کلاهبرداری به بهانه کمک به نیازمندان در شبکه‌های اجتماعی

جمعه ، 30 مهر 1400 ، 09:37

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی فردی که در قالب گروه های واتساپی به بهانه کمک به نیازمندان از شهروندان کلاهبرداری می نمود، خبر داد.


به گزارش بانکی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ فیض اله احمدی سرپرست پلیس فتا استان کهگیلویه وبویراحمد در خصوص این خبر بیان داشت: با ارائه مرجوعه قضايي توسط شاکی مبنی بر اینکه با عضویت در گروه های واتساپی که با هدف اطلاع رسانی و تحلیل روز تشکیل شده بودند، فردی پس از جلب رضایت وی با هدف کمک به نیازمندان از وی کلاهبرداری کرده است، رسيدگي به موضوع در دستور کارشناسان قرار گرفت.


این مقام انتظامی افزود: بنابر اظهارات شاکی فرد کلاهبردار که خود را وابسته به یکی از ارگان های دولتی معرفی کرده بود و در گروه های مورد نظر با ارسال پیام های کمک به افراد نیازمند سعی در جلب رضایت افراد برای پرداخت مبلغی به عنوان کمک مومنانه به نیازمندان می نمود.


سرهنگ احمدی خاطر نشان کرد: شاکی در چندین مرحله که جمعاٌ مبلغ  70 میلیون ریال بوده در مناسبت های گوناگون جهت کمک به نیازمندان به حساب فرد کلاهبردار واریز نموده بود که با پیگیری های پلیسی انجام شده و هماهنگی با مقام قضایی  فرد مورد نظر شناسایی و حساب متهم مسدود شد.


سرپرست پلیس فتا استان کهگیلویه وبویراحمد بیان داشت: متهم در تحقیقات مقدماتی منکر هرگونه جرم انتسابی شده و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و در مواجه‌ با مدارک، مستندات و ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی اعتراف نمود.


این مقام انتظامی هشدار داد: مهم‌ترین عامل گرفتاری افراد در دام کلاهبرداران اینترنتی و سوءاستفاده از آنها بی توجهی به توصیه‌های پلیس فتا است، شهروندان هیچگاه به افرادی که در شبکه های اجتماعی و مبادی غیر رسمی و نامعتبر ادعای کمک مالی یا انجام امور خیریه دارند اطمینان نکنند و مراقب ترفند‌های افراد سودجو و کلاهبردار باشند، این دسته مجرمان با هدف قرار دادن احساسات مردم اقدام به تشویق و ترغیب کاربران به همکاری و شرکت در امورات خیریه می‌کنند و از آنها کلاهبرداری می کنند.


وی از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیسی را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

► هشدار بانک ملت درباره فیشینگ و روش های جدید کلاهبرداران اینترنتی
فیشینگ کارت های بانکی به بهانه ارائه بن تخفیف خرید کالا ◄

مطالب مرتبط
بنر