برای راستی آزمایی به صورت مستقیم از مراکز مرجع درباره اعتبار اینگونه وب سایت ها تحقیق کنید.


سرگرد احسان بهمنی گفت: اگر با کسب و کارهای هرمی مجهول الهویه همکاری و برای عضوگیری فعالیت می کنید در صورت وقوع کلاهبرداری، شما در معرض اتهام و فشارهای اجتماعی قرار می گیرید.


این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: شهروندان آگاه باشند در انتقال سرمایه از طریق رمزارزها و کیف پول های مربوطه، هویت گیرنده اعتبار در سیستم بانکی ثبت نمی شود،در واقع این تراکنش های بر پایه عدم شناسایی هویت طرفین طراحی گردیده است.


رئیس پلیس فتا استان هرمزگان، ارتقاء سطح آگاهی عمومی و تخصصی هموطنان از ترفندهای مجرمین سایبری را بسیار ضروری دانست و گفت: در همین راستا لازم است هموطنان گرامی توصیه‌های پلیس را جدی گرفته و برای اطلاع از راهکارهای مقابله با جرائم نوظهور و رایج به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه نمایند.


منبع پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

► برداشت غیر مجاز از حساب بانکی به دلیل سهل انگاری در نگهداری اطلاعات
فروشنده دروغین سوالات امتحانی شناسایی شد ◄

مطالب مرتبط
بنر