راه بی پایان مزاحمت‌های واتساپی

چهارشنبه ، 24 شهریور 1400 ، 12:39

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: فردی که از طریق شبکه اجتماعی واتس آپ اقدام به ایجاد مزاحمت برای همسر یک خانواده کرده بود، مورد شناسایی  قرار گرفت.


به گزارش بانکی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ یادگارنژاد، رئیس پلیس فتا استان کرمان در تشریح این خبر گفت: فردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه کرد وعنوان داشت شخصی در شبکه اجتماعی واتساپ، موجب ایجاد مزاحمت و سلب آسایش همسر وی شده است؛ لذا پرونده‌ در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. 


وی بیان کرد: با توجه به اظهارات شاکی و مستندات موجود، کارشناسان پلیس فتا طی عملیات پلیسی و در مدت زمان کوتاه عامل ایجاد مزاحمت را مورد شناسایی قرار دادند و با هماهنگی‌های مراجع قضائی وی را  به اداره پلیس منتقل کردند.


سرهنگ یادگارنژاد ادامه داد: متهم در تحقیقات مقدماتی منکر هر گونه جرم انتسابی شد؛ لکن با مشاهده مستندات و ادله دیجیتال لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد و انگیزه‌اش را از این اقدام مجرمانه، تفریح و سرگرمی عنوان کرد.


این مقام انتظامی به شهروندان گفت: هرگونه مزاحمت در فضای سایبری برابر قانون جرایم رایانه ای جرم محسوب شده و قانون گذار برای آن مجازات تعیین نموده  که لازم است کاربرانی که در این حوزه فعالیت می کنند حتماً قانون جرایم رایانه را مطالعه کنند.


رئیس پلیس فتا استان کرمان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس‌های مردمی درخواست خود را ثبت کنند.

► پیامک جعلی افتتاح حساب شگرد برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان
کلاهبرداری با ترفند فروش دارو در فضای مجازی ◄

مطالب مرتبط
بنر