پیامک جعلی افتتاح حساب شگرد برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان

پنجشنبه ، 25 شهریور 1400 ، 12:44

رئیس پلیس فتا اصفهان در خصوص شگرد جدید کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک جعلی افتتاح حساب به شهروندان هشدار داد.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا:سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي، رئیس پلیس فتا اصفهان در خصوص این خبر گفت: برابر بررسی های به عمل آمده اخیراً پیامکی مبنی بر اینکه "مشتری گرامی حساب شما افتتاح شد، برای دریافت همراه بانک و فعالسازی خدمات بانکداری اینترنتی وارد لینک زیر شوید" به برخی افراد ارسال شده است.


وي عنوان داشت: کاربر هنگام مراجعه به لینک یاد شده و دانلود اپلیکیشن جعلی همراه بانک پس از وارد کردن اطلاعات نام و نام خانوادگی، کدملی و شماره تماس خود به یک صفحه پرداخت الکترونیک جعلی جهت واریز وجه فعالسازی خدمات بانکداری اینترنتی هدایت می‌شود.


این مقام انتظامی افزود: طی تحقیقات فنی و تخصصی کارشناسان مشخص می شود، اپلیکیشن جعلی با اخذ مجوز دسترسی به پیام ها رمز یکبار مصرف را سرقت و به این ترتیب امکان برداشت غیر مجاز از حساب کاربر فراهم می شود.


سرهنگ مرتضوي گفت: هموطنان گرامی به هیچ وجه فریب این گونه پیامک‌ها را نخورند و آگاه باشند جهت انجام خدمات الکترونیک بانکی و دریافت و استفاده از اپلیکیشن های بانکی صرفاً به سایت اصلی بانک مربوطه ضمن بررسی و تطبیق اصالت آدرس آن مراجعه کنند.


رئیس پلیس فتا اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان عزیز می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir  دریافت کنند

► هشدار در مورد سوءاستفاده از نام و نشان تجاری بانک کشاورزی در فضای مجازی
راه بی پایان مزاحمت‌های واتساپی ◄

مطالب مرتبط
بنر