نرم‌افزار جعلی بانکی، زمینه‌ساز فیشینگ 500 میلیون ریالی

دوشنبه ، 1 شهریور 1400 ، 10:51

رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: هم‌وطنان در هنگام دریافت نرم‌افزارهای بانکی و یا استفاده از درگاه‌های اینترنتی دقت لازم را داشته باشند تا در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.


به گزارش بانکی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا:سرهنگ احسان آنقی ،رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان اراکی به مجموعه پلیس فتا استان و طرح شکایتی مبنی بر برداشت اینترنتی از حساب وی به میزان 500 میلیون ریال از حساب وی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.


این مقام مسئول افزود: شاکی در اظهارات اولیه پرونده بیان داشت که برای انجام تراکنش‌های بانکی خود در موتور جست‌وجوگر گوگل در حال جست‌وجو بوده و قصد دریافت نرم‌افزار بانک موردنظر خود را داشته است که بدون توجه به جعلی بودن نرم‌افزار دریافتی در دام سارقان اینترنتی گرفتار می‌شود.


سرهنگ آنقی بیان کرد: با توجه به اقدام سریع و به‌موقع کارشناسان پلیس در جهت ردگیری وجوه مسروقه و نحوه‌ی خرج کرد حساب‌های مقصد، متهم در شهرستان باغ‌ملک استان خوزستان شناسایی گردید و در نهایت وجه مسروقه به‌حساب شاکی بازگردانده شد و پرونده قضایی جهت رسیدگی تکمیلی و هم چنین به جهت دستگیری متهم ، به استان مربوطه ارسال شد.


اين مقام انتظامي با تأکید بر دقت در دریافت و نصب نرم‌افزارهای کاربردی از هم‌وطنان درخواست کرد: نرم‌افزارهای موردنیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر نرم‌افزاری دریافت کنند و همچنین از باز کردن لینک‌های ناشناس که در شبکه‌های اجتماعی یا از طریق پیامک به هر عنوانی برای آن‌ها ارسال می‌شود جدا خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل با شماره 096380 تماس گرفته و از مشاوره و خدمات کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا بهره‌مند گردند.


► همسریابی اینترنتی حساب مرد جوان را خالی کرد
بیانیه پلیس فتا ناجا در خصوص " موضوعات مطرح شده سوپر اپلیکیشن روبیکا " ◄

مطالب مرتبط
بنر