دستگیری باند کلاهبرداری " اد کن پول بگیر"

جمعه ، 28 آبان 1400 ، 21:48
سرپرست پلیس فتا استان کهگیلویه‌ و بویراحمد از شناسایی و دستگیری یک باند 14 نفری که در شبکه‌های اجتماعی با ترفند ادکن پول بگیر اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌نمودند، خبر داد.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: : سرهنگ فیض اله احمدی سرپرست پلیس فتا استان کهگیلویه وبویراحمد اظهار کرد: طی رصد و پایش شبانه‌روزی فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا، کانالی در تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی مشاهده شد که گرداننده آن با عناوینی از جمله " اد کن " پول بگیر، هوادارن مستعضعفان، افق کوروش و ... اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌نمودند، از این رو پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.


این مقام انتظامی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات پلیسی ضمن شناسایی متهمان در شبکه‌های اجتماعی متوجه شدند افراد قربانی اطلاعات حساب خود را درون لینک جعلی پرداخت بانکی وارد می‌کنند و درنتیجه اطلاعات حساب بانکی شان به دست افراد کلاهبردار افتاده و آن‌ها نیز با داشتن اطلاعات حساب بانکی شهروندان اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شان می‌نمودند.


این مقام مسئول در ادامه افزود: این افراد کلاهبردار با ارسال لینک‌های جعلی(صفحات فیشینگ) جهت دریافت هدیه اضافه کردن ممبر برای کاربران اقدام به کپی کارت‌های بانکی می‌نمودند و از این طریق قصد رسیدن به اعمال مجرمانه خود را داشتند.


وی در ادامه اظهار داشت: با بررسی ها و تلاش کارشناسان پلیس فتا هویت متهمان مشخص شد و با اقدامات صورت گرفته محل اختفای آنها در شهرستان کهگیلویه مورد شناسایی قرار گرفت که در یک عملیات غافلگیرانه مجرمین سایبری دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی گردید.


سرپرست پلیس فتا استان از کاربران فضای مجازی خواست: کاربران از عضویت در گروه های ناشناس و همچنین بازکردن لینک‌های ناشناس یا حتی نصب نرم افزار از منابع غیرمعتبر خودداری کنند چرا که یکی از شگردهای کلاهبرداران سایبری، راه‌اندازی گروه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و دعوت از کاربران برای افزودن مخاطب و جذب فالور است، این گروه‌ها که با عنوان «اد بزن، پول بگیر» نیز شناخته می‌شوند این طور به کاربران القاء می‌شود که در ازای دعوت تعداد مشخصی کاربر به گروه، مبالغی به حساب آنان واریز می‌شود. 


سرپرست پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

► طراح لینک های جعلی در دام پلیس فتا البرز
کلاهبرداری با استفاده از لینک جعلی ثبت ثنا ◄

مطالب مرتبط
بنر