دستگیری کلاهبرداران حرفه‌ای سایت‌های آگهی محور

دوشنبه ، 15 شهریور 1400 ، 17:37
رئیس پلیس فتا استان یزد از شناسایی و دستگیری متهمانی خبر داد  که با شگرد دریافت بیعانه در سایت‌های واسط فروش اقدام به کلاهبرداری بیش از 80 نفر در سطح کشور نموده بودند.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا‌: سرهنگ مرتضی ابوطالبی، رئیس پلیس فتا یزد در تشریح این خبر گفت: با توجه به مراجعه چندین شاکی به پلیس فتا و درخواست رسیدگى به شکوائیه خود مبنى بر کلاهبردارى از سایت دیوار تحت عنوان پرداخت بیعانه برای اجاره منزل، موضوع به صورت ویژه  در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.


وی افزود: شاکیان در تحقیقات اولیه خود در خصوص نحوه کلاهبردارى صورت گرفته بیان داشتند‌ که فردی با درج آگهی با قیمت وسوسه انگیز اجاره منزل مسکونی  در سایت دیوار با شخص آگهی دهنده تماس برقرار می‌نمایند و مبلغ 100 میلیون ریال بابت بیعانه تقاضا می‌کند و پس از دریافت مبلغ مربوطه تلفن همراه خود را خاموش و دیگر پاسخگوی آن ها نمی‌باشد.


سرهنگ ابوطالبی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا  پس از انجام یک‌ سری اقدامات فنی و تخصصی توانستند عاملان کلاهبردار را شناسایی و پس از اخذ نیابت قضایی آنها را در یکی از استان‌های شمالی کشور دستگیر کنند.


وی افزود: متهمان که یک زوج میانسال بودند پس از مواجه شدن با مستندات پرونده لب به اعتراف گشوده و اظهار داشتند که با گذاشتن آگهی‌های مختلف فروش یا اجاره منزل ویا فروش مبل و یخچال و سایر لوازم منزل در سایت‌های دیوار و شیپورشهر‌های مختلف کشور، اقدام به اخذ بیعانه می کرده اند.


این مقام انتظامی ادامه داد: طی اظهارات متهمان و بررسی به عمل آمده مشخص شد که متهان این پرونده  اقدام یه کلاهبرداری بیش از 80 نفر از شهروندان در سطح کشور نموده و در این راه از 54 سیم کارت استفاده کرده بودند.


وی به کاربران فضای مجازی هشدارداد: با نکات درج شده در سایت  پلیس فتا می توانند از کلاهبرداری های ناشی از خرید ناآگاهانه در سایت های جعلی پیشگیری کنند. پیشنهاد ما این است که هرگز در سایت های موصوف معامله ای را به صورت غیر حضوری انجام نداده و هیچ مبلغی حتی مبالغ کم و ناچیز را تحت عنوان بیعانه به حساب اعلام شده واریز نکنند .


این مقام مسئول بیان داشت‌: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکیwww.cyberpolice.ir  آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند، شماره تماس ۰۳521825050 به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان می‌باشد.

► انهدام باند کلاهبرداری مالی نرم افزار همسریابی
چگونه ریسک به اشتراک گذاری آنلاین تصاویر‌ فرزندانمان را کاهش دهیم؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر