کلاهبردار فروشگاه اینترنتی جعلی شناسایی شد

شنبه ، 29 آبان 1400 ، 14:02
رئیس پلیس فتا استان قم از شناسایی مدیر فروشگاه اینترنتی جعلی  خبر داد که پس از دریافت وجه از مشتریان کالایی ارسال نمی کرد.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ علی موالی رئیس پلیس فتا استان قم در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا به همراه مرجوعه قضایی مبنی بر خرید اینترنتی کالاهایی مانند گوشی تلفن همراه، تبلت، لب تاب داشتند ولی فروشنده کالا را ارسال نمی کند، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.


وی افزود: طبق اظهارات شاکیان مشخص شد کلاهبردرای یک وب سایت جعلی ایجاد کرده است که پس از ثبت سفارش کالا و واریز وجه به حساب فروشنده، هیچ کالایی برای خریدار ارسال نمی شد و فروشنده نیز مدتی مشتریان را با شگردهای خاصی معطل می کرد و بعد از چند هفته دیگر پاسخگو نبوده است. در ادامه کارشناسان پلیس فتا از طریق ‌اقدامات فنی و تخصصی عامل این کلاهبرداری را شناسائی کردند.


این مقام انتظامی بیان داشت: در این روش، کلاهبرداران اینترنتی با هدف منافع مالی و سرقت از کاربران فروشگاه های اینترنتی جعلی راه اندازی می کنند و پس از تبلیغ گسترده در فضای مجازی و جلب اعتماد مشتریان، اقدام به فروش کالاهایی می کنند متنوع می کنند حتی برای جلب اعتماد مشتریان برخی از کالاها را برای خریداران ارسال می کنند. اما بعد از مدتی که مشتری ها زیاد می شوند وجه کالا را دریافت می کنند و کالایی تحویل نمی دهند.


رئیس پلیس فتا استان قم  با اشاره به افزایش خریدهای اینترنتی مردم هشدار داد هنگام خرید اینترنتی از معتبر بودن فروشگاه های اینترنتی اطمینان حاصل کنید، عدم توجه به نکات امنیتی راه را برای سودجویان هموار می کند.

► دستگیری عامل انتشار مطالب کذب و غیراخلاقی در فضای مجازی
دستگیری کلاهبردار اینستاگرامی با ترفند فروش البسه،کیف و کفش ◄

مطالب مرتبط
بنر