فیشینگ کارت های بانکی به بهانه ارائه بن تخفیف خرید کالا

چهارشنبه ، 28 مهر 1400 ، 14:06

رئیس پلیس فتا اصفهان گفت: پیام جعلی"کاربر گرامی برای باطل نشدن بن تخفیف خود کلیک کنید" در شبکه های اجتماعی دام مجرمان سایبری برای سرقت اطلاعات کارت های بانکی است.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي، رئیس پلیس فتا اصفهان در خصوص این خبر گفت: امروزه در شبکه‌های اجتماعی شاهد ترفندهای جدیدی از کلاهبرداری هستیم که مجرمان با شگرد مهندسی اجتماعی و تبلیغات اغوا کننده کاربران را به خرید فوری بن تخفیف ترغیب و از آنها کلاهبرداری می کنند.


اين مقام انتظامی عنوان داشت: بن‌های تخفیف در فروشگاه‌های معتبر فاقد ارزش ریالی است در حالی که کلاهبرداران با دریافت مبالغ اندک کاربران را به درگاه‌های جعلی پرداخت هدایت و با سرقت اطلاعات کارت بانکی اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آنان می کنند.


وی افزود: در بسیاری از موارد حتی در صورت دریافت بن تخفیف و خرید کالا ممکن است کالای خریداری شده ارسال نشود و یا در صورت ارسال، اجناس نامرغوب و با ارزش بسیار پایین‌تر از مبلغ دریافتی به مشتری تحویل داده شود.


سرهنگ مرتضوی گفت: گزارشات و تماس‌های متعددی توسط شهروندان در خصوص کلاهبرداری از طریق تبلیغات و پیام های جعلی به پلیس فتا واصل می‌شود، بنابراین کاربران به هیچ وجه به پیام‌هایی که منبع و مبنای آن مشخص نیست اعتماد نکنند و قبل از واریز هرگونه وجه، ضمن رویت کالا از صحت آن و هویت فروشنده اطمینان حاصل کنند.


رئیس پلیس فتا اصفهان خاطر نشان کرد: هموطنان عزیز در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي موضوع را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمي با ما در‌ ميان بگذارند.

► کلاهبرداری به بهانه کمک به نیازمندان در شبکه‌های اجتماعی
توصیه‌هایی برای خرید اینترنتی ◄

مطالب مرتبط
بنر