کلاهبرداری با استفاده از لینک جعلی ثبت ثنا

چهارشنبه ، 26 آبان 1400 ، 14:32
رئیس پلیس فتا استان لرستان از شناسایی و دستگیری سارق اینترنتی که با استفاده از ارسال پیامک ثبت ثنا و لینک جعلی ورود به سامانه قوه قضایی موفق به کلاهبرداری از شهروندان شده بود، خبر داد.


پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ آرش ابراهیمی، رئیس پلیس فتا استان لرستان در این خصوص گفت: با وصول پرونده‌های تعدادی از شهروندان و دریافت پرونده های نیابتی از سایر استان ها مبنی بر اینکه از حساب بانکی شهروندان بصورت غیر مجاز از طریق اینترنت برداشت‌های غیر‌مجازی صورت گرفته است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.


وی در ادامه گفت: با بررسی تحقیقات میدانی و اظهارات شکات توسط کارشناسان فنی پلیس فتا مشخص شد برداشت های غیر مجاز از طریق اینترنت و با ورد به لینک جعلی سامانه قوه قضایی صورت گرفته است.


این مقام انتظامی تصریح کرد: با اقدامات پليسي صورت گرفته متهم  شناسایی  که پس از هماهنگی با مرجع قضایی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.


سرهنگ ابراهیمی بیان داشت: زمانی که متهم در برابر ادله و مستندات مکشوفه قرار گرفت ضمن اقرار به بزه انتسابی و بیان اینکه با استفاده از یک پیامک تهدید آمیز از طرف قوه قضاییه برای قربانیان آنها را مجاب به وارد شدن به  لینک جعلی می نموده است که  با پرداخت 2000 هزار تومان موفق به دریافت ابلاغیه قضایی شوند.


وی ادامه داد: زمانی قربانیان برای دریافت ابلاغیه وارد لینک ارسالی می شدند کد صفحه جوری طراحی شده بود تا مبلغ مورد نظر کلاهبردار از حساب قربانیان برداشت شود.


رییس پلیس فتا استان لرستان ضمن اعلام هشدار در خصوص عدم ورود به لینک های ارسال از طریق شماره های ناشناس از شهروندان در خواست نمود سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به عنوان پل ارتباطی با هموطنان بوده در صورت مشاهده هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی می‌توانند از این طریق با پلیس در میان بگذارند.

► دستگیری باند کلاهبرداری " اد کن پول بگیر"
شناسایی و دستگیری باند اسکیمری در یاسوج ◄

مطالب مرتبط
بنر